دریافت آپدیت های اندروید

کدام گوشی‌سازها در برابر آپدیت های اندروید بهتر عمل می‌کنند؟

اگر دریافت آپدیت های اندروید شرط مهم شما برای خرید یک گوشی برخوردار است، ما در اینجا عملکرد کمپانی‌ها را برای عرضه این بروزرسانی ها بررسی کرده‌ایم که می‌تواند به انتخاب شما کمک کند.

بزرگ‌ترین چالش اندروید همیشه به‌روز نگه داشتن دیوایس‌ها توسط سازندگانشان بوده است. نسخه‌های جدید این سیستم عامل عرضه شده‌اند و پچ‌های امنیتی نیز صادر می‌شوند، اما زمانی که دیوایس شما ممکن است آن‌ها را دریافت کند ممکن است مدتی به طول انجامد و یا هیچگاه دریافت نکنید!

با وجود بهترین تلاش‌های صورت گرفته از سوی گوگل، هیچگاه شرکت‌ها در برابر آپدیت های اندروید خوب عمل نمی‌کنند. یک سال پس از عرضه، اندروید نوقا کمتر از 20 درصد بازار را تصاحب کرده است که حتی از اندروید 5 عرضه شده در سال 2014 نیز کمتر است. اندروید اوریو نیز در ماه اول عرضه خود 0.2 درصد از بازار را از آن خود کرده است. اگر داشتن آخرین نسخه‌ی اندروید برای شما مهم است و نمی‌خواهید از رام‌های سفارشی برای به دست آوردن آن‌ها استفاده کنید، شما باید در زمان خرید گوشی دقت ویژه‌ای کنید. تمامی سازنده‌ها سیاست یکسانی برای آپدیت های اندروید ندارند. اما با دیدن نحوه برخورد با دیوایس‌های قدیمی‌شان می‌وانید تشخیص دهید که چقدر احتمال دارد کالاهایشان آپدیت‌ها را دریافت کنند. ما در این مقاله راهنمای خوبی از عملکرد کمپانی‌ها در این مورد را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

عملکرد شرکت‌ها در عرضه آپدیت های اندروید

گوگل

بی‌تردید، گوگل بهترین سازنده در زمینه پشتیبانی از سیستم عامل و آپدیت های امنیتی است. سیاست این شرکت به طور سنتی پشتیبانی از آپدیت های اندروید به مدت 2 سال و آپدیت های امنیتی برای 3 سال است. این بدان معناست که هر دو گوشی نکسوس 5 ایکس و 6 پی که سال 2015 عرضه شده بودند، امسال موفق به دریافت اندروید 8 Oreo شده‌اند و دو گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال که سال گذشته روانه بازار شدند، قادر به دریافت آپدیت اندروید P خواهند بود.

دریافت آپدیت های اندروید

با این حال گوگل می‌خواهد کمی این اوضاع را بهتر کند. در وب‌سایت این کمپانی، در مورد گوشی های گوگل پیکسل اینگونه نوشته شده است که حداقل به مدت سه سال آن‌ها آپدیت های اندروید و پچ‌های امنیتی این سیستم عامل را دریافت خواهند کرد. بنابراین نه تنها این دو گوشی می‌توانند اندروید P و اندروید Q را دریافت کنند، بلکه سال 2020 قادر به دریافت اندروید R نیز هستند.

دریافت آپدیت های اندروید

اما نکته جذاب اینجاست که گوشی های گوگل نخستین محصولی در بازار خواهند بود که نسخه های جدید اندروید را دریافت می‌کنند. علاوه بر این همیشه یک برنامه آزمایشی نیز در اختیار کاربران گوشی های گوگل خواهد بود که می‌توانند زودتر از موعود نیز طعم اندرویدهای جدیدتر را بچشند. بنابراین اگر شما صاحب یک گوشی پیکسل گوگل باشید، زودتر از دوستان خود می‌توانید نسخه های جدیدتر اندروید را بی‌آزمایید.

سامسونگ

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده گوشی های اندرویدی است و دومین کمپانی است که همواره در عرضه آپدیت های اندرویدی مناسب عمل کرده است.

گوشی های سری گلکسی اس و گلکسی نوت همواره 2 نسخه مهم اندروید را دریافت می‌کنند. از آنجایی که هر دو مدل در میانه‌ی سال معرفی می‌شوند، این بدان معناست که پشتیبانی آن‌ها از آپدیت های اندروید 18 ماهه است. این بدان معناست که اندروید اوریو آخرین آپدیت گوشی سای سری گلکسی S7‌ است و خانواده گلکسی S8 نیز آپدیت اندروید P را دریافت خواهند کرد.

