شوگر ددی و شوگر ماما؛ وابستگی مالی جوانان به سرمایه‌گذاران جنسی

شوگر ددی و شوگر ماما؛ وابستگی مالی جوانان به سرمایه‌گذاران جنسی

شوگر ددی و شوگر ماما به ترتیب مردان و زنان مسنی هستند که به واسطه ثروت خود از دختران و پسران جوان استفاده جنسی می‌کنند؛ در بررسی این پدیده با ما همراه باشید.

به صورت خلاصه می‌تواند گفت که مشکلات مختلفی مانند بدهی‌های مربوط به وام‌های دانشجویی در کشورهایی مانند آمریکا باعث شده‌اند تا دختران جوان از طریق شوگر ددی‌ها (Sugar Daddy) و برخی پسران هم به کمک شوگر ماما‌ها (Sugar Momma) مبالغی که به وام‌دهنده‌ها بدهکار هستند را پرداخت کنند.

به این افراد جوان که از طریق وب سایت‌های مخصوصی مانند SeekingArrangement با سرمایه‌گذاران جنسی خود آشنا می‌شوند، اصطلاحا شوگر بیبی (Sugar Baby) گفته می‌شود و آمار به دست آمده از کاربرانی که در این تارنما ثبت‌ نام کرده‌اند نشان می‌دهد که چیزی در حدود 2.5 میلیون شوگر بیبی در سال 2016 دانشجو بوده و به دنبال یک حمایت کننده مالی برای تامین هزینه‌های دوران تحصیل و جبران کردن وام‌های گرفته‌شده هستند.

شوگر بیبی‌ها در ازای دریافت مبالغ مختلف موظف می‌شوند که حمایت کننده خود را در رویدادها، میهمانی‌ها و مراسم مختلف همراهی کنند، با او به نوعی زندگی کرده و در اکثر موارد نیازهای جنسی طرف مقابل را برطرف کنند. البته به طور کلی تعداد شوگر ددی‌ها از زنان ثروتمندی که به دنبال یک همراه جوان‌تر هستند، بیشتر بوده و به همین خاطر اکثر بررسی‌های انجام‌شده و اطلاعات منتشرشده به این مردان نسبتا مسن و متمول مربوط می‌شود.

به دنیای شوگر ددی‌ها خوش آمدید

وب سایت معرفی‌شده در سال 2006 توسط یکی از دانشجویان دانشگاه ام آی تی (MIT) ساخته شد و با وجود 10 میلیون کاربر ثبت‌شده بر روی آن، این تارنما به عنوان بزرگ‌ترین محل آشنایی آنلاین شوگر ددی‌ها و شوگر ماماها با افراد جوان‌تر به حساب می‌آید.

چند سال پیش تحلیل گران SeekingArrangement متوجه شدند که تعداد زیادی از افرادی که در این وب سایت پروفایل کاربری ایجاد کرده‌اند، با استفاده از ایمیل دانشگاهی اطلاعات خود را وارد می‌کنند؛‌ به همین خاطر برنامه‌ای از طرف مدیران سایت برای هدف قرار دادن دانشجویان مقروض در نظر گرفته شد.

این پدیده بی‌ارتباط با آمار منتشرشده توسط موسسه‌های مختلف آمریکایی در مورد میزان بدهی‌های مربوط به تحصیلات آکادمیک نیست؛ سازمان آماری Pew به تازگی اعلام کرده است که روی هم رفته، تعداد قابل‌توجهی از شهروندان آمریکا مبلغی در حدود 1.3 تریلیون دلار را به دولت فدرال و سایر وام‌دهندگان خصوصی که سرمایه لازم برای تامین مخارج تحصیل در دانشگاه را فراهم می‌کنند، بدهکار هستند. این میزان 2.5 برابر بدهی برآورد شده در یک دهه گذشته بوده و دلیل اصلی آن، افزایش تعداد ثبت نام‌ها در دانشگاه‌های مختلف و بیشتر شدن شهریه موسسه‌های آموزشی معرفی شده است.

شوگر ددی و شوگر ماما؛ وابستگی مالی جوانان به سرمایه‌گذاران جنسی

از طرف دیگر اکثر شوگر ددی‌های ثبت نام کرده در وب سایت‌های مخصوص این موضوع هم برای مجاب کردن شوگر بیبی‌ها بر روی علاقه خود به تامین هزینه‌های طرف مقابل برای تحصیل، مانور می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که درآمد سالانه متوسط مردان و زنان ثروتمند ثبت نام کرده در سایت SeekingArrangement تقریبا 250 هزار دلار بوده و دارایی خالص متوسط آن‌ها بیشتر از 1.5 میلیون دلار است. در این تارنما برای دانشجویان عضو شده، حساب کاربری مخصوصی به صورت مجانی و با اعتبار یک ماه در نظر گرفته شده و هزینه‌های ماهانه مربوط به عضویت در آن برای شوگر بیبی‌ها و افراد حمایت کننده به ترتیب 20 و 80 دلار تعیین شده است.

نمونه‌ای از رابطه یک شوگر ددی با دختری جوان

برای رسیدن به درک بهتری از جزئیات رابطه میان یک شوگر ددی و یا یک شوگر ماما با دختر یا پسری جوان، خبرنگاران به سراغ کریستینا، دختری 29 ساله که در حال حاضر دانشجوی رشته مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) بوده و به عنوان یک شوگر بیبی در وب سایت معرفی‌شده فعالیت دارد،‌ رفته‌اند. کریستینا دلیل عضویت در این تارنما را فوت عمویش که تا پیش از این هزینه تحصیل او را می‌پرداخت،‌ اعلام کرده است.

