مقایسه سرعت دانلود آیفون 10 و گلکسی نوت 8

مقایسه سرعت دانلود آیفون 10 و گلکسی نوت 8 اهمیت Gigabit LTE را نشان داد

سرعت دانلود آیفون 10 اپل (iPhone 10) و گلکسی نوت 8 سامسونگ (Galaxy Note 8) به تازگی مقایسه شده و در آن قدرت تکنولوژی Gigabit LTE به خوبی نشان داده شده است.

چند روز قبل، اپراتور تی موبایل و شرکت کوالکام در همکاری با یکدیگر تلاش کردند قدرت تکنولوژی Gigabit LTE را به نمایش بگذارند. تا تبدیل شدن نسل پنجم شبکه موبایل (5G) به یک استاندارد حداقل چهار الی پنج سال زمان باقی مانده است، به همین دلیل تا آن زمان، دسترسی به سرعت‌های بالا به صورت وایرلس تنها از طریق فناوری گیگابایت ال تی ای امکان‌پذیر است.

تنها وجود مودم‌های پشتیبانی‌کننده از این تکنولوژی کافی نیست و اصلی‌ترین محدودیت، عدم وجود آنتن‌های این شبکه در بیشتر نقاط دنیاست. با این حال، تی موبایل مدعی است در بیش از 920 منطقه آنتن‌های نسل جدید و پیشرفته شبکه LTE را قرار داده است. از این بین، 430 منطقه تحت پوشش شبکه Gigabit LTE هستند. به لطف مودم‌های موبایل سری X16 که کوالکام در برخی تراشه‌های خود به کار می‌برد، می‌توان از جدیدترین تکنولوژی شبکه موبایل بیشترین استفاده را برد.

گیگابایت ال تی ای

به عقیده کوالکام، کاربرانی که گوشی هوشمند آن‌ها مجهز به تراشه‌های دارای مودم‌های سری X16 است، با ورود به مناطق تحت پوشش شبکه Gigabit LTE و حین دریافت فایل، با اعداد و ارقامی خارق‌العاده رو به رو خواهند شد! سرعت دانلود آیفون 10 (به صورت نظری) حداکثر 600 مگابیت بر ثانیه است، به همین دلیل مقایسه سرعت دریافت فایل در آن با گلکس نوت 8 که دارای تراشه مجهز به مودم‌های پشتیبانی‌کننده از Gigabit LTE است اهمیت این تکنولوژی را نشان خواهد داد.

آیفون 10

سرعت دانلود آیفون 10 به خاطر عدم پشتیبانی از Gigabit LTE نصف گلکسی نوت 8 است

البته تی موبایل در این آزمایش نتوانست در عمل، سرعت 1 گیگابیت در ثانیه را فراهم کند. با این حال در مقایسه سرعت دانلود آیفون 10 و گلکسی نوت 8، پرچمدار سامسونگ فایل‌ها را دو برابر سریع‌تر از آیفون تازه وارد دریافت می‌کرد که اختلاف بزرگی است. هر دو گوشی موبایل به یک نقطه دسترسی متصل شده بودند. این افرایش سرعت به خاطر بیشتر بودن پهنای باند مودم‌های موبایل تراشه‌های کوالکام است و با ترکیب تکنولوژی‌های مختلف دسترسی حامل ممکن می‌شود. اپل و کوالکام در حکم کارد و پنیر هستند و طی چند سال اخیر، مشاجره‌های حقوقی زیادی با یکدیگر داشته‌اند. به همین دلیل اپل تاکنون نتوانسته با استفاده از مودم‌های موبایل کوالکام، پشتیبانی از Gigabit LTE را در گوشی های موبایل خود ممکن کند. اپل احتمال به این منظور با اینتل وارد همکاری خواهد شد.

سرعت دانلود گلکسی نوت 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. تبلیغات سامهنگ بود

  2. خب سامسونگه دیگه
    چیز تازه ای نبود اپل کیلویی چند

  3. اره اپلو شکست داد!!!! سنار بده اش ????

    • میبینم آیفین بازم گند زد تو این زمینه…تا معرفی برترین گوشی جهان یک ماه دیگه بیشتر نمونده..یا اس 8 یا نوت 8 برترین گوشی جهان خواهند شد…منتظر ضایع شدن 3 ساله ی آیفون در کنگره ی جهانی موبایل هستیم