آیفون 10

مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ؛ جنگ تمام عیار پرچمداران

آیفون 10 (Apple iPhone X) و گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) بالاخره به بازار عرضه شدند و حالا در مرکز توجهات کاربران قرار دارند. اما آیفون 10 یا گلکسی نوت 8، کدام یک پرچمدار برتری است؟

گوشی های هوشمند این روزها به خوبی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و با پرداخت مبلغ 100 دلار یا کمتر می‌توانید محصول جدیدی را به خانه خود ببرید که هزاران قابلیت ویژه را در اختیارتان قرار می‌دهد. از وبگردی گرفته تا تماس با دوستان در شبکه‌های اجتماعی و همچنین میلیون‌ها اپلیکیشن‌ کاربردی در فروشگاه‌های مختلف.

علاوه بر این محصولات مقرون به صرفه، برای کسانی که توان پرداخت مبالغ بیشتر را دارند، پرچمداران گران‌قیمت و لوکس زیادی در بازار برای ارائه تجربه مدرن و حرفه‌ای به کاربران در دسترس هستند. از صفحات نمایش بزرگ با رزولوشن بالا گرفته تا سیستم عکاسی حرفه‌ای، عملکرد روان و پرسرعت و طراحی بسیار جذاب و مدرن.

در انتها برخی تولیدکنندگان اقدام به تولید گوشی‌های بسیار گران‌قیمت از جنس طلا، سنگ‌های قیمتی و چرم کرده‌اند. با این حال جذابیت این محصولات لوکس تنها در بدنه آنها بود و خود گوشی‌ها عملکرد جذاب و خاصی ارائه نمی‌کردند.

آیفون 10

اما امسال شاهد تولید گوشی‌های گران‌قیمت و جذابی هستیم که رکورد قیمت پرچمداران در طی سال‌های قبل را شکسته‌اند؛ حالا اگر بخواهید پرچمداران جذاب و جدید بازار را در اختیار داشته باشید، باید هزینه‌ای معادل 1000 دلار را پرداخت کنید.

آیفون 10 اپل (Apple iPhone X) و گلکسی نوت 8 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 8) را می‌توان جذاب‌ترین محصولات بازار گوشی‌ های هوشمند دانست؛ جایی که کره‌ای‌ها و اهالی کوپرتینو با ارائه جدیدترین دستاوردهای خود، رقابت را به مرحله جدیدی کشانده‌اند. باید دید برنده این جدال جذاب کدام محصول است.

طراحی

حتی حاشیه کم صفحه نمایش پرچمداران بزرگ نیز نمی‌تواند توجه کاربران به طراحی مدرن و جذاب را از بین ببرد.

آیفون 10

سال 2017 قطعا در تاریخ عرصه تلفن‌های هوشمند جاودانه خواهد شد. در این سال شاهد بروز تغییرات گسترده در بخش صفحات نمایش گجت‌ ها بودیم و به لطف دستاوردهای حوزه فناوری، بخش بیشتری از بدنه محصولات را صفحه نمایش تشکیل می‌دهد. کاهش چشمگیر میزان حاشیه‌های کناری گوشی ها بدون شک تغییری بزرگ برای محصولات این بخش به شمار می‌رود. این روند از ابتدای سال و با معرفی دو پرچمدار ال جی و سامسونگ با نام‌های گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و ال جی جی 6 (LG G6) آغاز شد. با این حال حالا مرکز توجهات کاربران به دو پرچمدار جدید از اپل و سامسونگ است؛ گلکسی نوت 8 و آیفون 10 اپل.

در مقایسه طراحی و ابعاد این دو محصول، گلکسی نوت 8 مشخصا در ابعاد بزرگتر بوده و در نتیجه ضخامت و وزن بیشتری به نسب آیفون 10 اپل دارد. پرچمدار افسانه‌ای اپل در زمینه طراحی و ابعاد بیشتر به گلکسی اس 8 سامسونگ شباهت دارد. با این حال همین مسئله منجر به ناامیدی برخی کاربران می‌شود، به خصوص در زمینه قیمت؛ گلکسی نوت 8 سامی در کنار آیفون ایکس در رده محصولات الترا پریمیوم قرار دارد، اما گلکسی اس 8 را می‌توان با 75 درصد قیمت آیفون خریداری کرد.

اما اگر بیشتر بخواهیم بر روی طراحی دو محصول زوم کنیم، قد بلند گوشی Note 8 را نمی‌توان نادیده گرفت. طراحی عریض با پهنای کم در این دو محصول، دسترسی انگشتان کاربر به دو طرف گوشی را آسان کرده‌ است، با این حال کاربران گوشی نوت 8 در استفاده از نوار نوتیفیکیشنی بالای صفحه با مشکل روبرو هستند و دسترسی به آن در حالت استفاده یک دست بسیار مشکل است.

در قسمت پایین بدنه هر دو محصول شاهد قرارگیری اسپیکر محصولات و پورت شارژ و انتقال دیتا هستیم، همچنین سامسونگ از خروجی جک هدفون در انتهای گلکسی نوت 8 استفاده کرده و در نهایت جایگاه قلم Note 8 نیز در همین بخش تعبیه شده است. دکمه پاور هر دو گوشی در سمت راست آنها قرار گرفته است؛ هنوز دلیل بزرگتر شدن این دکمه در آیفون ایکس را نمی‌دانیم. دکمه‌های مربوط به ولوم هر دو گوشی در سمت چپ تعبیه شده‌اند؛ در کنار این دو، دکمه میوت در آیفون 10 و بیکسبی در Note 8 دیده می‌شود.

دو لنز دوربین در بخش پشتی هر دو پرچمدار خودنمایی می‌کنند؛ یکپارچگی دوربین دوگانه با بدنه پشتی نوت 8 بسیار بیشتر از آیفون 10 اپل است، البته میزان ضخامت دو پرچمدار را باید در این زمینه مد نظر قرار دهیم. دو لنز دوربین در پرچمدار کره‌ای‌ها کنار هم قرار گرفته‌اند. با این حال اپل دوربین دوگانه پرچمدار جدیدش را با طراحی خاصی و به صورت عمودی کنار هم قرار داده است تا بدین ترتیب وجه تمایزی بین این محصول با آیفون 8 پلاس (Apple iPhone 8 Plus) به وجود آورده باشد.

آیفون 10

علاوه بر موارد بالا، باید پیرامون موارد حذف شده از طراحی دو محصول صحبت کنیم. با اینکه حذف شدن خروجی جک 3.5 میلی‌متری هدفون از محصولات اپل موضوع جدیدی نیست، طراحان این شرکت بالاخره دکمه دوست‌داشتنی هوم را نیز در پنل جلوی گوشی حذف کرده‌اند. همچنین خبری از دکمه هوم در گلکسی Note 8 سامسونگ نیست. اما آیا حذف دکمه هوم به معنای پایان کار حسگرهای اثر انگشت است؟

طراحان کره‌ای مدت‌ها قبل تصمیم گرفتند سنسور اثر انگشت را به بخش پشتی محصولات خود و در کنار لنز دوربین منتقل کنند. محل قرارگیری این سنسور در پشت اصلا ایده‌آل نیست، چرا که در ارتفاع بالایی قرار دارد و به راحتی نمی‌توان گوشی را آنلاک کرد. با اینکه اپل نیز دکمه هوم و حسگر اثر انگشت را از پنل جلوی آیفون 10 خود حذف کرده، اما تلاشی برای قرار دادن تاچ آی‌دی در بخش دیگری صورت نگرفته و کاربران تنها از قابلیت جدید تشخیص چهره (Face ID) برخوردار می‌شوند. پیرامون کارکرد این سیستم جدید و رابط کاربری آن در ادامه مقاله صحبت خواهیم کرد.

آیفون 10

صفحه نمایش

شاید صفحه پرچمدار سامسونگ بزرگتر و خمیده باشد، اما نمی‌توان اپل را در میزان روشنایی و نمای کلی صفحه نمایش شکست داد.

آیفون 10

با اینکه به نظر می‌رسد پنل صفحه این دو گوشی نقاط مشترک زیادی دارند، اما صفحه نمایش گلکسی نوت 8 و آیفون 10 اپل دو دنیای متفاوت را پیش روی کاربران به تصویر می‌کشند. قبل از هر چیز بهتر است موارد مشترک را با هم مرور کنیم: صفحه نمایش هر دو گوشی عریض و منحصر به فرد هستند، با نسبت ابعاد 18.5:9 برای سامسونگ و 19.5:9 برای اپل.

هر دو پرچمدار از پنل OLED بهره می‌برند که در گوشه‌ها خمیده است؛ شایان ذکر است شرکت اپل برای اولین بار از این پنل‌ها استفاده کرده است.

صفحه نمایش این دو گوشی در زمینه مشخصات شباهت‌های زیادی به هم دارند، اما این دو شرکت به خوبی توانسته‌اند به وسیله راه‌های مختلف پرچمدار خود را به نسبت سایر رقیبان دیگر متمایز کنند. صفحه نمایش نوت 8 سامسونگ در اطراف خمیده است و به همین ترتیب شاهد شکل‌گیری حاشیه‌هایی در کنار صفحه هستیم، اما این پرچمدار کره‌ای به نسبت آیفون 10 شرکت اپل حاشیه‌های کمتری را در اطراف صفحه نمایش دارد.

با این حال برنده جدال حاشیه صفحه را نمی‌توان پرچمدار سامسونگ در نظر گرفت؛ حاشیه دو بخش پایین و بالای صفحه نمایش در آیفون ایکس اپل به نسبت Note 8 کمتر است. این در حالی است که بخش بالایی صفحه آیفون 10 شامل دوربین جلوی محصول، خروجی صدای گوشی و سخت‌افزار مربوط به فیس آی‌دی است. در نهایت باید گفت طراحان و مهندسان اپل نمره خوبی در زمینه پایدار نگه‌ داشتن میزان حاشیه‌های چهار طرف صفحه نمایش آیفون جدید می‌گیرند.

نتیجه اتخاذ این سیاست نامحسوس اما قدرتمند است: با محصولی روبرو نیستیم که صفحه نمایشی بر روی آن قرار گرفته باشد، بلکه انگار یک گوشی در اطراف صفحه نمایش شکل گرفته است. البته نکات منفی مربوط به این طراحی را نباید نادیده گرفت. میزان خمیدگی چهار گوشی صفحه نمایش به نسبت نوت 8 بیشتر است و کاربران فضای قابل توجهی از صفحه را در اختیار نخواهند داشت، با این حال بعید است هیچ کاربری از عملکرد و وضعیت کلی صفحه نمایش آیفون 10 اپل ناراضی باشد.

هر دو گوشی قادر به تولید تصاویر بسیار دقیق و با کیفیتی هستند، اما در اینجا باید به امکان شخصی‌سازی بیشتر در خروجی تصاویر پرچمدار سامسونگ اشاره کرد؛ کاربران نوت 8 علاوه بر حق انتخاب بین حالت‌های مختلف تولید رنگ و تصویر می‌توانند به تنظیمات بیشتری در این زمینه دسترسی داشته باشند. در سمت مقابل، سیستم TrueTone در گوشی اپل تغییرات مربوط به خروجی رنگ را به صورت خودکار اعمال کرده و همه چیز را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

عملکرد محصول شرکت اپل در زمینه روشنایی صفحه بسیار بهتر بود و خروجی ماکسیموم آیفون X روشن‌تر از نوت 8 سامسونگ است. عملکرد صفحه نمایش این دو گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید.

آیفون 10

رابط کاربری و عملکرد

اپل به خوبی با فقدان دکمه هوم کنار آمده است… هر دو گوشی به دنبال قابلیت‌های پیشرفته حوزه بیومتریک هستند..

آیفون 10

مقایسه رابط کاربری و سیستم عامل یک گوشی اندرویدی با iOS شرکت اپل کار آسانی نیست؛ می‌توانیم ساعت‌ها پیرامون نقاط ضعف و قوت هر دو سیستم صحبت کنیم و تجربه نشان داده است که نمی‌توان به سادگی نتیجه‌گیری دقیقی انجام داد. با اینکه ارائه چنین مقایسه‌ای هنوز هم می‌تواند مخاطبین زیادی را به خود جلب کند، اما در این بخش مقاله به جنبه دیگری از بخش سیستم عامل و رابط کاربری می‌پردازیم. در اینجا می‌خواهیم بگوییم هر گوشی برای ارائه تجربه کاربری منحصر به فرد چه ویژگی‌هایی را شامل می‌شود.

بدون شک بخش اعظمی از توجه کاربران گلکسی نوت 8 سامسونگ به قلم استایلوس (Samsung S Pen) آن جلب می‌شود. امکاناتی همچون کارکرد جدید منوی Air Command و امکان یادداشت سریع بر روی صفحه خاموش، مواردی بودند که برای اولین باز در گوشی بحث‌برانگیز نوت 7 مشاهده کردیم. حالا نیز شاهد بهبود این قابلیت‌ها در پرچمدار جدید سری نوت هستیم.

آیفون 10

علاوه بر موارد بالا، نمی‌توانیم از دستیار هوشمند و اختصاصی سامسونگ با نام بیکسبی چشم‌پوشی کنیم؛ تعامل این دستیار با قلم فبلت بسیار بالاست و حتی یک دکمه سخت‌افزاری در کنار گوشی به آن اختصاص داده شده است. علی رغم قابلیت‌های جالب و متنوع این دستیار همچون شناسایی اجسام در دوربین با Bixby Vision، این بخش هنوز نتوانسته رضایت کاربران را جلب کند و خریداران بیشتری را به سمت محصولات سامسونگ بکشاند. به جای آن بیشتر کاربران به دنبال این هستند که از برخورد تصادفی دست خود با دکمه بیکسبی جلوگیری کنند.

در آیفون 10 اپل توجه طراحان به نحوه جابجا شدن بین بخش‌های مختلف سیستم‌ عامل و اپلیکیشن‌ها معطوف بوده است، چرا که پس از سال‌ها دیگر خبری از دکمه فیزیکی هوم در آیفون نیست. همانطور که انتظار می‌رود، کاربران قدیمی این محصولات جهت عادت کردن به این سیستم جدید نیاز به زمان دارند: اسلاید از پایین صفحه به سمت بالا جهت باز کردن بخش کنترل آنچنان سخت نیست، با این حال برای باز کردن حالت مولتی تسک باید تنها تا نیمه اسلاید بکشید و عادت کردن به این جسچر در همان ابتدا مشکل است.

آیفون 10

در نهایت باید پیرامون امنیت بیومتریک در این پرچمداران صحبت کنیم. کمپانی اپل در گوشی آیفون 10 خود سنسور اثر انگشت را حذف کرده است و حالا از سیستم جدید تشخیص چهره (Face ID) بهره می‌برد. این قابلیت جدید از دوربین جلوی TrueDepth به همراه پروژکتور فروسرخ (همچون کینکت‌های ایکس باکس) جهت شناسایی چهره کاربران استفاده می‌کند. در سمت مقابل سامسونگ نیز در زمینه امنیت گوشی  سیستم شناسایی اثر انگشت و اسکن عنبیه چشم را به کار گرفته است؛ شایان ذکر است که سنسور شناساگر عنبیه چشم نوت 8 پیچیدگی کمتری به نسبت Face ID اپل دارد.

خبر خوب برای اپل این است که سیستم جدید تشخیص چهره در آیفون ایکس عملکرد بسیار خوبی دارد: سرعت بالا، دقت و امنیت از جمله ویژگی‌های Face ID اپل به شمار می‌روند. تنها شکایت ما در اینجا این موضوع است که پس از شناسایی چهره جهت آنلاک شدن گوشی باید یک مرحله دیگر، کشیدن اسلاید از پایین به بالا، طی شود. به نظر می‌رسد این مرحله کاملا غیرضروری و زمان‌گیر باشد. با این حال به زودی به آن عادت خواهید کرد.

آیفون 10

در سیستم شناسایی چهره سامسونگ، پس از تایید چهره کاربر، به سرعت وارد صفحه هوم اسکرین می‌شوید. با این حال گفته می‌شود امنیت و دقت سیستم بیومتریک اپل به نسبت سامسونگ بالاتر است. علاوه بر این سرعت پایین پردازش چهره کاربر و آنلاک گوشی به قدری است که اکثر کاربران از آن صرف نظر می‌کنند.

سیستم تشخیص عنبیه چشم کاربران امنیت بالاتری دارد اما شامل مشکلات خاص خود است. متاسفانه افراد عینکی (که تعدادشان کم نیست) با این سیستم مشکل دارند. علاوه بر این سرعت پایین پردازشگر آیریس نوت 8 یکی دیگر از نقاط منفی آن به شمار می‌رود. در نهایت استفاده از اثر انگشت هنوز هم سرعت و امنیت مناسب را به کاربران ارائه می‌کند، اما همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، قرار گرفتن آن در پشت گوشی و کنار دوربین‌ها، دسترسی به آن را مشکل کرده است.

پردازنده و حافظه

نسل جدید تراشه‌های پردازشگر، هر دو پرچمدار را به خدایان سرعت تبدیل کرده‌اند. با این حال تراشه A11 اپل کماکان بی‌رقیب است!

آیفون 10

به عنوان اولین پرچمداران 1000 دلاری بازار، طبیعی است که شاهد قرار گرفتن جدیدترین نسل تراشه‌های پردازنده در آنها باشیم؛ چیپست اسنپدراگون 835 در نوت 8 سامسونگ (برای مدل آمریکایی) و تراشه A11 اپل در آیفون 10.

هر دو گوشی مد نظر ما در این مقاله توانایی ارائه سرعت و قدرت کافی جهت پیش بردن امور سنگین و گیمینگ حرفه‌ای را دارند. هر دو گوشی بسیار سریع‌ و روان هستند و تجربه منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

ما در بررسی خود سعی کردیم عملیات‌های سنگینی را در هر دو گوشی امتحان کرده و همچنین از آنها بنچمارک عمر باتری تهیه کنیم. در مجموع باید گفت برتری آیفون 10 نسبت به پرچمدار سری نوت کره‌ای‌ها کاملا محسوس و مشخص است. این محصول در تمامی تست‌های ما توانست گلکسی Note 8 را شکست دهد. با اینکه همین موضوع برتری کامل آیفون را مشخص کرده است، اما هرگز نمی‌توانیم به این نتیجه برسیم که نوت 8 گوشی ضعیف و کم‌سرعتی است.

برتری سامسونگ بر اپل تنها در بخش حافظه است؛ حافظه رم 6 گیگابایتی نوت 8 دو برابر چیزی است که در آیفون X در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این حال تفاوت‌های این دو پلتفرم در زمینه نیاز به حافظه و مولتی تسک آنقدر زیاد است که نمی‌توان به سادگی آنها را با این مقیاس عددی مقایسه کرد.

در زمینه حافظه داخلی نیز باید گفت حافظه نسخه پایه هر دو محصول 64 گیگابایت است و پاسخگوی نیاز اکثر کاربران خواهد بود. با این حال طبق معمول شاهد قرارگیری درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در پرچمدار سامسونگ هستیم و برنده اصلی در این بخش کماکان کره‌ای‌ها هستند. در تصویر زیر توجه شما را به عملکرد دو پرچمدار در تست بنچمارک جلب می‌کنیم:

آیفون 10

دوربین

در رقابت نزدیک و تنگاتنگ این دو پرچمدار لوکس شاهد خلق تصاویر با کیفیت و همچنین گزینه‌های مختلف در تصویربرداری بودیم..

آیفون 10

این اولین بار نیست که شاهد تولید محصولاتی با دوربین دوگانه از این دو شرکت هستیم؛ اپل هنوز هم در حال تست نوآوری‌های جدید با دو لنز دوربین گوشی و سخت‌ افزار مربوط به آن است. از طرفی سامسونگ نیز در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بسته تا تجربه عکاسی منحصر به فردی را برای کاربران به ارمغان آورد.

دو سیستم تصویربرداری در آیفون 10 و نوت 8 سامسونگ نقاط مشترک زیادی با هم دارند؛ در هر دو شاهد قرار گرفتن یک جفت سنسور 12 مگاپیکسلی هستیم، یکی با زاویه گسترده و دیگری telephoto. قابلیت تثبیت‌گر اپتیکال تصاویر بر روی هر دو لنز دوربین قرار گرفته است. گشادگی لنز دوربین نیز در هر دو گوشی نسبتا مشابه است. این شباهت‌های سخت‌ افزاری دلیلی بر تشابه تجربه عکاسی در دو گوشی نمی‌شوند و همه چیز باید در عمل مشخص گردد. پردازش تصاویر و تولید خروجی به اندازه سخت افزار اصلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیفون 10

محیط اپلیکیشن دوربین در گلکسی آیفون 10 اپل

آیفون 10

محیط اپلیکیشن دوربین در گلکسی نوت 8 سامسونگ

با این حال همه چیز در دوربین جلوی محصولات فرق می‌کند. جایی که کره‌ای‌ها از سنسور 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بهره گرفته‌اند اما اپل استفاده از لنز 7 مگاپیکسلی TrueDepth – جهت تشخیص چهره و ثبت سلفی – را ترجیح داده است. اما عملکرد کدام‌یک از این دو مجموعه بهتر است؟

کیفیت تصویر

علی رغم تمامی تلاش‌های این دو غول تولیدکننده تلفن های هوشمند و کار کردن بر روی مفاهیمی همچون زاویه گسترده یا Telephoto، تصاویر توسط آیفون 10 و گلکسی Note 8 در ابعاد و فریم نسبتا مشابهی تولید می‌شوند. بدین ترتیب بررسی جنبه‌های دیگر برای ما بسیار آسان بود.

در حالت تصویربرداری کاملا خودکار، کانتراست تصویر Note 8 از گوشی iPhone X اپل کمتر بود. در نتیجه شاهد تصاویری گرم‌تر و طبیعی در پرچمدار سامی بودیم. تصاویر تولیدی در آیفون کمی سرزنده‌تر بودند اما تفاوت اصلی در همان میزان کانتراست بود. همه چیز به سلیقه خود کاربران بستگی دارد، با این حال تصاویر تولیدی نوت 8 توجه ما را بیشتر به خود جلب کردند.

قابلیت HDR خودکار در هر دو محصول به خوبی کار می‌کند؛ ثبت جزئیات آیفون در فضاهای روشن نظیر آسمان بیشتر بود و نوت 8 نیز در سایه عملکرد بهتری از خود نشان داد.

آیفون 10

نمونه تصویر ثبت شده توسط آیفون ایکس اپل

آیفون 10

نمونه تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 8 سامسونگ

هر دو گوشی جهت تولید تصاویر حرفه‌ای با پس‌زمینه تار بهترین استفاده را از دوربین دوگانه خود در پشت می‌برند. عملکرد حالت پایه در هر دو تقریبا مشابه هم بود، اما هر شرکت قابلیت‌های ویژه‌ای را جهت بهبود تجربه عکاسی کاربران ارائه می‌کند؛ به عنوان مثال اپل از افکت‌های نوری حالت Portrait بهره گرفته است. سامسونگ نیز امکان جابجایی سریع و آسان بین لنز با زاویه گسترده و telephoto را برای کاربران فراهم کرده است.

در زمینه عملکرد دوربین جلو باید بگوییم که اپل توانسته است بهترین بهره را از دوربین TrueDepth در حالت Portrait ببرد؛ این روزها شاهد قرار گرفتن این ویژگی در دوربین محصولات مختلفی هستیم، اما تعبیه آن در دوربین جلو گوشی های هوشمند هنوز فراگیر نشده است. همچون گوگل در پیکسل 2، کمپانی اپل نیز تمامی تلاش‌های خود را به کار گرفته است و با اینکه هنوز هم مشکلاتی در کناره‌های تصویر مشاهده می‌شود، اما عملکرد کلی آیفون 10 در این بخش بسیار خوب بود. سامسونگ نیز راهکارهای ویژه خود را برای دوربین جلوی نوت 8 با فوکوس خودکار در نظر گرفته است، اما تجربه سلفی گرفتن در آیفون بیشتر مورد توجه ما قرار گرفت.

توجه شما را به نمودار زیر و عملکرد دوربین این دو محصول جلب می‌کنیم:

آیفون 10

ضبط ویدیو

سامسونگ حالت‌های مختلفی را جهت ضبط فیلم در فبلت جدید سری نوت خود در نظر گرفته است، از ضبط ویدیوهایی با ابعاد و فریم عادی گرفته تا ویدیوهای منطبق با صفحه نمایش عریض و منحصر به فرد نوت 8. با اینکه گزینه‌های در دسترس اپل در این زمینه کمتر از کره‌ای‌ها بود، اما این شرکت با قرار دادن حالت ضبط ویدیو 4k با سرعت 60 فریم بر ثانیه گوی سبقت را از رقیب خود ربوده است.

محدودیت‌های هر دو گوشی در زمینه ضبط فیلم مشابه است؛ به عنوان مثال جابجایی بین دوربین‌ها هنگام ضبط ویدیوهایی با رزولوشن و ضریب فریم پایین و یا ویدیوهایی با کیفیت و رزولوشن بالا. فوکوس دوباره درون فیلم‌ها در نوت 8 آسان‌تر است و با اینکه کیفیت صدا در هر دو گوشی مناسب است، اما میزان صدای تولیدی در پرچمدار سامسونگ بیشتر بود.

مولتی مدیا

سامسونگ هنوز هم با هدفون‌ها خداحافظی نکرده است، از طرفی اسپیکرهای اپل بی‌رقیب هستند…

آیفون 10

صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار جذاب و خیره‌کننده هستند و مشکلی با نمایش ویدیوهای رنگارنگ و باکیفیت ندارند. با این حال شاهد چنین تشابه عملکردی در زمینه تولید صدای دو گوشی نیستیم.

عملکرد اسپیکرهای نوت 8 خوب است و مشکلی با آنها نخواهید داشت، اما در مقایسه با اسپیکرهای استریو آیفون ایکس هیچ حرفی برای گفتن ندارد؛ گذشته از تولید صدای پخته و دل‌نشین ، صدای تولیدی در آیفون 10 به لطف استریو بودن، کاربر را با خود به خوبی همراه می‌کند.

به جهت قرار داشتن پورت 3.5 میلی‌متری هدفون، تطبیق‌پذیری گلکسی نوت 8 با هدفون‌ها بیشتر بود و برتری آیفون X تنها در تولید صدا به کمک اسپیکرهای استریو است. با این حال اگر قصد دارید بیشتر از هندزفری همراه گوشی جهت شنیدن موسیقی استفاده کنید، باید بگوییم که ایرپادهای لایتنینگ اپل شما را ناامید نخواهند کرد: سهولت استفاده از این ایرپادها و کیفیت صدای آنها کاملا مشابه با رقبای بزرگ و شناخته‌شده بازار است. اما برای علاقه‌مندان موسیقی که به دنبال انعطاف‌پذیری بیشتر هستند، تغییر هدفون در نوت 8 و استفاده از موارد مختلف آسان‌تر است. چرا که دیگر نیازی به حمل یک مبدل آنالوگ نخواهید داشت. این مورد یک نکته مثبت برای کره‌ای‌ها به شمار می‌رود، با این حال اگر نگاهی به نمودار زیر بیاندازید، متوجه برتری قابل توجه آیفون 10 در خروجی هدفون‌ها خواهید شد. این برتری حتی بیشتر از خروجی صدای اسپیکرهاست!

آیفون 10

کیفیت تماس

آیفون 10

سال‌هاست که دیگر کمتر کسی انتظار بروز مشکلات مربوط به کیفیت برقراری تماس را دارد؛ با این حال علی رغم برخی مشکلات مربوط به این بخش در پرچمداران اخیر باید بگوییم که دو گوشی گلکسی نوت 8 و آیفون 10 هیچ مشکلی در این بخش نداشتند: برقراری تماس در این دو پرچمدار با کیفیت بالا و وضوح مناسب صورت می‌گیرد و خبری از باگ و ایرادهای سخت‌ افزاری در این قسمت نیست. البته افرادی که مبلغ هزار دلار را برای گوشی خود پرداخت می‌کنند، قطعا دوست ندارند در چنین بخشی با مشکل مواجه باشند و سلامت دو گوشی در این زمینه کاملا ضروری است.

در بین دو دستگاه، استفاده از آیفون اپل برای تماس‌های طولانی‌تر مناسب است و به لطف بدنه باریک‌تر حس بدی به کاربر منتقل نمی‌شود. با این حال هرگز نمی‌توان گفت در دست گرفتن نوت 8 برای کاربران خسته‌کننده و سخت است و مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

عمر باتری

شاهد عمر باتری مناسب از هر دو گوشی بودیم، اما پرچمدار سامسونگ زودتر شارژ می‌شود…

کره‌ای‌ها چند سالی است که با ارائه فناوری‌های متعدد نظیر شارژ‌ بی‌سیم، شارژ‌ سریع و بدنه مقاوت در برابر آب به دنبال فروش بیشتر هستند. اما اهالی کوپرتینو نشان داده‌اند که در ارائه فناوری‌های جدید در پرچمداران خود عجله ندارند. تنظیم مصرف انرژی پرچمداران و بالا بردن عمر باتری آنها همیشه از جمله سخت‌ترین موارد برای سازندگان بوده است و حالا با در اختیار داشتن چنین صفحات بزرگ و باکیفیتی که تشنه انرژی هستند باید دید عملکرد اپل و سامسونگ چگونه بوده است.

اپل همیشه سعی کرده با کوچک‌ترین باتری‌ بیشترین عمر شارژدهی ممکن را برای کاربران خود فراهم کند و در آیفون 10 نیز قرار گرفتن باتری 2700 میلی‌آمپری در مجموعه ما را غافلگیر نکرد. با این حال نوت 8 سامسونگ با باتری 3300 میلی‌آمپری منبع تغذیه بزرگتری را در اختیار دارد. علاوه بر تفاوت میزان ظرفیت باتری دو گوشی، شاهد صفحه نمایش کوچک و بزرگ در آنها هستیم و علاوه بر این سیستم پردازنده هر دو پرچمدار اختصاصی است. همین موارد بر میزان مصرف شارژ و در نهایت عمر باتری آنها تاثیر می‌گذارند.

پس از اجرای تست‌های باتری، آیفون 10 اپل حدود 8 ساعت و نیم دوام آورد در طرف مقابل گلکسی نوت 8 سامسونگ به رکورد 7 ساعت و 40 دقیقه رسید. بدون شک اپل برنده رقابت در این بخش است، اما فراموش نکنید که هر دو گوشی در زمینه عملکرد و شارژدهی باتری شباهت زیادی به هم دارند و مواردی همچون میزان روشنایی صفحه و یا قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن نوت 8 می‌توانند تاثیر بسزایی در میزان شارژدهی داشته باشند.

هر دو پرچمدار بزرگ امسال از شارژ بی‌سیم پشتیبانی دارند؛ قابلیتی که اپل به تازگی آن را مورد استفاده قرار داده است، با این حال مدت زمان شارژ این دو گوشی به کمک کابل توجه ما را به خود جلب کرد. باتری بزرگ نوت 8 سامسونگ حدود نیم ساعت زمان نیاز دارند تا شارژ‌ شود، اما در طرف مقابل باتری آیفون 10 به 3 ساعت زمان جهت فول شارژ شدن باتری نیاز دارد. پس از مشکلات عدیده نوت 7 خوشحالیم که عملکرد سامسونگ در پرچمدار امسال رضایت‌بخش بوده است. توجه شما را به نمودار زیر و عملکرد باتری دو محصول جلب می‌کنیم:

آیفون 10

جمع بندی

وقتی برای خرید گوشی هوشمند خود مبلغ 1000 دلار پرداخت می‌کنید، انتظار رضایت از تمامی امکانات و مشخصات را دارید و گلکسی نوت 8 و آیفون 10 هر دو در این زمینه شما را ناامید نخواهند کرد. هر دو پرچمدار در زمینه عملکرد، کیفیت دوربین، نمایش تصویر و تجربه نرم افزاری و… بسیار عالی هستند. تعامل سخت افزار و نرم افزار در این دو گوشی قابل ستایش است.

اما اشتباه نکنید: برای همه این مشخصات و امکانات جدید و مدرن مبلغ بسیار زیادی باید پرداخت شود، آیا واقعا به دوربین Truedepth آیفون ایکس و قلم استایلس نوت 8 نیاز داریم؟ دو گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و آیفون 8 (Apple iPhone 8) نیز از محصولات جدید و پرچمداران اپل و سامسونگ هستند که با هزینه‌ای کمتر (اما باز هم زیاد!) امکانات مناسب و جذابی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

آیفون 10

آیفون ایکس و نوت 8 برای هواداران متعصب و البته توانمند این دو شرکت است: کسانی که می‌خواهند همه چیز را تجربه کرده و در اختیار داشته باشند. هیچ مشکل و ایرادی نمی‌توان به این افراد گرفت، تا زمانی که واقعا بودجه و توان خرید گوشی هزار دلاری را داشته باشند. فراموش نکنید که پرچمدار جدید و افسانه‌ای اپل هم‌اکنون با قیمت حدودی 6  الی 7 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

در نهایت اگر بین دو محصول شک دارید باید بگوییم که برای بیشتر خریداران انتخاب بین این دو پرچمدار به سلایق آنها و انتخاب بین یک پلتفرم دلخواه برمی‌گردد؛ اینکه تجربه اندرویدی را می‌پسندید یا با iOS اپل خو گرفته‌اید. اما اگر به دور از این تعصبات قصد انتخاب کردن محصول بهتر را دارید باید بگوییم که نوت 8 سامسونگ مزایایی همچون قلم استایلوس، عملکرد طبیعی‌تر دوربین و سریعتر شارژ شدن را به همراه دارد. در طرف مقابل آیفون 10 اپل عملکرد بهتری در بیشتر بخش‌ها داشته و حمل آن آسان‌تر از نوت 8 سامسونگ است. فراموش نکنید که دو گوشی در ابعاد صفحه نمایش نیز تفاوت فاحشی دارند.

مزایای آیفون 10 اپل در یک نگاه:

  • عملکرد بسیار خوب
  • کیفیت بالای اسپیکر
  • استفاده با یک دست
  • تجربه نرم افزاری روان و ساده‌تر

مزایای گلکسی نوت 8 در یک نگاه:

  • قلم استایلوس
  • سرعت شارژ شدن
  • امکان ارتقای حافظه ذخیره‌سازی
  • خروجی جک هدفون

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

58 دیدگاه

  1. دوستان در بعضی از مشخصات ایفون ایکس خوب ظاهر شد ودر بعضی ها نوت 8 این موضوع سلیقه ای هست به سلیقه های هم احترام بزاریمم🙂🙂

  2. اپل فقط مارکه وبس سرزبون انداختن اپل فقط بخاطراون سیب گاززده هست(قصه هاداره) هدف فقط همینه مطمئن باشید

    • با سلام ….
      باید عرض کنم مطالب جالبی عرضه شد و یک دید فنی نسبت به کارایه هر دو گوشی
      اما در مورد نظر دادن بعضی دوستان باید بگم واقعا خیلی اوقات ادم میمونه سطح سواد این عزیزان و درکشون از دنیای اطرافشون تا چه اندازه هست ؟؟
      کاربری فرمودند کلا کمپانی اپل در حد یک ارم سیب گاز زده است !!!!
      خب واقعا چی میشه گفت به این جور افراد
      دوستان دیگری صرفا بخاطر قیمت ایفون x نظر
      منفی میدند
      دیگه منطقی نمیان در نظر بگیرن شما ارزش پولت نسبت به دلار پایین هست و بایدم تو ایران به این نرخ تهیه کنی
      و یک چیز دیگه ای هم که متاسفانه ما داریم
      اینه که در مورد هر چیزی بدون کوچکترین اطلاعاتی نظر میدیم
      و یا حتی بدون اینکه اون وسیله رو حداقل داشته باشیم
      اگر فردا نظرسنجی در مورد مازارتی ام بزارن
      ی عده ای میان میگن چیه این بابا …
      با این پول میشه ۳۰ تا پراید خرید
      اخه قربون شکلت اون اسمش ، کلاسش ، امکاناتش ، ذاتش
      مازاراتیه این یکی پراید این یکی اپله این یکی سامسونگ و غیره ….
      لطفا یاد بگیریم
      اگر چیزی برخلاف میلمون بود ودسترسی بهش نداریم دلیلی بر بد بودن و تخریبش نکنیم
      موفق و پیروز باشید .

      • شما خودت داری چرت میگی از یه جا میگی به عقاید احترام بزاریم بعد میگی اپل مازراتیه و سامسونگ پراید😐به مردم میگی بیسواد یکم فک کن قبل تایپ

  3. سلام
    خسته نباشید این مطلبی که شما گذاشتید انصافا بررسی نبود!!
    کوبیدن نوت ۸ و بالابردن ایفون ۱۰ بود
    شدیدا جانب دارانه نسبت به اپل نوشته بودید!
    من به هیچوجه طرفدار سامسونگ نیستم بیشتر از ۷ساله تو دنیای اپلم ..
    خودم تو سایت ها و کانال های اپلی فعالیت دارم
    اما نباید تعصبی نظر داد!!
    ب معنای واقعی گوشی نوت ۸ ب لطف پیشرفت های اندروید مخصوصا ورژن۸ بهترین گوشیه!
    نقص نداره!!
    شما در بررسیتون خیلی راحت از اون اضافه قسمت بالای صفحه ایفون گذشتید..ک زمان کار با گوشی در حالت افقی بسیار ازاردهندس!! از پرتی های نمایشگر ایفون گذشتید ک هیچ استفاده ای برای کاربرنداره!!
    اپل علاوه بر اینکه اونجوری ک بابد ظاهر «نشد» از لحاظ سیستم عامل هم شدیدا افت کرده
    شما اگر سیر اپدیت های اندروید و ای او اس رو درنظر بگیری(روی یه مدل گوشی) قطعا برتری با اندرویده
    افتضاح ترین اپدیت اپل او اس ۱۱ بود و هست
    اپل بعد از ۵اس دیگ اون اپل همیشگی نبود فقط با ی سری توجیهات الکی و استفاده از اعتبار اسم و جایگاهش داره ادامه میده!
    اپل سیاست های کثیفی رو بعد از اومدن تیم کوک ایجاد کرده!تیم کوک یه دلاله که فقط بفکر فروشه..
    من واقعا تبریک میگم ب سامسونگ که بالاخره تونست اپل رو اینبار نه روی کاغذ بلکه در عمل شکست بده
    من از برند سامسونگ متنفرم اما واقعا نوت ۸ شاهکاره
    دیگ دوران یکه تازی اپل ب اتمام رسیده
    زمانی یکه تاز بود ک بقیه داشتن گوشی های مسخره میزدن و پیشرفت انچنانی نداشتن..
    اما الان برند هواوی در کمتر از یه دهه به بالاترین درجات تکنولوژی رسیده
    یا سامسونگ ک با این دو مدل اخرش انقلاب کرد..
    و البته بازم میگم نباید پیشرفت های اساسی اندروید رو فراموش کرد..
    بشخصه تاسف میخورم برای اپل که انقدرساده داره از رقباش جا میمونه ولی همچنان بفکر فروشه فقط!!!!
    تعصب اصلا خوب نیست واقع بینی شاید تلخ باشه اما ب تصمیمگیری بهتر کمک میکنه!
    امیدوارم در بررسی های بعدیتون جانب دارانه قضاوت نکنید!
    شدیدا این پست ب طرف اپل سنگینی میکرد
    بیشتر شبیه نظرشخصی یه کاربراپلی بود تا یه بررسی از یک سایت معتبر!!
    درکل خسته نباشید
    ✌?

    • مطلب بسیار دقیق و به جایی بود . تقریبا تمام قسمت متن این مقایسه طرفداری از اپل بود حتی خصوصیات واصحی که همه میدونن سامسونگ توش سرتره مثل کیفیت صفحه نمایش .یادتون هم نره که صفحه نمایش ایفون xرو سامسونگ تولید میکنه .همین کافیه .درضمن اگه این مقایسه درست هم باشه اختلاف قیمت ۳ میلیونی توجیهش میکنه

  4. آقا اول مطاب نوشتید نوت ۸ ساخت ژاپنی هاست؟ آخه حرف از این غلط تر میشد زد؟
    فکر کنم کودک ۶ ساله هم میدونه سامسونگ مال کره جنوبی هست نه ژاپن.

  5. اخه شما چه میدونین اپل چیه همین اپلی که داری مسخرش میکنید هی زر زر زر منفی میزنید ما که اینقد ایاد میگیریم جهان نسل سومیم اینا رو ‌که میبینی ۵۰۰ سال دیگه نمیرسن حتی به s3 سامی هم نمیرسه بعدشم کسایی که با جی ۵ دارن از سامی طرفداری میکنن هنوز پول ایفون ۶ معمولی رو هم ندارن من نه ادعا پول داری دارم نه کلاس من الان یه فایو اس دارم خیلیم راضیم من نظری راجب نوت ۸ وایفون xندارم چون هیچ کدومشونو ندارم برین ببینین هنوزم افراد دنبال فایواس میرن ودنبال اس ۵ نه من از گوشی هایی که داشتم حرف زدم ممنون

  6. هر دو محصول از نظر مشخصات سخت افزارى برتری خاصی بهم ندارن
    جز اینکه حافظه رم سامسونگ بیشتره
    اما رابط کاربری بسیار خوب سیستم عامل ios و راحتی نصب و حذف اپلیکیشن ها و امنیتش رو در نظر بگیرید
    در ضمن اپل مرتبا اپدیت های سیستم عامل رو انجام میده و رایگان در دسترس همه میذاره. اما برای اپدیت کردن اندروید واقعا به این اسونی نمیشه اقدام کرد
    سیستم عامل ios پایداری بسیار بالایی داره و بین سخت افزار و نرم افزار اپل یک هارمونی وجود داره که در اندروید امکان ناپذیره
    تجربه کاربری ios واقعا محشره
    امکان تماس تصویری و صوتی و مسیج رایگان بین دو اپل هم واقعا مفیده
    Appstore هم دوتا حسن مهم داره
    اول اینکه نرم افزار ها با امنیت بالا ارائه میشن و خیال شما از اونا اسوده است
    دوم نرم افزار های فیک در اون نبست
    مشکلی که در google play زیاد دیده شده