کریستینا در مصاحبه خود می‌گوید که پس از درگذشت تنها کسی که در پرداخت هزینه‌ها به او کمک می‌کرد، تحمل فشار مالی ایجادشده توسط وام‌های دانشجویی و شهریه‌های ترمی دانشگاه برایش سخت شد و تصمیم گرفت که به فکر پیدا کردن راهی سریع و مطمئن برای تامین هزینه‌ها باشد. دوستان کریستینا در این موقعیت وب سایت SeekingArrangement را معرفی کرده و او را تشویق به پیدا کردن یک شوگر ددی کردند.

شوگر ددی و شوگر ماما؛ وابستگی مالی جوانان به سرمایه‌گذاران جنسی

کریستینا

این دانشجوی جوان در ادامه می‌گوید که بلافاصله پس از ارتباط‌گیری با یک حمایت کننده در این وب سایت، سوال مهم مطرح‌شده از طرف هرکدام از طرفین، دلیل اصلی وارد شدن به رابطه‌ای اینچنین است؛ کریستینا ادعا می‌کند که با وجود درخواست‌های گوناگون برای برقراری رابطه جنسی از طرف شوگر ددی‌های مختلف، او هم‌بستر شدن با افراد ثروتمند را به ازای پرداخت هزینه‌های تحصیل قبول نمی‌کند.

کریستینا معتقد است که صراحت و رک بودن بخش بزرگی از رابطه‌های ایجادشده در این وب سایت بوده و تعداد قابل‌توجهی از اشخاص متمول علاقه‌مند به دوستی با دختران و پسران جوان با وجود نبود تضمینی برای ایجاد رابطه جنسی، قبول می‌کنند که طرف مقابل را از نظر مالی تامین کنند.

مزایای و معایب ارتباط با یک شوگر ددی

البته هدیه‌های گرانقیمت و مسافرت‌های مختلف هم یکی از مزایای رابطه داشتن با یک شوگر ماما و یا شوگر ددی است؛ کریستینا می‌گوید که در طول چند سال گذشته چیزی در حدود 90 هزار دلار را از طریق دوستی‌های خود با سه مرد ثروتمند کسب کرده است. او می‌گوید که شرایط رابطه ایجادشده بین دو طرف به میزان زیادی به هدف‌های تعیین‌شده و معیارهای در نظر گرفته شده وابسته بوده و هر شوگر بیبی بسته به شخصیتش می‌تواند بخش زیادی از رابطه را کنترل کند.

بر اساس صحبت‌های این دانشجوی مدیریت، هنوز دو ترم از پایان مدت تحصیل او در رشته MBA باقی مانده است و اینطور که به نظر می‌رسد،‌ پس از گرفتن مدرک کارشناسی کریستینا به فعالیت خود به عنوان یک شوگر بیبی پایان می‌دهد. او علاوه بر کسب درآمد از طریق دوستی با مردان مسن، از طریق پیش‌خدمتی در رستوران و کارهای مدلینگ هم هزینه‌های خود را تامین می‌کند.

کریستینا می‌گوید که در ابتدا فهم این موضوع که افرادی ثروتمند برای شام خوردن با او حاضر هستند تا مبالغ زیادی را پرداخت کنند، کمی برایش مشکل بود، اما پس از گذشت مدتی کوتاه، رابطه داشتن با شوگر ددی‌ها جذابیت خاص خود را پیدا کرد و به عنوان راهی برای رسیدن به هدف‌های مختلف در زندگی و منبع درآمدی مطمئن در نظر گرفته شد. به علاوه‌، رهایی از بدهی‌های مربوط به وام‌های دانشجویی پس از پایان دوره تحصیل هم یکی دیگر از مزایای ثبت نام در وب سایت SeekingArrangement بوده است.

شوگر ددی و شوگر ماما؛ وابستگی مالی جوانان به سرمایه‌گذاران جنسی

البته همانطور که انتظار می‌رود، داشتن یک شوگر ددی معایب قابل‌توجه دیگری هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها،‌ مورد قضاوت قرار گرفتن توسط افراد جامعه،‌ دوستان و خانواده و بار شخصیتی منفی همراه با فعالیت به عنوان یک شوگر بیبی است. بسیاری از آشنایان به محض شنیدن در مورد فعالیت‌های کریستینا در وب سایت معرفی‌شده، دید متفاوتی نسبت به او پیدا کرده و نظرات تند و منفی خود را در این رابطه به ابراز می‌کنند.

کریستینا معتقد است که نظر اطرافیان در مورد منبع درآمد او اهمیت چندانی ندارد و رابطه با یک شوگر ددی علاوه بر تامین هزینه‌های تحصیلات آکادمیک، زندگی‌اش را به میزان زیادی راحت‌تر کرده است.

با این تفاسیر، واضح است که افراد علاقه‌مند به ایجاد رابطه با دانشجویان و یا سایر اشخاص نیازمندی که به خاطر وضع بد اقتصادی حاضرند تا بسیاری از ارزش‌های اخلاقی خود را زیر پا گذاشته و برخلاف میلشان وقت،‌ انرژی و بدن خود را در اختیار ثروتمندان قرار دهند، از نظر معیارهای روانشناختی در سلامت کامل به سر نمی‌برند.

