اسپیکرهای هوشمند

اسپیکرهای هوشمند Teenage Engineering شباهتی به اسپیکرهای معمولی ندارند!

یک شرکت سوئدی دو اسپیکر هوشمند متفاوت ساخت. این اسپیکرهای هوشمند ظاهری کاملا خاص داشته و در همکاری با شرکت Baidu و Raven Tech ساخته شده‌اند.

شرکت Teenage Engineering را با ابزارهای موسیقی خلاقانه آن می‌شناسند. البته فعالیت آن به همین ابزارها ختم نشده و از مدت‌ها قبل به ساخت اسپیکرهای وایرلس نیز روی آورده است. این شرکت اعلام کرد در همکاری با غول چینی خدمات وب یعنی Baidu و همچنین شرکت توسعه‌دهنده دستیارهای مجازی تحت تملک خود یعنی Raven Tech، محصولاتی کاملا متفاوت ساخته است.

اسپیکرهای هوشمند جدید Teenage Engineering با تمامی اسپیکرهایی که تاکنون دیده‌اید شباهتی نداشته و کاملا خاص هستند. اسپیکر هوشمند H شبیه به یک برج بیسکویتی ساخته شده و به چراغ LED نیز مجهز شده است. اسپیکر هوشمند R شبیه به یک ربات بوده و چراغ LED بر روی بازوی آن قرار گرفته است.

اسپیکرهای هوشمند

با وجود پشتیبانی شرکت Baidu، قدرت دستیار هوشمند مجازی Raven و همچنین طراحی الکترونیکی خود Teenage Engineering، ساخت این اسپیکرهای هوشمند شش ماه زمان برده است. البته مدل H اکنون تکمیل شده و مدل دیگر همچنان در مرحله توسعه قرار دارد.

مدل H همانند تمامی اسپیکرهای هوشمند قادر است به فرمان‌های صوتی پاسخ بدهد. به عنوان نمونه می‌تواند موسیقی مورد علاقه را پخش کرده و یا بعد از مطرح شدن یک پرسش، با جستجو در اینترنت پاسخ را به صورت صوتی به کاربر ارائه کند. در این مدل یک مجموعه‌ای از چراغ‌های LED دارای قابلیت لمس به کار رفته است که می‌تواند هماهنگ با موسیقی پخش شده، جلوه‌های بصری جالبی نمایش بدهد. می‌توان این بخش را جدا و به عنوان کنترل از راه دور استفاده کرد.

به عنوان بخشی از مشخصات فنی مدل H می‌توان به پشتیبانی از نسخه 4.0 بلوتوث، وای فای دو بانده و پشتیبانی از کابل یو اس بی نسخه C اشاره کرد. ابعاد این اسپیکر 80 در 80 در 105 میلی‌متر بوده و دارای 1.5 کیلوگرم وزن است. فروش آن از ماه دیگر در کشور چین به قیمت 255 دلار آغاز خواهد شد.

اما در بین اسپیکرهای هوشمند Teenage Engineering، مدل R همچنان در حال توسعه است. مهمترین تفاوت آن با مدل H، قرار گرفتن صفحه متشکل از چرا‌غ‌های LED بر روی یک بازو است. به همین دلیل می‌تواند در جهات مختلف حرکت کرده و جلوه‌های بصری متفاوتی را به نمایش بگذارد. این حرکات کاملا با موسیقی پخش شده هماهنگ خواهد بود.

اسپیکرهای هوشمند

اسپیکرهای هوشمند Teenage Engineering به منظور عرضه در بازارهای کشور چین ساخته شده‌اند، اما شرکت سازنده قصد دارد در آینده، آن‌ها را به بازارهای کشورهای غربی نیز بیاورد. در ادامه می‌توانید ویدیوهای مربوط به این محصولات را مشاهده کنید.

ویدیوی اسپیکرهای هوشمند Teenage Engineering

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اسپیکر هوشمند R .. چقدر باحاله جون میده باهاش آهنگ گوش بدیی .خدا کنه به ایران هم بیاد.