    یه مساله مهم هم هست و اون دوام محصولاته،
    اپل بعد از چند سال تقریبا مثل روز اول کار میکنه
    اما واقعا سامسونگ بعد از دو سال افت کیفیت داره خصوصا در نمایشگر

    در باره شخصی سازی هم باید بگم در اپل باید اپلیکیشن دانلود کنید و خود سیستم عامل امکان شخصی سادی چندانی نداره
    درسته تو سیستم عامل اندروید این امکان هست اما رابطه کاربری رو پیچیده میکنه

    در خصوص پشتیبانی هم واقعا اپل بی رقیب ظاهر میشه
    درسته تو ایران رسما فعالیت نداره اما همین اپل استور های جعلی هم کاربلد هستن و اپل استور های واقعی که دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیذارن

    در جمع بندی باید بگم مقایسه بین این دو گوشی بیشتر به سلیقه و تجربه کاربری افراد بستگی داره و در واقع باید از خودتون بپرسین بهترین حالت اندروید یا بهترین حالت ios

  7. من از زمانی که گوشی و خط موبایل گرفتم آیفون داشتم ، از ٣g شروع کردم تا الان که آیفون ٧ با طرفیت ٢۵۶ دارم و ازش راضی هم هستم
    کلا هیچوقت اپل ناامیدم نکرده اما به دور از تعصب ( که به اپل دارم ) واقعا امسال سامسونگ بهتر بوده
    واقعا نوت ٨ چیزی فراتر از انتظار طاهر شد
    من آیفون ١٠ رو خیلی دوسش دازم و در خال حاضر اگر نخریدم بخاطر اینه که عادت نداشتم هیچوقت بیش از ٣،۵٠٠ به گوشی پول بدم
    ولی از حق نگذریم نوت ٨ ارزش خرید واقعا بالایی داره
    سامسونگ توی ٢٠١٧ با معرفی اس ٨، اس ٨+ و نوت ٨ انقلاب کرد

  8. اقا جان تو که گوشی میخوای برای تماس گرفتن و چند تا کار علکی برو نوکیا بخر اخه کسایی که تا الان ایفونو امتحان نکردن اینجا چی میگن

    از یکی شنیدم داشت به تاچ 3d میگفت دوستم انقدر روی صفحه ایفون فشار میده تا بعضی چیزا باز بشه ولی اون فناوری تاچ 3D بوده
    کلی خنگ بازی هایی دیدم از بعضی ها

    بعد میان تو نظر سنجی (نه همه)برای ما کارشناسی میکنه الان کسی که سامسونگ یا ٠٠٠٠٠داره کلا ٢،٣،۴ اندروید ازش پشتیبانی میشه بعد شرکت کلا میزارش کنار ولی الان ایفون 5s تا ios11 اومده و پشتیبانیش قطع نشده (نگاه الان کلی بی سواد میان میگن ایفون ایکس با ایفون 5s یکی است میپرسی چرا میگه خوب هر دو ios11 هستن واقعا موندم چی بگم اخه من با گوشای خودم این حرفارو از بقیه شنیدم این مثل اینه که لب تاب معمولی ویندوز ١٠ رو با لب تاب گیمینگ ویندوز ١٠ یکی هستن باز الان خیلی ها میان میگن فرق گیمینگ و معمولی تو چیز خواصی نیست

  9. سلام و عرض خسته نباشید خدمت منتقدان و طرفداران محترم.به نظر من اگه بخوایم کلی در نظر بگیریم آاپل تو دنیا برند معتبر تری داره صد در صد و سامسونگ تو رده نهم.ولی دلیل نمیشه کسی بخواد بگه آیفون X از نوت 8 بهتره.شما اینو در نظر بگیر که چه اتفاقی واسه نوت 7 افتاد(انفجار باتری).همه فک کردن برند نوت دیگه شکست خورده ولی سری بعدیش که نوت 8 هست رو تا جایی خوب ساختن که همه با آیفون X مقایسه میکنن.در صورتی که انتظارات از آیفون خیلی بیشتر بود.هیچکس فکر نمیکرد این همه مشکل واسه آیفون X پیش بیاد.من قبل از این که با نوت 8 آشنا بشم طرفدار پر و پا قرص آیفون بودم/اما از وقتی که فهمیدم آیفون تو ایران ساپورت نمیشه بیخیالش شدم.شما فرض کن اپل آی دی آیفونت بپره قیمت گوشیت میشه 50 هزار تومن.خیلیا از روی تعصب میان میگن آیفون X از نوت 8 بهتره که ای کاش اینکارو تکرار نکنن چون خیلی حرکت احمقانه ایه.من کلی مقایسه با آیفون X دیدم و از منابع معتبر هم دیدم حتی تو تست مقاومت گوشی نوت 8 با آیفون 10 نوت ترکوند.تنها چیزی که میتونم بگم آیفون 10 نسبت به نوت 8 بهتر کار کرده دوربینش هست که اونم خیلی کم با هم اختلاف دارن و اینم در نظر بگیریم که قیمت آیفون 10 تقریبا 200 دلار بیشتره.به شخصه نوت 8 رو صد برابر ترجیح میدم به آیفون 10 چون واقعا به درد ایرانی های ساکن ایران میخوره.شعور شما نشان دهنده شخصیت شماست.با تشکر

  10. هر دو گوشیای خوبین هر کدوم هم نقاط ضعف و قوت خودشون رو دارن، من پارسال یه مدل قدیمی‌تر نوت رو تو مزایده سایت ایسام خریدم خیلی کوشیه خوبیه

  11. وقار ایفون در برابره تا زه به دوران رسیدگیه سامسون حتا تو طرفداراش موج میزنه

  12. بهترین مقایسه برای یه گوشی اینه که یه مدت از فروشش بگذره و بازخوردش مشخص بشه. اینکه روی کاغذ چی گفته میشه زیاد مهم نیست. مهم اینه آدم از روی تجربه و مستند حرف بزنه تا تعصب و جهل.
    اگه کسایی هستن که نت 8 یا ایفون ایکس دارن یا دست دوستاشون دیدن نظر واقعی رو بگن بهتره…

