هک شبکه HBO

هک شبکه HBO توسط بهزاد مصری؛ آیا هکری ایرانی پشت این ماجرا است؟

بهزاد مصری به جرم هک شبکه HBO توسط وزارت دادگستری آمریکا متهم شد. به نظر می‌رسد این هکر ایرانی اطلاعات مربوط به سریال بازی تاج و تخت را سرقت کرده است.

بنا بر ادعای مطرح‌شده، بهزاد مصری با ربودن اطلاعات مربوط به حساب کاربری کارکنان، به سرورهای HBO دسترسی پیدا کرده و 1.5 ترابایت از داده‌های این شبکه و قسمت‌های پخش‌نشده از سریال‌های مختلفی همچون Ballers ،Barry Room 104 ،Curb Your Enthusiasm و The Deuce به همراه بخشی از فیلم‌نامه‌ مربوط به سریال بازی تاج و تخت را در ماه می سرقت کرده است.

به گفته مدیران، بعد از هک شبکه HBO، مصری مبلغ 5.5 میلیون دلار (که در ماه جولای به 6 میلیون دلار افزایش پیدا کرد) را در قالب بیت کوین و به عنوان باج در ازای اطلاعات سرقت‌شده درخواست کرده بود.

با توجه به اعلام جرم در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در منهتن، مصری که از نام مستعار “Skote Vahshat” نیز استفاده می‌کند، به کلاه‌برداری، سرقت هویت و اخاذی متهم شده است. هرچند، از آنجایی که او در ایران است، امکان بازداشتش وجود ندارد. دادستان ایالات متحده آمریکا برای منطقه جنوبی نیویورک، جون کیم (Joon Kim)، طی کنفرانس خبری گفت:

او برای همیشه باید مراقب پشت سر خود باشد و اگر به آن فکر نمی‌کند، باید این کار را انجام دهد.

وی این‌گونه ادامه می‌دهد:

از آنجایی که مصری در ایران است، متاسفانه امکان بازداشت او وجود ندارد. با این حال، چنین کاری عواقبی جدی برای او به همراه خواهد داشت.

هک شبکه HBO

این نخستین باری نیست که اخبار هک شبکه HBO و انتشار اطلاعات مربوط به سریال‌های آن به تیتر شماره یک خبرگزاری‌ها تبدیل می‌شود. در ماه آگوست و زمانی که رسانه‌ها از هک شدن این شبکه محبوب خبر دادند نیز مدیران جایزه‌ای 250 هزار دلاری را به هکر پیشنهاد کرده بودند. هرچند، وضعیت پرداخت این مبلغ بابت اطلاعات سرقت‌شده نامشخص است.

از ماه می تا آگوست نیز این سرقت و انتشار قسمت‌های پخش‌نشده از سریال‌های شبکه HBO در اینترنت به کابوسی برای مدیران تبدیل شده بود. در آن زمان حتی هکر بخشی از نمایش‌نامه سریال بازی تاج و تخت را نیز منتشر کرد. اطلاعات سرقت‌شده شامل اسناد مالی، فهرست تماس بازیگران و تیم اصلی، ایمیل‌های متعلق به حداقل یک نفر از کارکنان HBO و جزئیات مربوط به حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی نیز می‌شود. با این حال مدیران از مرتبط نبودن افشای اطلاعات با هکرها صحبت می‌کردند.

هک شبکه HBO

در حال حاضر بهزاد مصری تحت پیگرد FBI است.

مصری برای باقی زندگی‌اش و از آنجای که نسبتا جوان است، دیگر بدون ترس از دستگیر شدن، قادر به سفر به خارج از ایران نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. لعنت به اینجور هکر ها که باعث میشن گیم افترونز دیرتر پخش بشه خدایااااااا آچه چقدر باید تا فصل هشت صبر کنیم ..
    _

  2. توی همهی زمینه ها ایرانیا باهوشتر از نژاد های دیگه هستن میگن طراح ایفونم ایرانیه

  3. میگم بیا رابین هود باش!
    پولو گرفتی بین نیازمندا تقسیم کن 😐