برخورد پرنده با هواپیما چه عواقبی به دنبال دارد؟ (ویدیو)

برخورد پرنده با هواپیما چه خطراتی به دنبال دارد؟ (ویدیو)

برخورد پرنده با هواپیما یا bird strike اتفاقی است که در پروازهای هوایی می‌افتد. اما این حادثه چه زیان‌هایی را برای هواپیما و شرکت های هوایی به دنبال دارد؟

برخورد پرنده با هواپیما هر ساله بیش از 1.2 میلیارد دلار به صنعت هواپیمایی ایالات متحده خسارت وارد می‌کند که تنها بخشی از آن مربوط به خسارت وارده به هواپیماست؛ سایر هزینه‌ها، به دلیل تاخیر و لغو پروازها تحمیل می‌شود.

احتمال ایجاد مشکل در برخورد پرنده با هواپیما کم است

برخورد هواپیما با پرندگان می‌تواند موتور هواپیما را از کار بیاندازد؛ اما موتورها برای مقاومت در برابر برخورد حداقل یک پرنده طراحی شده‌اند. به علاوه این که، خلبان‌ها نیز قادرند هواپیمای خود را با تنها یک موتور به حرکت درآورده و به مقصد برسانند. در نتیجه، احتمال رخ دادن حادثه کم است. بین سال‌های 1990 تا 2015، نزدیک به 161 هزار مورد برخورد پرنده با هواپیما در سیستم حمل و نقل هوایی ایالات متحده گزارش شد که تنها 40 مورد از آنها مشکلاتی را به وجود آورد.

اگرچه احتمال رخ دادن حادثه در هنگام برخورد پرنده با هواپیما کم است، اما تجربه‌ای تکان‌دهنده به حساب می‌آید. بر اساس تحقیقات به عمل آمده، خطر برخورد هواپیما با دسته پرندگان در ماه‌های جولای تا اکتبر (اواسط تیر تا اوایل آبان) بیشتر از سایر مواقع از سال است. بیشترین زمان ایجاد این مشکل، در هنگام فرود یا صعود هواپیماها رخ داده و معمولا در طول روز اتفاق می‌افتد.

در ویدیوی زیر، علاوه بر درک بهتر چگونگی ایجاد مشکل در هنگام برخورد هواپیما با پرنده در طول پرواز، راه‌کارهایی جهت حفظ آرامش آموزش داده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خونشون میپاشه رو مردو