می‌توان با اطمینان گفت که انگیزه‌های پنهان پشت هر یک از رفتارهای بروز داده شده از سوی این افراد، در دوستی با یک شوگر بیبی، ریشه در مشکلات مختلف عاطفی و احساسی آن‌ها داشته و همانطور که بسیاری از صاحب‌نظران و متخصصان معتقدند، دوستی ایجادشده بر اساس وابستگی مالی مانع رسیدن هر یک از دو طرف رابطه به معیارها و ارزش‌های تعیین‌شده از سوی جامعه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

81 دیدگاه

  1. منم شوگر ماما میخام

  2. من یه پسر ۲۴ساله ام لیسانس دارم. از زمان لاین و فیسبوک تو فضای مجازی اصن فعالیت نداشتم چون وقتشو نداشتم خوشم نمیاد.تواین های هفته که کرونا اومدتعطیلات شد.واسه سرگرمی گفتم بزار اینستا نصب کنم.بعدش تو اینستا تو چند تا کلیپ این اسم شوگر ددی رو شنیدم .بعد سرچ کردم تازه الان فهمیدم چیه.تو رو خدا تقلید بی حساب کتاب نکنید. قبل از هرکاری فکر کنید به درست و غلط بودنش.فکر کنید به اینکه فردا چطور باید گذشتتونو از بچتون قایم کنید . پول نداشتن چیز بدی نیست و پول درآوردن هم اصلا سخت نیست که دنبال راه های اینجوری هستید .دوستای جوون .قبل از هرکاری فکر کنید راجع بهش بعد تصمیم بگیرید.

  3. خدمت اون دوستی که گفتن ما حق قضاوت نداریم و درک و شعرومون نمیرسه چون جهان سومیم , فازت چیه دادا ?! چنتا حرف از اینترنت و تلوزیون یاد گرفتی جهان اولی و جهان سومی میکنی , جهان اولی یعنی زندگی بدون چارچوب یعنی زندگی بی بندوبار یعنی زندگی حیوانی , درک و شعور خانوادگیت پایینه الکی جمع نبند

    • توهم احمقی،خوب گوساله نفهم جهان اول یعنی زندگی حیوانی؟؟؟
      تو بیشعور چی میفهمی از جهان اول و سوم،که اینجوری میگی؟؟؟
      امسال تو هستن که ایرانمون رو به لجنزار تبدیل کردن
      امسال تو هر سال میریزن توی خیابون و به نصف دنیا بد و بیراه میگن،که این وضع موجود رو شماها به وجود اوردید
      شماها که دم از خدا و پیامبر میزنیم،که قول میدم همش دروغه
      تو خاک بر سر به زندگیت یه نگاه بنداز ببین تو حیوون تری یا اون جوون توی سوئد،امریکا،فندلاند
      احمق نفهم

      • چرا حرف مفت میزنی.. عقل خودتو جمع کن. مشکل ما و ایرانیا امثال شماها هستن … بشین سرجات و حرف نزن. بی حیثیت.

      • مشکل امثال شما میدونی چیه؟شماها فکر میکنین اگر با یه مشت کشور خائن مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه وارد رابطه دوستانه بشیم مشکل حله،نه اینجور نیست، این کشورا دوستی با هیچ کشوری رو بلد نیستن، سلطه گرن، هر جا پا بزارن فقط به فکر غارت و چپاول هستن و مردم اون کشور یا باید تن به ذلت بدن و به خواسته های کثیف اونا عمل کنن یا باید زیر آتش گلوله های اونا بمیرن. یه نگاه به یمن و سوریه بنداز!!! زن و بچه هاشون برده جنسی شدن، تو خونه هاشون امنیت ندارن. مرد هاشون کشته میشن.

        شماهایی که از چهره ی واقعی این کشور های کثیف خبر ندارین،اگر به موقع بیدار نشی،زیر لگد دشمن بیدار خواهی شد.
        اگر مرد و مردانه رو به روی دشمن محکم واینستی، و هر وقت لازم شد نری و نجنگی و برای ناموست با افتخار کشته نشی، وقتی دشمن نفوذ کرد،توی خونه ی خودت ذلیلانه کشته خواهی شد…
        این حرف ها و سابقه ی این دشمنان ایران رو میتونی در طول تاریخ بشریت ببینی. کارنامه شون سیاهه.

  4. از نظر من مشکلی نداره هم ما کمک میکنیم به شوگر مامی و هم ایشون به ما

  5. سلام علی 18 دنبال شوگر مامی میگردم اگه بود پیم بده

  6. صیغه ک داشتیم. فقط اسمش عوض شده. خیلی از پسرا حاضرن با پیرزن باشن ب خاطر پول. البته بعضی از دخترام بدشون نمیاد. ولی پسرا ب خاطر اینکه باکرگی و این چیزا ندارن براشون اهمیت کمتری داره.خدا نگذره ازتون ک آدمو ب خاطر پول وادار ب هر کاری میکتید.داداشای گلم اگه پول نداری بی خیال درس شو. ته تهش هم مدرک بگیری چون پارتی نداری مسافر کشی.پس کاری نکن ک نتونی تو آینه ب صورت خودت نگا کنی

  7. من 29 سالمه مجردم. گور بابای شوگر ددی و شرگر ماما. از گرسنگی بمیرم شرف داره تا ابزار 4 تا عقده ای روانپریش اوسکل بشم.یا علی

  8. ایران پره هرتولد جشنی رفتم کم کم سه چهار تا ددی دیدم

    چیز جالبی نیس بجز ضربه روحی خوردن به جوانان

  9. سلام
    ممنون بابت اطلاعات مفید تون
    مسلمم ی جون۲۷ساله تحصیل کردم دنبال شوگرمامان هستم
    اگه کسی هست ممنون میشم بهم ایمیل بده

  10. اینکه میشه همون صیغه خودمون ک بیشتر از هزار ساله داره اجرا میشه.شوگرددی داشتیم وقتی ک هنو مد نبود 🤣

  11. سلام مانی هستم از تهران ۳۱ سالم هست ورزشکار خوش هیکل و مهربونم شوگر مامی میخام تا هر سنی که باشه ممنون میشم پیام بده

  12. سلام شوگر مامی میخام از تهران هستم ۳۱ سالم هست ورزشکارم و سالم

  13. مسایل همیشه و هر زمانی هستند فقط دروه های زمانی متفاوت اسمهای متفاوتی روش میگذارند

