آی مک پرو

آی مک پرو اپل به یک کمک پردازنده همراه با A10 Fusion مجهز خواهد بود

توسعه دهندگان اپل ادعا می‌کنند که آی مک پرو (Apple iMac Pro) همراه با پردازنده Intel Xenon خود از یک کمک پردازنده A10 Fusion‌ به کار رفته در آیفون 7 برخوردار است.

مدت‌هاست شایعه‌ی این که اپل احتمالا قصد دارد از یک کامپیوتر مک قدرت گرفته از چیپست ARM پرده برداری کند، به گوش می‌رسد. ما هنوز منتظر این اتفاق هستیم، اما به نقل از آخرین شایعات، اینگونه به نظر می‌رسد که برای نخستین بار شاهد عرضه یک آی مک پرو جدید خواهیم بود که از یک چیپست ARM، حتی به عنوان یک کمک پردازنده بهره‌مند خواهد بود.

یکی از توسعه دهندگان اپل به نام Steve Troughton-Smith همراه با Johnathan Levin کسانی هستند که این اطلاعات را از نرم افزار BridgeOS 2.0 به دست آورده‌اند و ادعا می‌کنند که به احتمال خیلی زیاد حقیقی خواهد بود. فرض بر اینکه اطلاعات مذکور صحیح باشد، آی مک پرو می‌تواند از یک چیپست A10 Fusion به عنوان یک کمک پردازنده (همان چیپست مورد استفاده در آیفون 7 / 7 پلاس) قدرت بگیرد.

اینگونه به نظر می‌رسد کمک پردازنده ARM آی مک پرو، یک arm64 است که انتظار می‌رسد به منظور هندل کردن بوت مک او اس و پردازش امنیتی مورد استفاده قرار گیرد. آی مک پرو تجربه‌ی اپل همراه با کنترل بیشتری را آزمایش خواهد کرد – Steve Troughton-Smith

آی مک پرو قادر به ارتباط کلامی با سیری است

علاوه بر این، Guilherme Rambo یکی دیگر از توسعه دهندگان کمپانی اپل است که معتقد به مجهز بودن آی مک پرو به پردازنده A10 Fusion ‌به منظور قابلیت جذاب ارتباط متقابل با سیری است، قابلیتی که در نسخه‌ی مک او اسی دستیار دیجیتالی اپل گم شده است. اسمیت اضافه می‌کند که اپل می‌خواهد کنترل بیشتری بر روی مک او اس، بدون اینکه کاربران و توسعه دهندگان را تحت تاثیر قرار دهد، داشته باشد.

قابلیت “Hey, Siri” به مک خواهد آمد – Guilherme Rambo

اپل آی مک پرو را اوایل امسال و در کنفرانس WWDC معرفی کرد، اما طی مراسم معرفی هیچ اشاره‌ای به حضور چیپست A10 Fusion نکرده بود. ما شنیده‌ایم که این کامپیوتر می‌تواند از پردازنده‌ی حداکثری 18 هسته‌ای Intel Xenon برخوردار باشد، اما همانطور که گفتیم تا به امروز اشاره‌ای به حضور یک کمک پردازنده نشده بود. ممکن است این کمک پردازنده به یک قابلیت شگفت انگیز تبدیل شود، به هر ترتیب باید تا پایان سال 2017 و عرضه‌ی رسمی این محصول منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه