تسلا رودستر

تسلا رودستر (Tesla Roadster)؛ سریع ترین خودروی جهان در سال 2020 به خیابان می‌آید

تسلا رودستر (Tesla Roadster)، شاهکار جدید تسلا توسط ایلان ماسک رونمایی شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، قیمت و تاریخ عرضه این خودروی الکتریکی شگفت‌انگیز می‌پردازیم.

کمپانی تسلا به تازگی طی رویدادی در هاورتون کالیفرنیا آمریکا از کامیون الکتریکی خود رونمایی کرد که قادر است با یک مرتبه شارژ، مسافت 800 کیلومتری را طی کند. اما این تنها برنامه ایلان ماسک، موسس شرکت تسلا نبود و این سازنده خودروهای الکتریکی و خودران در جریان رویداد روز پنجشنبه‌اش همه را شگفت‌زده کرد.

سرانجام ایلان ماسک از تسلا رودستر پرده برداشت و این اعجوبه الکتریکی در سال 2020 میلادی به جاده‌ها خواهد آمد. تاکنون اطلاعات زیادی در مورد این خودرو منتشر نشده اما جزئیات ابتدایی آن نشان‌دهنده یک خودروی فوق‌العاده جذاب و شگفت‌انگیز است. ایلان ماسک در مورد تسلا رودستر گفت شما با این اتومبیل پیشرفته می‌توانید مسیر لس آنجلس تا سان فرانسیسکو را با یک بار شارژ بروید و بازگردید. در ادامه، مهم‌ترین جزئیات اعلام شده در مورد تسلا رودستر ، این الکتریکی اعجاب‌انگیز و فوق سریع را بررسی می‌کنیم:

تسلا رودستر

هر آنچه در مورد تسلا رودستر جدید می‌دانیم

1. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت در 1.9 ثانیه

ایلان ماسک اعلام کرد نمونه اولیه این مدل قادر است تا در مدت 1.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ثانیه برسد. به گفته ماسک، نسخه تولیدی می‌تواند حتی سریع‌تر از این نیز باشد. این رقم 0.4 ثانیه سریع‌تر از سریع‌ترین تسلای فعلی یعی مدل SP100D است که در مدت 2.3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همچنین تسلا رودستر با این عملکرد به سریع ترین خودروی تولیدی جهان تبدیل می‌شود. در حال حاضر، پورشه 918 اسپایدر با شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت در 2.2 ثانیه، تاج پادشاهی را بر سر خود گذاشته است. سریع‌ترین رکورد ثبت شده نیز به خودروی مسابقه‌ای AMZ Grimsel الکتریکی تعلق دارد که در مدت 1.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسید.

تسلا رودستر

2. شتاب صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت در 4.2 ثانیه

تسلا رودستر قادر است در مدت 4.2 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و طی 8.9 ثانیه می‌تواند مسافت 400 متر را بپیماید.

3. حداکثر سرعت 402 کیلومتر بر ساعت

ایلان ماسک با افتخار اعلام کرد که رودستر به حداکثر سرعت 250 مایل بر ساعت (معادل 402 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا خواهد کرد. گفتنی است که رکورد فعلی برای بیشترین سرعت در میان ماشین های تولیدی در اختیار کونیگزگ آگرا آر اس است که در روز 4 نوامبر در نوادا به سرعت 277.87 مایل بر ساعت (447.18 کیلومتر بر ساعت) رسید.

تسلا رودستر

4. برخورداری از سه پیشرانه

تسلا رودستر از سیستم مشابهی با مدل SP100D بهره می‌برد و دارای سه پیشرانه الکتریکی است. یکی از پیشرانه‌ها در جلو برای به حرکت در آوردن چرخ‌های جلو و دو پیشرانه در عقب برای چرخش هر چه بهتر چرخ‌های عقب قرار گرفته‌اند تا شاهد ارائه سیستم رانندگی چهار چرخ محرک فوق‌العاده‌ای در این خودروی الکتریکی جدید باشیم.

5. پیمودن حدود 1014 کیلومتر با یک مرتبه شارژ

تسلا رودستر تنها در بخش شتاب و سرعت رکورددار نیست، بلکه این خودروی الکتریکی در بخش برد حرکتی نیز عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد. ماسک می‌گوید رودستر می‌تواند مسافت حدود 1014 کیلومتر را با هر بار شارژ باتری 200 کیلو وات ساعتی خود طی کند. این رقم برای مدل SP100D با سرعت 88 کیلومتر بر ساعت و در دمای 20 درجه سانتی گراد، حدود 682 کیلومتر بود.

تسلا رودستر

6. دارای ظرفیت 4 سرنشین

تسلا رودستر یک خودروی 2+2 محسوب می‌شود؛ به این معنی که دو صندلی فول سایز در جلو و دو صندلی کوچک‌تر در ردیف عقب تعبیه شده و ظرفیت حمل 4 سرنشین را دارد. خودروهای آئودی TT کوپه و پورشه 911 از دیگر خودروهای 2+2 مشابه هستند.

7. قیمت 200 هزار دلاری

قیمت تسلا رودستر پایه از 200 هزار دلار شروع می‌شود و از مدل ایکس هم گران‌تر خواهد بود. البته باز هم این خودرو نسبت به عملکردی که از خود ارائه می‌کند دارای قیمت مناسبی است. به عنوان مثال، قیمت پورشه 918 اسپایدر معادل حدود 950 هزار دلار و قیمت بوگاتی شیرون معادل 2.5 میلیون دلار است. هزار نسخه اول رودستر با عنوان نسخه‌های محدود سری موسسان (Limited Edition Founder’s Serie) با قیمت 250 هزار دلار به فروش خواهند رسید.

تسلا رودستر

8. عرضه در سال 2020

طبق اعلام ایلان ماسک، تسلا رودستر در سال 2020 میلادی عرضه خواهد شد. همچنین از لحاظ فنی، اکنون همه چیز برای پیش فروش این خودرو آماده شده است. علاقه‌مندان به خرید این خودروی خارق‌العاده توانستند با پیش پرداخت مبلغ 50 هزار دلار در مراسم رونمایی، کمی با نمونه اولیه رودستر رانندگی کنند.

9. هدف از ساخت رودستر

با توجه به این که ایلان ماسک اعلام کرده بود برنامه تسلا در آینده نزدیک ساخت خودروهای الکتریکی بیشتر و تولید و توسعه مدل‌های ارزان‌تر از مدل 3 است، هدف از ساختن مدل گران‌قیمت رودستر چه می‌تواند باشد؟ موسس تسلا، هدف از ساخت این خودرو را زدن یک ضربه محکم و نابودکننده به خودروهای بنزینی دانست.

ویدیوی رونمایی از تسلا رودستر

گالری عکس های تسلا رودستر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. گرون نیست مفته بوگاتی شیرون با اون همه هزینه وتکنولوژیو دکو پز لنگ انداخت
    تازه این ۲۸۰۰۰۰۰ دلارم ارزون تره

  2. تو ایران بالای یک میلیارد میشه ?

    اینا با این ماشینای گرونشون چطوری میخوان از جلو گرمای زمین ، سوخت فسیلی و بگیرن ، کسی نمیتونه بخره ?