  14. من حاضرم یه شوگرددی داشته باشم ولی یه مرد مسن پولدار و محترم و کمی خشن البته خهخ
    نه یه پسر یا مرد عقب افتاده ایی ک یذره پول بدستش رسیده فک کرده همه رو خداست

    درمورد بدی یا خوبی کارش هیچوقت بقیه رو قضاوت نکنین

  15. یعنی خاک عالم، با 23 سال سن من هنوز نمیدونستم شوگرددی یعنی چی ، تازه از داداشمم پرسیدم یعنی چی، حالا فهمیدم ، دیدم داش چپ چپ نگام میکرد جواب سوالمم نداد

  16. توی ایران این مسائل خیلی بیشتر از غرب هستش . توی ایرانِ عقب افتاده ی ما هر کی پول داره فکر میکنه همه ی عالم و آدم باید بهش ساپورتِ جنسی بدن . اینجا همه چی جنسیه همه چی

  17. کدومیک از شما کامنت گذاران سنی بالای شصت سال دارید ؟؟

    چرا من که همه ی زندگیم رو صرف تولید یکی از نیازهای اساسی شما مردم شده …داشتن یک شوکر بیبی که در فضای کامل اختیاری نه اجبار چرا بنظر شما وقیحست…؟؟
    در همه ی جهانِ سالم و فارغ از فساد سیستمیک و حاکمیتی پول با زحمت و فشار بدست میاد …من پول در راه خدا خیلی دادم بازم میدم …و نظر دیگران و کامنتهاشون و تابو هم نمیتونه جلوی خواسته هامو بگیره …پول به دست اوردم و هیچکس هم زحمتهامو ندیده …پس فضولی کسی در زندگی شخصی م رو نمی پذیرم …مخالفان نظرم میتونن طوری زندگی کنند که نخوان شوگر بیبی بشن …بیشتر کامنت گذاران از خیلی مسایل زندگی بی خبرند …

    • سلام دوست عزیز. اگر ی دختر رو بتونی پیدا کنی که بهت علاقه داشته باشه مشکلی نیس. ولی کسی که صرفا به خاطر پول بیاد سراغت و میل درونی نداشته باشه اون عیب داره. البته به نظر من. اونجوری تو داری به یک انسان به صورت کالا نگاه میکنی. این درست نیست. تو بهتره بری سراغ کسی که به سن و فرهنگ و اخلاقیاتت بخوره و ازدواج کنی. امیدوارم بهت بر نخورده باشه. این نظر من بود.

  18. کدومیک از شما کامنت گذاران سنی بالای شصت سال دارید ؟؟

    چرا من که همه ی زندگیم رو صرف تولید یکی از نیازهای اساسی شما مردم شده …داشتن یک شوکر بیبی که در فضای کامل اختیاری نه اجبار چرا بنظر شما وقیحست…؟؟
    در همه ی جهانِ سالم و فارغ از فساد سیستمیک و حاکمیتی پول با زحمت و فشار بدست میاد …من پول در راه خدا خیلی دادم بازم میدم …و نظر دیگران و کامنتهاشون و تابو هم نمیتونه جلوی خواسته هامو بگیره …پول به دست اوردم و هیچکس هم زحمتهامو ندیده …پس فضولی کسی در زندگی شخصی م رو نمی پذیرم …مخالفان نظرم میتونن طوری زندگی کنند که نخوان شوگر بیبی بشن …بیشتر کامنت گذاران از خیلی مسایل زندگی بی خبرند …تلاش کنید پول بدست بیارید اونم از راه شرافتمندانه…بعدش طوریکه مزاحم آزادی مردم اطرافتون هم نشید هر جور ارضا میشید و رضایت خاطرتون فراهم میشه خرج کنید …به زر زر مردم هم توجه نکنید .با هیچ پولیدهان..مردم بیکار و اللاف رو نمیتونید ببندید….من الله التوفیق

  19. من به آرمین و رشد عقلی ومعنوی که داشته تبریک میگم

    و از دوستان دعوت میکنم حتما فیلم 12 مرد خشمگین ببینند

    در آیات قرآن آمده انسان در مقابل میل جنسی ضعیف آفریده شده
    پیشگیری بهتر از درمان است

  20. اگر تامین اجتماعی واقعی برقرار بود و یکعده سیاستمدار یا تاجر دزد حق بقیه رو نمی خوردن، لااقل کسی برای کسب پول کاری خلاف میلش نمی کرد. فرقی نمیکنه چه کاری هر کاری که خلاف میلت بخاطر پول انجام بدی با انسانیتت در تضاده. ضمنا دوستان دلواپس با این اوضاع مملکت بیشتر دلواپس باشید که خواهی نخواهی دیر یا زود همه این مسائل در کشور ما هم گسترش خواهد یافت چرا که قدرتمندان و ثروتمندان جامعه حاضر نیستن سهم و حق بقیه رو پرداخت کنن و مملکتو ارث پدری شون می دونن! یا حق

  21. لینک سایت بدین لطفا

  22. واقعا جای تاسف داره ک ایران کهن و فرزندان این اب او خاک گوهربار ک در طول تاریخ به علم او هنر او انسانیت معروف بودن حالا ب جایی رسیده که….کامنت ها گویای همه چی هستند.بعضی وقتا دوستان یادمون بیاد ک ما حافظان این مرزو بومیم حافظان انسانیت و تکامل نیاکانمون بلکه در رفتار و گفتارمون تجدید نظر کنیم.

  23. تو جامعه ای ک از در و دیوار فساد میباره،چپو میبینی یکی اختلاس کرده راستو میبینی معلم مدرسه تجاوز کرده بالا سرت صابخونه ها خون مستاجرارو تو شیشه کردن !هیچ راهی برای سعادت نمونده،پدیده شوگر ددی تو ایران هست زیادم هست! همه ی این مفاسدم بخاطر سران و مسئولین دزد و بی کفایته؛خدا ازشون نگذره!دین و ایمون رو از بین بردن
    اما این وسط بین این همه مشکلات اینکه بیایی تو گچت نیوز و از تجاوزی ک تو دوران بچگیت بهت شده رو بازگو کنی واقعا کاری دور از یه عقل سلیم هست مگر اینکه واسه جلب توجه باشه
    واقعا فازت چیه

  24. با تشکر فراوان از این سایت برای مطالب مفید و جدید
    یادتون باشه جامعه ی ما سطح و درکش خیلی پایینتر از این حرفاست که بخواد در مورد اونا قضاوت کنه ..
    ما توی یک جامعه ی جهان سومی زندگی می کنیم که سرانه ی مطالعه مردمش در سال به 30 دقیقه هم نمیرسه.. پس خواهشا این مزخرفات رو به اونا نسبت ندید در حالی خودتون اندر خم میخانه اید…البته منظورم با اون دوستان افراطیه…
    در هر جامعه ای همه نوع قشر وجود داره.. مخصوصا جامعه ما که دزد و کلاهبردار بیشترین قشر جامعه رو تشکیل میدن… در جامعه ی ما روابط حرف اول رو میزنه.. در جامعه ی اونا مهارت….

  25. چرا جای پاسخ‌دادن برای “آرمین 09 آذر 96 ساعت 23:46 در 11:46 ب.ظ” نگذاشته‌اید؟
    س: اصلا چرا باید همچین چیزی را فاش کنم؟
    ج: بازگویی گناه، گناهی مضاعف است.
    امّا چرا فاش میکنی؟ چون مثل [معبودت] شیطان، از رحمت خدا مأیوسی؛
    چون باد نخوتی که در سر داری نمیگذارد توبه کنی؛
    برای همینه که حیا را قورت‌داده [از مستیِ گناه] عربده میکشی؛
    [هنجارشکنانه] برای جهنّم رفتنت رفیقِ راه میجویی.
    گیرم چندتا لایک هم گرفتی [بوقتش] هیچیک نه میخواهد و نه میتواند در کارنامه‌ات دست‌برَد.
    صبر خدا زیاد ولی مهلت ما کمه، پس باش تا چوب خطا خوری!
    آری خدا بخشنده و مهربانه؛ امّا برای آدم! نه برای شیطان؛ چرا؟
    چون آدم فوراً [از نافرمانی‌اش] توبه کرد ولی شیطان [متکبرانه] بجای عذرخواهی، خدا را متهم به ناعدالتی و فریب نمود؛ در برابرش جبهه‌گیری کرد؛ وعید اغوای بندگانش را داد.
    یکی از راههای اغوای بندگان خدا، همین بازگویی آنست که منجر به استخفاف (کوچک‌شماری) گناه میشود، یعنی: کوری در کورمحلّه عیب نیست!

    • به جای قضاوت در مورد مردم و معبودشون ، خودت رو اصلاح کن ، از حرف زدنت معلومه خودت رو از امامان یا پیامبر هم بالاتر میدونی ، یه قوطی کبریت پر هیچ وقت صدایی ازش بیرون نمیاد ولی کافیه خالی باشه و چند تا سنگ ریزه بندازی توش ، ببین چجوری صدا میکنه ، شده حکایت خیلی از ماها .
      همه میرن جهنم و فقط تو میری بهشت ، در 99.99% مواقع اونایی که منیگن من و راهم تنها راه درست هست ، این خودشون هستن که توی گمراهی اشکار هستن………..

  26. دنیا چرا اینجوری شده

  27. من حرفی ندارم بابت این کامنتا…ادم باید درکو شعور داشته باشه واس بعضیا ک بدوم فکر حرف میزننو مثلا با احترام رفتار میکنن…
    اینها تو جامعه اونور براشون چیز عادیه ک بخایم قضاوتشونو بکنیم ما میبینیم میشنویم ک برامون اشکار بشه ک تو جامعه های مختلف چکارهای چ چیزایی برای بدست اوردن زندگیشون ویا درامدشون انجام میدن..ما حق قضاوت برای اون ها نداریم ک چیکار کنن یا نکنن یا زشته یا بده..صلاح کار خودشونو بیشتر میدونن.. ما بیننده و شنوده ایم ک اگاه بشیم..ممنون از گجت نیوز بابت مطالب جالبشون

  28. به نظر من یه تقابل دو نفرست هر دو به سعادت میرسن غیر شرعی هم نیست بازیه برد برده

    • 1- شرعی و اخلاقی آنست که مردی مردانه خواستگار سرپرستی و تقبّل همۀ مخارج و مسئولیتهای ناشی از عقد شرعی دخترت باشد که اگر از دین، اخلاق و درآمدی نسبی برخوردار بود و ندادی، خلاف شرع مرتکب شده‌ای.
      2- آری اگر فرضاً زن جوانی [مطلقّه/شوهرمُرده] به عقد مؤقت، درآوری که در صورت حاملگی، عهده‌دار بچه‌ات هم باشی، البته غیرشرعی نیست.
      3- شرعی، خانوادۀ محبّت‌سالار است ولی این قبیل هرزگی‌ها فاقد دو عنصر اساسی تعهّد و محبّت‌اند؛ لذا این شوگربازی، مصداق بی‌بندوباری و سوءاستفاده جنسی بوده، نه فقط شرعی نیست که اخلاقی و انسانی هم نیست.

