تصاویر جدید سیاره مشتری ؛ شگفتی‌های این غول گازی از دید فضاپیمای جونو

تصاویر جدید سیاره مشتری ؛ شگفتی‌های این غول گازی از دید فضاپیمای جونو

تصاویر جدید سیاره مشتری به تازگی توسط کاوشگر جونو (Juno probe) تهیه شده‌اند و زیبایی‌های این غول گازی را در قالب عکس‌هایی منحصر به فرد،‌ نشان می‌دهند.

فضاپیمای جونو هر 53 روز یک‌بار از نزدیکی پنجمین سیاره منظومه خورشیدی عبور می‌کند و در جدیدترین پرواز انجام‌شده توسط آن، در 24 اکتبر گذشته که هشتیم مورد از دوازده گردش برنامه‌ریزی‌شده قبل از پایان ماموریت این کاوشگر است، جدیدترین تصاویر سیاره مشتری به همراه اطلاعات با ارزش دیگری از این جرم آسمانی به زمین مخابره شد.

به محض آپلود شدن این تصاویر شگفت‌انگیز توسط ناسا (NASA) در وب سایت JunoCam که مخصوص داده‌های تصویری کاوشگر جونو طراحی شده است، متخصصان مختلف از سراسر جهان شروع به ویرایش عکس‌ها کردند و با استفاده از تکنیک‌های مختلف ادیت، مجموعه‌ای چشم‌نواز از شگفتی‌های این سیاره را در اختیار عموم قرار دادند.

هر کدام از پروازهای برنامه‌ریزی‌شده، فضاپیمای جونو را به فاصله 4200 کیلومتر سطح مشتری می‌رسانند؛ جالب است بدانید که ماموریت این ربات پیشرفته در ابتدا به گونه‌ای طراحی‌شده بود که در طول 20 ماه حضور آن در نزدیکی این غول گازی، آن را 37 با از نزدیکی سیاره عبور دهد، اما به دلیل مشکلات فنی مختلف این تعداد به 12 گردش کاهش یافت؛ ماموریت کاوشگر فضایی جونو در ماه جولای سال آینده به پایان می‌رسد.

به طور کلی ناسا پس از دریافت تصاویر جدید سیاره مشتری که به صورت خام بوده و احتیاج به ادیت،‌ برش و اعمال فیلترهای مختلف برای واضح‌تر شدن جزئیات دارند، آن‌ها را در اختیار عموم قرار می‌دهد و از علاقه‌مندان درخواست می‌کند که وظیفه پردازش عکس‌ها را بر عهده بگیرند. این افراد که شهروند-دانشمند نام گرفته‌اند، با مجموعه مهارت‌های خود در کمترین زمان ممکن سایر علاقه‌مندان به کیهان را از تازه‌ترین کاوش‌های خارج از جو زمین آگاه می‌کنند.

این شما و این هم تصاویر جدید سیاره مشتری که توسط شیفتگان ستاره شناسی ویرایش شده‌اند:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فکر کنید پالایشگاه بزنن اونجا برق تولید کنن و انتقال بدن زمین هم انرژی داریم هم زمین الوده نمیشه هم قیمت برق مفت میشه تا اخر دنیا هم تمومی نداره