دریافت آپدیت های اندروید

البته این به‌روزرسانی‌ها به سرعت گوگل انجام نمی‌شوند، حداقل شش ماه پس از محصولات گوگل این گوشی‌ها آپدیت های اندروید را دریافت می‌کنند. اگرچه به لطف برنامه آزمایشی سامسونگ، شما می‌توانید آن‌ها را زودتر از زمان موعود تست کنید.

همیشه صحبت از گوشی های پرچمدار است. اما جالب اینجاست که گوشی های میان رده سری A سامسونگ به مدت دو سال آپدیت های اندروید را دریافت می‌کنند و نسخه‌های پایین رده گلکسی C‌ و J‌ نیز یک سال به‌روز خواهند ماند. اگرچه هیچ تضمینی در مورد این محصولات وجود ندارد.

دریافت آپدیت های اندروید

این زمان برای دریافت آپدیت های امنیتی توسط گوشی های سری نوت،‌ اس و ای حدود 3 سال است، در حالی که دیگر مدل‌ها و تبلت‌های غول کره‌ای به صورت سه ماهه این به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش امنیتی سایت سامسونگ مراجعه کنید.

ال جی

آپدیت های اندروید از سوی ال جی بر روی اعضای خانواده سری G‌ و V این کمپانی متمرکز است. اگرچه در برخی از مواقع ممکن است گوشی های میان رده و پایین رده این شرکت نیز به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند.

دریافت آپدیت های اندروید

پرچمداران ال جی دو نسخه از اندروید را دریافت خواهند کرد، اما اگر می‌خواهید آخرین نسخه‌های اندروید را در زودترین زمان ممکن دریافت کنید باید به فکر خرید محصولاتی دیگر به جز ال جی باشید. این نکته نیز مهم است که گوشی های ال جی معمولا آپدیت دوم را خیلی دیر دریافت می‌کنند. به طور مثال ال جی وی 4 آپدیت اندروید 7 را تنها یک ماه پیش از عرضه اندروید 8 اوریو دریافت کرد. این فرآیند دریافت می‌تواند در نقاط مختلف جهان نیز با فاصله زمانی صورت گیرد.

آپدیت های امنیتی نیز به گوشی های سری G، V، Q‌ و X‌ به مدت 2 سال محدود می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش امنیتی سایت ال جی مراجعه کنید.

سونی

آپدیت های سونی شامل گوشی های پرچمدار این شرکت، شامل نسخه‌ی کامپکت پرچمداران آن‌ها می‌شود. آن‌ها معمولا دو نسخه مهم اندروید را دریافت می‌کنند و نکته مثبت اینجاست که سونی در وبلاگ رسمی خود همواره کاربران را در جریان آخرین اخبار قرار می‌دهد. گوشی های میان رده نیز معمولا تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما در اینجا خبری از ارسال به‌روزرسانی‌ها برای گوشی‌های پایین رده نیست.

دریافت آپدیت های اندروید

زمانبندی دریافت آپدیت‌ها توسط گوشی های سونی نامنظم است. گاهی اوقات آن‌ها خیلی سریع آپدیت‌ها را عرضه می‌کنند (اکسپریا ایکس زد پریمیوم نخستین گوشی غیر گوگلی بود که اندروید اوریو را دریافت کرد)، اما گاهی اوقات نیز ماه‌ها باید در انتظار دریافت آپدیت های اندروید باشید. این که شما کجای دنیا زندگی می‌کنید نیز می‌تواند تاثیر مهمی در دریافت آن‌ها داشته باشید.

معمولا عرضه‌ی آپدیت های امنیتی برای چندین سال در اختیار گوشی های بالارده، میان رده و پایین رده سونی انجام می‌شود.

وان پلاس

وان پلاس، دو آپدیت بزرگ اندروید را در اختیار گوشی هایش قرار می‌دهد، اما آن‌ها باید به‌روزرسانی سیستم و امنیتی را برای مدت طولانی‌تر دریافت کنند. هرچند برخی از مواقع همه چیز طبق روال پیش نمی‌رود. به طور مثال در حالی که کاربران گوشی‌های وان پلاس 2 در انتظار اندروید نوقا بودند، اما هیچگاه این اتفاق نیفتاد.

اچ تی سی

اچ تی سی معمولا 2 سال آپدیت های اندروید را در اختیار گوشی های پرچمدار خود قرار می‌دهد. آن‌ها همچنین وب‌سایتی را طراحی کرده‌اند که می‌توانید در آنجا مشاهده کنید دیوایس شما کدام نسخه از آپدیت اندروید را دریافت کرده است. شما از طریق این سایت حتی می‌توانید به صورت دستی این کار را انجام داده و آپدیت را دانلود کنید. دیوایس شما احتمالا تا دو سال می‌تواند آپدیت های امنیتی را نیز دریافت کند.