      • گجت نیوز لطفا این ادم خود فریبندرو اخراج کنین خوشم نمیاد زیر کامنتای من درود گری بکنه واسه جلب توجه فکر کرده ادبی حرف میزنه

      • اولا نظر خودشو گفت . دوما اونا مسلمون نیستن . سوما الان دقیقا چه کاری میتونی انجام بدی ؟(فقط حرف و ادعا) . چهارما وقتی حتی اسم درست حسابی برای خودت اتنخاب نمیکنی حق نظر دادن در مورد عقیده دیگران رو نداری!!! ( احتمالا فکر میکنی ادم معروف و با ارزشی هستی و یهو میان ترور ات میکنن )

  29. مطلب جالب و متفاوتی بود. ممنون

  30. چه چیزایی اولین باره که شنیدم همچین چیزیرو.. دنیا داره به کجا میره واقعا!

  31. “انگیزه‌های پنهان پشت هر یک از رفتارهای بروز داده شده از سوی این افراد …”
    what about you
    انگیزه‌های پنهان خودت از این مقاله چیست؟
    إنَّ اللَّذینَ یُحِبّونَ أَنۡ تَشیعَ الْفاحِشَهُ فِی اللَّذینَ أٓمَنو لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْأٓخِرَهِ ۚوَ اللّٰهُ یَعْلَمُ وَ أَنۡتُمْ لا تَعْلَمونَ = آنان که دوست دارند، زشتکارى در میان أهل ایمان شیوع یابد، براى‌شان در دنیا و آخرت عذابى دردناک خواهدبود و خدا مى‌داند و شما نمی‌دانید (19 نور)

    • دوست عزیز و گرامی
      بهتر است پیش از استفاده آیات قران کریم، ابتدا به معنای آن بیشتر توجه کنید
      کجای این مطلب زشتکاری رو شیوع داده که شما این آیه رو استفاده کردین ؟ در منطق شما آگاهی دادن به جامعه و آشکار کردن مسیر غلط زشت کاریه ؟
      اگر به عقیده شما بود که تا امروز همه مردم به خاطر عدم آگاهی از راه های انتقال و پیشگیری، باید از یک بیماری مثل ایدز رنج میبردن، چرا که یکی از راه های انتقال این بیماری ارتباط جنسی هست
      هیچ انگیزه ای جز آگاه ساختن جامعه از این پدیده نادرست که متاسفانه در برخی کشور ها شیوع پیدا کرده نیست، به امید اینکه هیچ وقت چنین معضلاتی رو در کشورمون شاهد نباشیم

      • دوستان هیچ وقت قضاوت نکنید ! تا تو موقعیت قرار نگرفتید ، حرف نزنید ! تو ایران هم همچین موضوع هایی است ! البته با این تفاوت که ، مردان و زنان همجنس گرا نیز رواج دارند ، تو شهر خودم دیدم ! در دوران کودکی حدود ۱۲ ساله بودم ، آقایی ۵۰ ساله چندین بار ، به من … بعد یه مدت ، از شهر خارج شدم ، بخاطر خجالت به خانواده نمیگفتم ! چرا که اون زمان مبلغی بهم میداد ! منم گیمنت میرفتم ! حدودا ۱۲ سال گذشته ! ، اما حدود سن ۱۷ سالگی مجدد دیدمش ، چون فهم و درکم بیشتر شده بود ، باهاش بد رفتار کردم ! اونم گفت ببخشید ، عمو جان ! رفت ، دیگه ندیدمش ، اما بعد یه مدت که ذهنم باز تر شد ، از اون رفتارم خیلی خجالت میکشم ، بگذریم در ادامه ..
        بابت ، این پست ممنونم ! اون زمان من کودک بودم ، رفتاری که تجربه کردم ، تجاوز به حساب میومد ! برای همین در سن ۱۷ اون برخورد نشون دادم . اما یک دختر ۲۹ ساله یا یه پسر در این سن ! بسته به موقعیتی که داره ، به انتخاب خودش این عمل انجام میده ! که البته باهاش کنار میاد ! چرا که افراد مسن هم ، در دوران زندگی تلاش برای بدست آوردن پول کردن ! و حالا میبینن ، هیچ تجربه از لذت های زندگی ندارند ، و نیازمند یک شاهد هستند که ببیننشون و هم صحبتشون بشن ! همایتشون کنن و از اونها عشق بگیرند !
        دوستان موقعیت اون شوگر ددی یا شوگر ماما ها رو هم در نظر بگیرید !
        همه ما نیاز به توجه داریم ، میخوایم محبت کنیم ، هدیه بدیم تا عشق بگیریم ! سن فقط یه عدده ، درون ما همون کودکی ۵ تا ۱۰ ساله است که تو کوچه بازی میکرد !
        دوست دارم ، اون آقا را مجدد ببینم ، و بابت رفتارم ازش عذرخواهی کنم !!! حدودا ۷ سال پیش بود که دیدمش ! براش زندگی عالی میطلبم ..

        • تو اگر مرد بودی و ناقص‌الخلقه نبودی که پُشت نمیدادی! از خدا شرم نداری از بنده‌اش خجالت بکش! لا اقل خودت را در جمع مفتضح نکن.

          • تو نه شما ! شما قاضی زندگی خودت باش ! شما نمیدونی من کی هستم ! ممکنه برات چیز بخوام که از حرفت پشیمون بشی ! برو کائنات و قدرت خدا رو مطالعه کن ! بدون اگر همچین موقعیتی برام در نظر گرفته شده بود ! خواست او ( معبود حق ) بود تا من را به عرفانی از زندگی آشنا کنه !
            همچنین نیازی نمیبینم نوع برخوردی که بهم شد را ابراز کنم ! اما شما که انقدر خوب بلدی در مورد دیگران ندیده قضاوت کنی ، زندگی خودت یه تحلیل کن ! طبق همین نظری که از ذهن شما خارج شد ، کاملا مشهوده چه ذهنیتی در شما شکل گرفته ! و شما بجای نگنگ زدن به دیگران ، ننگی که درحال حملش هستی را تصیح کن ! یا حق ..