  13. با سلام ، واقع بین باشیم یه حقیقت !!!من خودم تقریبا با هر برندی کار کردم و داشتم البته اپل نداشتم طرفتار سامسونگم هستم ولی سعی میکنم بی طرفانه تا جای ممکن رعایت کنم و احترام بزارم لطفا به هیچکی بر نخوره ،باور کنین هر چی میگم عین حقیقته! خودتون متوجه میشین بعدا که چی میگم ، بزارین بگم چه گوشی هایی از ابتدا داشتم . فقط ببخشید قصد بدی ندارم خدا شاهده فقط اونایی که نمیدونن میخوام بدونن ، من اگه قدیمیا رو بگم چون اولا از سونی خیلی خوشم میومد ? خودتونم میدونید که او زمون فقط سونی به خاطر قیافه !!! خب (ارک اس ) حوصله تون سر نره لطفا ، ارک اس گوشیه خوبی بود تو زمون خودش تنها عیبی که داشت وقتی به اندروید 4 اپدیت شد اون قد کند شد که رو اعصاب بود اون فنش…z1 zony گرفتم ..? که بی چاره منو یاد دوربین دیجیتال ۳۰۰ تومنی مینداخت ! اصلا حس گوشی نمیداد بهم ادای دوربین میداد ولی قیافش بگی نگی شیک بود حد اقل برای من! کم کم از سونی داشتم سرد میشدم ? تنها این نیستا گوش کنین ! رفتم s3 سامسونگ گرفتم ? اقااا اصلا نتونستم با اون قیافه صابونیش کنار بیام ولی من واقع بین بودم یه مدت باهاش کار کردم خداییش چه طور بگم اقا در یک کلام گوشی بود اخه به کجاش گیر میدادم به جز قیافش که اونم شخصیه! اگه اشتباه نکنم رفتم دوباره z3 گرفتم کلا فازم سونی بود ! چون پدر من از تکنولوژی قهره ! خواستم بهش پیشرفت تکنولوژی رو ثابت کنم ? اوردم این z3 رو جلو بابام گزاشتم توی پارچ اب گفتم بیا ! دیدی میگم هیچی نمیشه ! …بعله خدای بابام گرفت منو !?اقا به قران قسم باور میکنین بکنیم نکنیین هم نکنین دیدم داخل صفحه نمایشش داره کم کم پر میشه ?????? اینم از تبلیغ ضد اب سونی که به اون میناز ه فقط …ابرومو برد دیوونه….? منم دست بردار سونی نبودم چون قیافه پرست گوشی ها بودم .حقیقتا اون یکی گوشی ها از نظر قیافه سونی نبودن!
    ماجراش زیادهبا بدبختی ردش کردم اگه اشتباه نکنم s4 اومده بود بیخیالش شدم نگرفتم ..چون همون s3 بود با جزعی تغیرات بی مصرف ! سونیو تمومش میکنم z1 ..z3…z5 primum…xz..کلا نفهمیدم فاز شرکت سونی چیست!!!!? یه بار htc گرفتم htc m8 eye اونم بخدا یه ماه منو علاف فلش یه رام کرد چون روت کردم رامش فنا رفت یه هفته اومده بود بازار …صفحه نمایش کم نور …دوربین اصطراری..بلندگوهای بر خلاف تبلیغات htc صدا کم ولی با کیفیت ..یه جوری تو تبلیغاتش میگفت boom boom boom فک کردم چیه دیدم ?…رفتم s5 گرفتم که همین الانم دست پسر خالمه ! واقعا معرکه بود قیافشم که معروف به چسب زخم بود که کاری ندارم ولی به خدا راس میگم ازش بجز اینکه وقتی عکس میگرفتی نباید تکونش میدادی ! تار مینداخت به دلیل optical نداشتنش بود ..گوشی عین سنگ بود بر خلاف پلاستیکی بودنش . اونم فروختم بی دلیل ! نوت ۳ نگرفتم و نوت ۲ هم نگرفته بودم بالاخره یه نوت ۴ گرفتم اونم به خاطر وسواسیم اون حاله زد هست تو amoled ها ؟ ماله من نمیدونم چرا زیادی زرد شد !! بدون اطلاع فروشنده اونم ردش کردم ولی واسم خیلی مشکل ساز نبود نمیتونستم ازش ایراد بگیرم! الارغمی که ایراد داشت هااا مثل همه گوشی ها ! حد اقل واسه من اونقد نه! یه بار 3g گرفته بودم که فروختم یه بارم 4g که متاسفانه اونم تاب برداشت تو جیبم! خ! اس 6 گرفتم به خدا رنگه فریمش در عرض یکی دو ماه سیاه شد ولی بازم مشکل بیرونی بود ! اس ۷ معمولی بعده مدتی گرفتم باور کنین هیچ مشکلی نداشت فقط فقط تا زمان اندروید ۶ وقتی به ۷ اپدیت کردم شد عین گودزیلا ! مصرفش زیاد شد در عینی که رابط کار بریش نرم شده بود ! دو سه جور کشور مختلف رام زدم درست نشد! ولی به خدا بعده اون مشکلی نداشت! یعنی عالی بود. بالا خره یه اس 8 سامسونگ دارم الان . بچه ها اگه واقع بینانه باشیم کدوم گجتی تا به این تاریخ این همه تکنولوژی ریزو درشت تو خودش جای داده بی خجالتی حتی ایفونو میگم! درسته نداشتم ولی حد اقل همگی نت که داریم !!! تو روخدا فک کنیم واقع بینانه باشیم اگه دقت میکردین تو حرفای من داشتم از روند تکامل ظاهری سامسونگ انتقاد میکردم وقت ظاهری ! الان به چیه اس 8 سامسونگ گیر بدیم یا به خاطر برندی دیگه لج کنیم با سامسونگ! اگه واقع بینانه نگاه کنیم میبینیم سامسونگ دو ایراد اساسی در طول تاریخ گوشیاش داشته 1 ظاهر گوشیاش 2 انفجار باطریاش .خدا وکیلی اینارم برطرف کرده دیگه از جونش چی میخواین اخه ؟! فقط خواستم بفهمین تنها تو گوشی دو غول وجود داره samsung و apple …بیخودی با برندای دیگه خودتونو گول نزنین پولتونو دور نریزین اینم بگم گوشی های اپلو فقط با پردازنده A11 بشناسین ! میدونی چرا؟ چون بدون اون پردازنده به خدا هیچی نیس !!! اپل یعنی گرافیک اگه اون نبود میشد y330 یا ببخشید p10 هوواوی که بر نخوره به هیچکی که میترسم بگم اونم نیس

  14. من طرف داری سروپاقورس سامی ام اگر بخرم هم نوت8 میگرم ولی دوربین اپل خیلی بهتره دوربین سامی تصویر زرد رنگ و مه الود نشان میده

  15. باطری جفتش ضعیفه

  16. میبینم کسایی که پوله ایفون ندارن دارن جر میخورن
    منطقی با قضیه کنار بیاین

    • ببین اگه نمی تونی منطقی حرف بزنی ب کسی توهین نکن اجباری وجود نداره ک همیشه نظر بدی

    • الان مثلا تو که پول داری آیفین بخری چه گلی به سر ما زدی ؟؟؟؟؟
      شمام با این قضیه کنار بیا که نظر نده چون چرت و پرت میگی ، درضمن اگه آیفون بدرد بخور بود که تو خود آمریکا فروش میکرد تو ایران هم طرف دار داره چون مردم فقط میخوان پز بدن یا میخوان دختر جذب کنن وگرنه که فروشش مثل اچ تی سی میشد.

    • نه داداش توخیلی ادعات نشه به پولداشتنتم که میخوای ایفون بخری نناز اینطوری که تو هم فکر میکنی نیست رگ گردنتم الکی بالانیاد اون جری که تو میگی واسه ماها نیست کاربرانی که اینجا پست میزارن ۱۰۰درصد شاید تورو نشناسند که توایفون ایکس یا۸پلاس داری به نظر من تو پول گلسشم نداری درضمن بهتر بود رعایت ادب و احترام کاربرارومیکردید به درود

    • جم کن بابا، دیگه انقدر بی احترامی نکن متعصب با اون دوتا آیفون خیالی ای که خریدی، از وقتی اومدی تقریباً گند زدی تو سایت آدم مریض

    • بابا پولدار میدونی که اوناییکه با خرید آیفون میخوان نشون بدن پولدارن چقدر خز هسنتد
      بابا تازه به دوران رسیده

    • واقعا بعضی ها اصلا تو عمرشون ایفون ندیدن که بخواهند دربارشون نظر بدن

    • ببین هر کی هستی برای ما نیستی برای خودت هستی

      من خودم نمی گم پولدار هستم خدا رو شکر وضعم خوبه ولی در حد خریدن اون آیفون که تو توی خیالاتت خریدی نیست بنده گوشی آ۵ ۲۰۱۷ دارم

      تو اگه بگی من پولدار هستم می به تو می رسه از وقتی که نظر دادی گند زدی تو سایت

      اون سایت آپارات که نظر های چرا و پرت دادی که حتی از کاربران آپارات هم کاسته شد

      این مطلبی که خوندیم رو کوفتمون کردی

      تو باید بری کتاب منطق و احترام بخونی

      والا دیگه وقتی میام این سایت نمی رم قسمت نظرات چون به احتمال زیاد یه نظری میدی که هیچ ربطی به مطلب نداره

      تو چقدر متعصب هستی

      الان منم می تونستم مثل تو بنویسم دو تا آیفون ایکس دارم ولی مغرور نشدم و گوشی اصلیمو نوشتم نه گوشی خیالی

      اصلا تو آیفون ایکس داری به ما چه

      به من و اون چی می رسه

      داری نشون میدی که پولدار هستی باشه پولدار شو ولی برای خودت پولدار شو نه برای من چون تو رئیس شرکت اپل هم باشی برای من به جز یه متعصب هیچی نیستی نه بلکه برای من برای تمام کاربران گجت نیوز

  17. مقایسه ایفون ایکس با تمام گوشی های جهان در کل کاری درست نیست ایفون 8و پلاسو ایکس در رده لبتابن ولی گوشی ایفونو در نظر نگیریم بعد از اون میتوان بگیم نوت 8 جز بهترینه تو دنیای اندروید ولی نباید گوشی گوگل پیکسل ایکس ال یادمون بره من هر دوتا شون در بعد دوربین مقایسه کردم ایفون ایکسمو همراه با نوت 8
    نوت 8 خیلی بالاست ولی اگه در کنار عکسای ایفون ایکس میزاری نگاه میکنی این کجا و ان کجا 98 درصد عکسای گرفته شده با این دوتا ایفون ایکس چیره دیگری بود این تو بعد عکس تو قدرتم که گفتم قابل قیاس با گوشی نیست شاید باورتون نشه من انتوتو نصب کردم امتیازش 234000 امتیاز بود نوت 8 زدم تو اندرویدها خیلی بالاست ولی 177000 کیفیت اسپیکر و رابط کاربری و فلان بهمان خودتان قضاوت کنید نزدیک ببینید میفهمید چی میگم

  18. چقدر قشنگ نوت8 رو تخریب کردین 🙂 حتی کلیپ مقایسه سرعت آیفون10 و گوگل pixel 2xl رو نزاشتین! حتما واسه اینکه آیفون نابود شد در برابر پیکسل

  19. فیس آیدی اپل با مقنعه error میده.!!!!!!
    خانم هادر انتخاب گوشی حواسشون جمع باشه…

  20. داداش ، پرهام مارزلو عزیز

    بگو یکلام آیفون بهترینه خلاص
    همه هم میدونن نظر شخصیت هست و قابل احترام
    دیگه چرا گلکسی نوت ۸ بیچاره رو نابود میکنی
    صفحه نمایش آیفون بهتره؟؟؟؟ میدونی کی ساختتش؟؟؟؟
    بهتر نبود تیتر میزدی آیفون بهتر از نون ۸….