دریافت آپدیت های اندروید

موتورولا

موتورولا به مدت سالیانیست که یکی از بهترین کمپانی‌ها در زمینه عرضه آپدیت های اندرویدی برای دیوایس‌هایش است. هرچند این سرعت پخش در سال‌های اخیر کاهش یافته است و اکنون می‌تواند چند ماه به طول انجامد تا گوشی شما‌ آپدیت را دریافت کند، اما هنوز هم پشتیبانی خوبی از گوشی شما صورت خواهد گرفت.

دریافت آپدیت های اندروید

گوشی های خانواده موتو زد و موتو ایکس دو سال آپدیت های بزرگ اندروید را دریافت می‌کنند. گوشی های میان رده سری موتو G نیز به مدت یک سال آپدیت های اندروید را دریافت می‌کنند. متاسفانه گوشی های سری موتو E و موتو C به‌روزرسانی نسخه‌های بعدی را دریافت نمی‌کنند.

در اینجا وب‌سایتی وجود دارد که شما می‌توانید ببینید در حال حاضر دیوایس شما چه نسخه‌ای از اندروید را دریافت کرده است و چه زمانی آپدیت های اندروید را دریافت خواهد کرد.

نوکیا

نام تجاری نوکیا بعد از چند سال وقفه بار دیگر به بازار موبایل بازگشته است. ارزش این را دارد به خاطر داشته باشید که سیاست به‌روزرسانی فعالانه‌ی نوکیا امیدوار کننده است. HMD Global، ثابت برند اندروید تایید کرده است که تمامی گوشی های این کمپانی آپدیت اندروید Oreo را دریافت خواهند کرد. حتی این جالب توجه است که گوشی پایین رده نوکیا 3 نیز می‌تواند به این نسخه از اندروید مجهز شود.

دریافت آپدیت های اندروید

یکی از شعارهای کمپانی نوکیا عبارت “Pure, secure, and up to date” به معنای «اصیل، ایمن و به‌روز» است. همراه با نسخه‌ی خام اندروید، ما می‌توانیم گوشی های نوکیا را پس از گوشی های سری نکسوس جزو برترین‌ها از نظر ارائه طعم لذیذ اندروید خام بدانیم.

سایر کمپانی‌ها

دریافت آپدیت های اندروید

اسنشال، کمپانی تحت امر خالق اندروید، متعهد شده است که گوشی این شرکت به مدت 2 سال آپدیت های اندروید و به مدت 3 سال پچ های امنیتی را دریافت کنند. برای شرکت هواوی، گوشی های سری Mate بهتر از سری P آپدیت ها را دریافت می‌کنند، اما پچ‌های امنیتی با سرعت کمی به این محصولات ارسال می‌شوند. کمپانی بلک بری اما در زمینه‌ی عرضه پچ های امنیتی عالی عمل می‌کند، اما نسخه‌های جدیدتر اندروید را با فاصله زیادی در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. به نظر من الجی تو ایران از بقیه پیشرو تر هست

  2. برترین سری , سری نکسوس خود گوگله که تا 2 یا 3 سال جدیدترین اپدیتارو داری

  3. سونی برا پرچم داراش زود تر از سامسونگ آندروید جدید میده بعد از گوگل سونی تو اپدت دادن زود تر عمل میکنه

  4. خیلیا فراموش شدن
    مثلا شیائومی بکمک برنامه نویسای مردمی ، تقریباً هر ۶ ماه یکبار برای گوشیاش آپدیت میده
    حتی گوشیای ۴ سال قبلش که سامسونگ اصلا در نظرشون هم نمیگیره

  5. Huwei .appleاینا فراموش شدن؟

  6. فکر نمیکنید هواوی این وسط فراموش شده باشه؟! تا جایی که من دیدم هواوی هم خوب آپدیت میده

  7. من سالها گوشیهای سونی،الجی،سامسونگ را استفاده کرده ام هیچکدام به اندازه سونی آپدیت ندادن سونی سریعتر از بقیه آپدیت میده حتی به میانرده ها ازجمله سری C یا M هم تا دوسال آپدیت میده وبرای پرچمداراها تاآنجا که سخت افزارشون ساپورت کنه آپدیت میده حتی اگر5سال بگذردبازم میده

  8. اچ تی سی یو11 اندروید 8 گرفته ولی هیچ برندی هنوز نگرفته ….اونوقت نوشتین سامهنگ خوبه تازه اچ تی سی 3سال اپدیت میده

  9. اونی ک این متنو ترجمه کرده خودش متوجه نشده همشون دوساله….فرقی نیست ک بینشون…فقط تفاوت تو میزان زمان انتشاره…..خودم اندرویدی هستم ولی خداییش اپل تو این زمینه خداست

  10. سپاس فراوان ، مفید بود