            • حکایت ما ایرانیارو باش تروخدا. در سادگی و مسخرگی ما همین بس که عده‌ای نظیر شما هم پیدا می‌شن و در خصوص مسائلی که نباید اینچنین افتخارآمیز حرف می‌زنن. جدا بعضی از دوستان رو اگر سر و ته کنی، قد دو صفحه کتاب داستان مطالعه ازشون استخراج نمیشه. به تک تک مقدساتی که می‌پرستی، خواهش می‌کنم قبل از گفتن چنین حرف‌هایی برای یک بار هم که شده چند ثانیه تعمل کنین. بخدا اگر چنتا لایک ارزش این حجم از تظاهر و سادگی (اصطلاحات خوبش!) رو داشته باشه. چقدر مصیبت اخلاقی ما عجیب و غریبه. شوگر ماما و شوگر ددی الان معضل من نیست. کاربران گجت نیوز معضل بزرگ‌تری هستند. جناب محترمی که از داستان کودکی و اتفاقات عجیبی که برات افتاده در رسانه شلوغی مثل گجت نیوز عنوان می‌کنم، واقعا هیچ دلیلی برای حرف‌هایی که زده شد نمی‌بینیم. خب پیرمردی در کودکی برای شما مساله‌ای ایجاد کرده، آیا گفتنش افتخاره؟ آیا اسم اون پیرمرد رو میشه «انسان» گذاشت که در پیری و از سر شهوت به یک کودک تعارض داشته؟ تازه می‌خوای ازش عذرخواهی هم بکنی؟؟؟ فازمون چیه؟ تریپ مذهبی برداشتی چیو بگی؟ یک مشت جملات ابلهانه که تبدیل به چالش مغز و اعصاب کاربرای معمولی سایت بشی؟ کاری که تو داری می‌کنی با کاری که امثال تتلو می‌کنن فرقی نداره برادر من. داری اشتباه می‌زنی، بد هم داری اشتباه می‌زنی. بیشتر از تو متاسفم برای کاربرانی که لاکت کردن. چارتا کلمه «معبود حق» و «زود قضاوت نکن» و گزاره‌هایی از این قبیل آوردی که مثلا بگی آدم درستی هستی؟ ببخشید ببخشید، اما شما از اون پیرمرد هم پست تری و با وجود اینکه جملاتت به وضوح دروغی واضح از یک کودک 12-13 ساله ست، اما دروغت پست و شکننده ست. قبل از اینکه نظر بدی، تروخدا یکم مطالعه داشته باش. ای کاش ما ایرانیا گاهی صف کتابخونه‌هامون شلوغ‌تر از نونوایی باشه… چی بگم والا…
              #حرف_مفت

              • دوست من ، خودت را با دیگران جمع نبند ! بزرگترین اشتباه همینه ! اینکه بنده در جواب کاربر *&? ! واجب دونستم خاطراتم را باز گو کنم ! تا سطح فکری ، و درک موقعیت بعضی افراد ، در فهمشان گنجانده شود ! همینطور شما به چه استدلال و منطقی در مورد بنده نه تمامی کاربران .. قصاوت میکنید که هیچکس کتاب مطالعه ندارد ! در هر صورت شما قضاوت نکن ! کسی که اشتباه میکنه پست نیست ، حکمت جهان ناعادل نیست ! ذات خدا ! عشقه ، و عشق بخشنده و مهربانه ! ، شما نیز به جای نشستن رو صندلی قضاوت و حکم دادن ! از جای خدا بلند شو .. و قضاوت نکن ! خوش ندارم در آینده ، تو بازی حرفها و باورهات قرار بگیری .. همچنین این نکته را در نظر بگیر ! تو دنیا ، میلیون میلیون کتاب چاپ شده و موجوده ! شما اگر ۲۴ ساعت هم بشینی کتاب خونید ، باید بیش از ۱۰۰۰ سال عمر کنی ! بجای اینکه دیگران را به تعمل و فکر کردن پیشنهاد بدید ! خودتون همین امر را ، رعایت کنید و فکر کنید ، اصلا چرا بنده باید همچین چیزی را فاش کنم ؟ فکر کنید ! نیازی به کتاب خوندن نیست !

          • چرا قوانین الهی را کنار گذاشتیم و بدون توجه به عواقب برای خودمان فلسفه بافی می کنیم. مطمئنن این وضعیت و نیازهای جنسی انسان را خداوند بیش از هر کسی اطلاع داره و برای ان راه و قاعده معرفی کرده کافی که کمی تفکر کنیم و از قران بیاموزیم. رابطه جنسی بین دور جنس مخالف که بیش از سن تکلیف هستند کاملا مشخص است و هیچ محدودیت سنی و زمانی ندارد. یک دختر بالغ 18 ساله می تواند با رعایت احکام شرعی با یک مرد 90 سالا رابطه موقت جنسی برقرار کند. این جا قوانین شرعی مدافع حق این خانم هستند و آبروی دو طرف را حفظ می کنند.