    غول آندروید و دنیای کاربردیش و برنامه نویسان جهانیش و آینده روشنش
    فقط برای تقابل با اپل کفایت میکنه ، اینو همه میدونن
    حالا اگه بخواین سامسونگ و کوالاکام و …. رو در نظر نگیریم

    وقتی صحبت از تقابل سامسونگ و اپل میشع
    یاد جنگ جهانی دوم که آلمان پیشتاز(اپل) در مقابل تمام متفقین (سامسونگ،،کوالکام، گوگل ، مدیاتک و…) میخواس وایسه میوفتم .
    بخش موبایل اپل باهوشه که آیفون ۱۰ رو بکمک سامسونگ تولید کرد وگرنه با آیفون ۸ نابود میشد.

  21. من یک برتری از آیفون 10 نسبت به نوت 8 دیدم..این که به جای بالشت مشه از لنز مسخره ش استفاده کرد…یعنی طراحی زشت تر از این وجود نداره.لنزش نیم متر بیرون زده
    راستی طرفداران اپل.میشه بگین 2+2 چند میشه؟اگه از آیفن استفاده کنین میگه 50..خخخخ

  22. نکته خیلی جالبی هست اینه ک بعضی ها دارن شخصیت خودشون رو با گوشی کامل می کنن . مثلا فکر کن من ک میت 10 هواوی دارم و یه نوا2پلاس الان من احساس نمی کنم ک بدون گوشی خیلی ادمه ضعیفی هستم یا خودمو پایین ببینم ولی بعضی ها فکر می کنن اگه ایفون داشته باشن همه چیز تمومه همه بهشون احترام می ذارن همه نظرشون رو تایید می کنن و هیچ مشکلی ندارن (نمی گم هرکی ایفون داره این طوریه ) و کسایی ک گوشی ارزون تری دارن رو ادم حساب نمی کنن ولی در واقعیت همه نظراتشو رد می کنن

  23. و یه نکته دیگه ، کجا فیس آیدی ایمنه ؟؟؟؟؟!!!!!!!
    تو تمام تست هایی که از آیفون 10 گرفتن فیس آیدی هی گول میخورد و باز می شد ، پس چجوری میگین ایمنه؟؟؟؟
    و عنبیه سامسونگ کجاش کنده ؟؟؟؟ درسته که به سرعت اثرانگشت نیست ، اما واقعا سریع هستش و سرعت قابل قبولی رو داره ،

  24. سلام ، من توی چند بخش به مشکل برخوردم ، اول که چرا انقدر نوت 8 رو کوبیدین ولی هرجا آیفین 10 ( فین من ) کم میاورد ازش دفاع میکردین ؟؟؟؟
    دوما اسپیکر های آیفون 10 کجاش خوبن ؟؟؟ توی خود سایتتون نوشتین که اسپیکراش میشکنن.
    پردازنده A11 اپل به هیچ عنوان بی رقیب نیست ، تو تستا سرعت هم ببینین نوت 8 و وان پلاس 5 خیلییی سریع تر از آیفون 10 هستن.

  25. در خاتمه مزایای هر دو گوشی را نوشته آید اما موارد نوت 8 ربطی به مزایا بودن ، ندارد !؟ تجربه چندین ساله بازار کاملا گویای کیفیت ساخت بسیار بالای آیفون بوده و لذا قدرت و نوآوری و کیفیت قطعات بکار رفته در محصولات اپل در سطح بسیار عالی قرار دارد

    • دوست من ، بنده به عنوان یک کاربر هر دو برند ، ترجیح میدم ، یک تلفن هوشمند داشته باشم ، با قابلیتهای رابط کاربری سامسونگ ( چند پنجره ، نرم افزار قلم ، قلم ، اس نوت ، سامسونگ موزیک و .. ) در سیستم عامل ios ادقام بشوند ، و آزادی استفاده همانند اندروید به من داده شود ! تا برای انتقال ویدیو ، موزیک یا نرم افزاری ، نیاز به آیتونز نداشته باشم ..
      چرا که بارها پیش اومده ، برای کپی کردن نرم افزار ، موزیک از لپ تاپ دوستان که ایتونز نصب نداشتن ، ناکام موندم ..
      اپل یعنی همونios بسیار عالیه ! معرکه است ! ، اما از نظر قابلیت نرم افزار های کاربردی سامسونگ که در بالاتر ذکر شده ، نمیشه سامسونگ را ندید گرفت !
      بنده اگر تبلت سامسونگ tab s2. نداشتم . از آیفونم 6s میگذشتم . و سریعا نوت انتخاب میکردم ! ترجیحا نوت۸

    • دقیقا مثل صفحه نمایش ک می سوزه یا شیشه ی ضعیف رو بدنه یا.:هوای سرد هنگ می کنه . صفحه نمایشش می سوزه. روی صفحه نمایشت خط سبز میاد یا اپل استورت فیلتره .ایفون8 منفجر می شه . ایفون ایکس 2ساعتو 40 دقیقه زمان می بره تا شارژ شه .فریز شدن یا توقف اپلیکیشن‌ها.صداهای خش‌دار.نتایج اشتباه در ماشین حساب.خاموش نشدن وای‌فای و بلوتوث.کار نکردن دکمه‌های موزیک پلیر.عملکرد کند.تبدیل خودکار حرف i به A.مقدار رم کم 3گیگ. دوربین سلفی ضعیف 2یا 7 مگاپیکسل. صفحه نمایش با رزولوشن پایین (720در1100)باطری ضعیف 1900ma.محدودیت سیستم عامل . ضعیف بودن بدنه نسب ب ضربه عدم پشتتیبانی از جک 3.5میلیمتری (برای کسانی که اهنگ گوش می کنند مهم است نه همه)عدم پشتیبانی کارت حافظ در صورت خرید گوشی با حافظه ی پایین راهی برای ارتقای حافظه وجود ندارد. تک سیم کارت بودن این مشکلات نشان دهنده ی قدرت و کیفیت بسیار پایین شرکت اپله وگرنه شما کلاه خودتو قاضی کن بگو یه گوشی از شرکتی مثل اپل چرا این همه باگ و مشکل داشته باشه؟؟؟؟؟ الان شما مشکلات سخت افزاری هواوی p10پرچم دار سال گذشته ی هواوی رو بگو البته اگه پیدا کردی

  26. راستی سامسون چقد درازه فک کن مجبور باشی دو دسی گوشیتو بگیری ????
    همین تور که دیدید اپل تو همیچیش سره

  27. واقعا دیدم نسبت به اپل با این مقاله برگشت….چه چیزی ساختن فقط حیفش ک تو ایران خیلی گرونه

  28. الان میان میگن سامسونیک قشنگه
    بابا اپل رو با این گوشی های خز مقایسه نکنین معلومه که اپل همیشه برندست

    • فک کنم تو حق نداری به چیزی که مورد علاقه همه ی مردم دنیاست حتی کسانی که آیفونیک رو دوست دارن سامسونگ رو هم دوست دارن اونایی که دستش ایفون هست حتما قبلا سامسونگ هم داشتن دومن اونایی که میگن اپل تو دنیا یکه و سامسونگ تو دنیا یه اشغاله اگه بری میبینی خونشون همه چیزشون سامسونگه حتی….

  29. اگه بتونین یه مقایسه ای هم بین Huawei mate 10 pro و iPhone X انجام بدین خیلی خوب میشه