نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017

نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017 به روایت تصویر

نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017 باز هم با معرفی محصولات مفهومی و البته جاه‌طلبانه به پایان رسید. در ادامه نگاهی به بهترین موتورهای معرفی شده خواهیم داشت.

نمایشگاه های موتور تنها به معرفی محصولات جدید محدود نبوده و محلی برای تشریح ایده‌ها و برنامه‌های آینده شرکت‌های فعال در این حوزه هستند.

سال گذشته، استرالیایی‌ها از موتور سیکلت KTM 790 Duke با یک موتور دوقلو رونمایی کردند. حالا این سازنده با انجام حرکتی مشابه، همراه با KTM 790 Adventure به میلان آمده و از تجهیز آن به این موتور دوقلو خبر داده است. در واقع محصول جدید شرکت KTM را می‌توان یکی از ستاره‌های بی چون و چرای نمایشگاه EICMA 2017 در نظر گرفت.

به علاوه، این موتور سیکلت مفهومی می‌تواند حوزه بعدی که سازندگان اروپایی قصد فعالیت در آن دارند را نشان دهد. پیش‌تر شرکت‌های ژاپنی برای چندین دهه، بازار محصولات کلاس میان‌وزن را در دست داشتند. اما BMW و Triumph با موتور سیکلت های 800 سی‌سی خود تا حدودی این موضوع را تغییر دادند.

نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017

موتورهای محبوب‌تر از سری Adventure، بزرگ‌تر از قبل شده و اغلب قیمت آنها نیز افزایش پیدا کرده است. به همین جهت، شاید کاهش اندازه آنها علاوه بر کمتر شدن قیمت، برای افزایش بهره‌وری نیز تصمیمی منطقی باشد؛ موضوعی که موتورهای سری Adventure شرکت KTM هیج‌گاه در آن موفق نبوده‌اند.

موتور مفهومی و جدید Moto Guzzi با نام V85 نیز در همان جهت ساخته شده است. طی سال‌های اخیر تمام شرکت‌هایی که زیر چتر Piaggio Group فعالیت دارند، چند مدل مختلف را معرفی کرده‌اند که Moto Guzzi هم تفاوتی با آنها ندارد. جدای از توسعه مدل‌های پالایش‌شده سری V7 و عرضه خانواده بزرگ‌تر V9، عملا این شرکت برای بیش از یک دهه محصولات خود را همراه با دو موتور تولید کرده است.

نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017

V85 را لزوما می‌توان یک اسپین آف از Stelvio 1200، اما با فناوری های ساده‌تر در نظر گرفت. روی آوردن به موتور 850 سی‌سی نشان می‌دهد Moto Guzzi طیف جدیدی از مخاطبان را با عرضه محصولی مقرون به صرفه‌تر و ساده‌تر هدف قرار داده است.

اگرچه شرکت یاماها با رونمایی از Tracer 700 که سال گذشته بر اساس MT-07 ساخته شد، رقابت در این کلاس را به شکلی جدی‌تر دنبال می‌کند، اما این محصول در نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017 تنها به عنوان یک نمونه نمایشی پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت.

نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017

در سوی دیگر، کمپانی Husqvarna بعد از موفقیت در عرضه Vitpilen و Svartpilen که سال گذشته بر پایه پلتفرم KTM 390 Duke ساخته شده بودند، حالا با محصولی جدید به نام Svartpilen 701 به نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017 پا گذاشته است.

به نظر می‌رسد با استفاده سازندگان از موتور تک‌سیلندر KTM 690 در مدل‌های آف رود 701، نسل جدید با ابعادی بزرگ‌تر تولید خواهند شد.

نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017

هوندا نیز دیگر شرکتی بود که در نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017 با نمایش CB4 Interceptor توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرد. طی سال‌های گذشته، بزرگ‌ترین شرکت سازنده در ژاپن، موتورهای مفهومی بسیاری را نمایش می‌داد که هیچ‌کدام از آنها عرضه نشدند. ولی به نظر می‌رسد موضوع در رابطه با محصول جدید آنها کمی فرق می‌کند.

مدل مفهومی CB4 که در نمایشگاه 2015 میلان پیش روی کاربران قرار گرفت، همراه با موتور 650 سی‌سی و چهار سیلندر CB650F ساخته شده بود. حالا نیز مدل جدید این موتور سیکلت با همان نام، بر پایه CB1000R در طراحی شده است. هرچند، استفاده از “Interceptor” در نام این محصول جدید، تصادفی نبوده و به مدل‌های قدیمی‌تر مخصوص بازار آمریکا با انجین‌های V4 هوندا اشاره دارد.

آیا چنین مواردی می‌توانند تا این اندازه اتفاقی باشند؟ پاسخ دادن به این سوال کمی زود است، اما هوندا توانایی انجام هر کاری را داشته و با پلتفرم‌های CB500 و NC750، برخی از مقرون به صرفه‌ترین محصولات در بازار را به فروش می‌رساند.

نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017

نمایشگاه EICMA امسال نیز همانند همیشه با معرفی محصولات متنوع و خلاقانه برگزار شد. شرکت‌های کوچک و بزرگ با حضور در ایتالیا تلاش کردند تا توانایی‌ها و ایده‌های جذاب خود را به نمایش بگذارند. استقبال گسترده علاقه‌مندان نیز نشان می‌دهد سازندگان به هدف خود رسیده‌اند.

در ادامه می‌توانید مجموعه‌ای کامل از عکس‌ها این رویداد بزرگ را تماشا کنید.

گالری عکس نمایشگاه موتور سیکلت EICMA 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*