      • 1- به یاد حرف منحرفی [معروف] افتادم که گفته: اگر بچه داشت، عورتش را برای آگاهی‌دادن؟ به فرزندش نشان میداد.
        2- اگر واژۀ متأسفانه درست باشد، پس [ناگزیر] محملش زشتکاری است؛ و اگر تعبیر زشتکاری نادرست باشد، پس کاربرد متأسفانه نادرست است.
        3- فرضِ آگاهی‌دادن؟ زمانی محتمَل است که جامعه مبتلابه باشد؛ اینکه در برخی کشور ها شیوع پیداکرده، به ما چه؟
        4- خیلی کژی‌های دیگر [از این قبیل منکرات] در خارجه شایع است، لطفاً آنها را دلسوزانه/ناخواسته؟ تبلیغ نکنید.
        5- مادری به پسر کوچکش گفت: از خانه خارج میشوم، این نفت و اینهم کبریت؛ نکند با اینها بازی‌کرده آتش درست کنی! همه‌جا عَلو میگیرد! پسرک گفت: با خیال راحت برو ننه! که خوب بازی‌ای یادم دادی.
        6- صادق باشید؛ برخی نظرات، نشانگر آب‌ افتادن لب ‌و لوچه / جرأت یافتن بازگوئی انحرافات اخلاقیست.

        • تمام این مواردی که شما فرمودید برای زمان خودش خریدار داشت دوست عزیز، در عصر ارتباطات شما چه بخوای و چه نخوای اطلاعات در یک چشم به هم زدن به تمام جهان منتقل میشه و هیچکس هم نمیتونه جلوش رو بگیره. پس راه حل شما برای به اصطلاح جلوگیری از انحرافات اخلاقی، کاملا بی فایده هست. دیگه اون زمان گذشته که بگیم حیــــــــس چیزی نگو تا نفهمن!!!
          در عصری که ما زندگی میکنیم ، بهترین روش برای نشان دادن راه درست، آکاهی دادن به جامعه هست، نه پنهان کردن حقایقی که شما متاسفانه به دلیل دید محدودتون فکر میکنید فقط خارج از ایران وجود داره.
          پیروز باشید

          • 1- گمان نکنم محدودفکری یافت شود که نداند در عصر ارتباطات است ولی شما گجت‌نیوز هستید یا مسئول ارشاد؟
            2- اینکه در ایران هم باشد/نباشد نه جزو گجت است و نه رسالتِ گجت‌نیوز.
            3- در خود غربِ یله هم بین ولنگاری و آزادی فرق گذاشته، در سایتها و گجتها، محدودیتهایی [هرچند بقول شما بی‌خریدار] قائل‌اند.

            • gaman konam ameaat in gooneh khozabalat gortan ra be to amoozesh dadeh bashad 😀

            • درود

              دوست عزیز شما به آیات قرآن و دستورات دین مبین اسلام استناد میکنید اما ظاهرا خیلی از مفاهیم آن را بلد نیستید. یکی از مواردی که بسیار در اسلام بر روی آن تاکید شده، امر به معروف و نهی از منکر است. به عقیده جناب عالی، آگاهی دادن به مردم و آشنا کردن آنها با پدیده های غیر اخلاقی مصداق امر به معروف و نهی از منکر نیست؟

              در مورد اینکه میفرمایید این موضوعات ربطی به رسالت گجت نیوز ندارد هم باید عرض کنم: ای کاش مطلب را با دقت مطالعه می کردید؛ به وضوح مشخص است که ما در مورد یک وب سایت که این گونه ارتباطات از طریق آن صورت میگرد صحبت کرده، و در تشریح موضوع، کلیت این پدیده را شرج داده ایم.
              به نظر شما پدیده های مرتبط با وب در رسالت گجت نیوز نیست؟
              بنده به عنوان مدیر و موسس این وب سایت عقیده دارم ، با توجه به اینکه طیف وسیعی از مخاطبین ما را جوانان این مرز و بوم تشکیل داده اند، وظیفه داریم تا آنها را با پدیده های نوظهور وب آشنا کرده و با ارائه اطلاعات درست، ضمن آگاهی بخشی، به نوعی مانع بروز چنین معضلاتی در جامعه ایران شویم.
              موفق و پیروز باشید

            • ادم منحرفی هستی یه خورده از من یاد بگیر یانجا به هیشکی بی احترامی نمیکنم همه هم بر زدم زر میزنن

              • به کجا داریم میریم ما سهراب قایقت جا داره؟
                جناب سعید، «به هیشکی بی احترامی نمیکنی» و همه بر زدت «زر میزنن»؟ یعنی خارمادر هرچی احترام بود واقعا. تبدیل شدی به الگوی من
                #حرف_مفت

          • با شما موافقم .. مهم دانایی است ..

      • داداش به کارت ادامه بده. ی نفرم فکرش در این حده دیگه. خارج خیلی فساد زیاد هست اما بعضی جوونا فکر میکنن مملکت خودمون جهنم خارج حتی اگر سومالیم باشه بهشته. نمیدونن مسایل جنسی چقد زودگذر و اگر دیگر ابعاد زندگیت درست نباشه تمام ظواهر دنیا غرب برات ارامش نمیاره. کسی که عقل داره میفهمه از این اطلاع رسانی شما به خودش میاد که ای وای غربیا که به قول خودشون ازادی دارن باید سیر باشن دیگه پس این کارا چیه. یکیم مسل بالا شما رو متهم میکنه. ی عده ام که فرقی نمیکنه استقبال میکنن هر فسادی اونا کنن. شما کار خودت بکن اون کسی که باید مطلب بگیره میگیره.

      • عرفان بعضی ها سعی میکنن حرفای قلمبه سلمبه بزنن تا واسه خودشون شرفو منزلتو عصمت جور کنن فکرم میکنن عالم به نظر میان

    • heyfeh oxygeni ke to masraf mikoni 😀

  32. عجب مطلب جالب و باحالی
    اگه ایران بود قطعا بیشتر طرفدار پیدا میکرد و خیلی راحت عضو میگرفت مخصوصا دخترا خخخ

  33. ما داریم به کجا می ریم؟!!!
    سالانه 250000 نفر؟!!