بررسی اولیه وان پلاس 5 تی

بررسی اولیه وان پلاس 5 تی ؛ آغاز جنگ با نصف قیمت آیفون ایکس!

ما موفق شدیم در روز معرفی، به بررسی اولیه وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) بپردازیم. پرچمدار جدید وان پلاس از چه امکانات و قابلیت‌هایی برخوردار است و ارزش خرید آن چقدر است؟

وان پلاس تمام تلاش خودش را کرد تا پیش از تعطیلات سال نو میلادی گوشی جدید خودش را معرفی کند و از رقبا جا نماند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گوشی های بازار اینک یا معرفی و یا عرضه شده‌اند، اما هنوز چند تن از اعضای بازار موبایل هستند که از آخرین دستاورد خود پرده برداری نکرده‌اند. حال به نظر می‌رسد با معرفی گوشی وان پلاس 5 تی، این شرکت چینی دیگر هیچ مسافر جا مانده‌ای از امسال ندارد.

ما هفته گذشته همزمان با معرفی از این محصول موفق به بررسی اولیه وان پلاس 5 تی شدیم و توانستیم آن را از هر جهت مورد ارزیابی قرار دهیم. حال در این مقاله آن چه که از این محصول دیده‌ایم را برای شما بازگو خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

با وجود آنکه تغییرات ظریفی در طراحی وان پلاس 5 تی نسبت به نسخه قبلی وجود دارد و نشان می‌دهد آن‌ها در پرچمداران خود میراثی از گذشته را به همراه دارند،‌ اما وان پلاس نظیر بزرگانی همچون سامسونگ و اپل از بدنه‌ای با ترکیبی از شیشه و فلز استفاده نکرده است. یک بدنه‌ی تمام آلومینیومی بی‌نظیر بر روی این گوشی جولان می‌دهد که بسیار خوش ساخت است و احساس به مراتب بادوام‌تری را نسبت به یک بدنه‌ی شیشه‌ای به شما القا می‌کند. خطوط آنتن نیز شامل سه پوشش تیره رنگ هستند که قاب پشتی را در بر می‌گیرند و دارای ضخامت 14 میکرونی خواهند بود.

بررسی اولیه وان پلاس 5 تی

اما یک تغییر قابل ذکر که می‌توان بر روی این گوشی دید، تغییر جایگاه اسکنر اثر انگشت است. در واقع این اسکنر اینک به قاب پشتی رفته و درست در زیر دوربین و بالای لوگو OnePlus جای گرفته است. این تغییر به خاطر آزادسازی فضای جلویی گوشی بوده است ، اما حالا به لطف این سنسور سرامیکی سریع‌تر تشخیص می‌دهد و می‌تواند زیر 0.2 ثانیه گوشی شما را قفل گشایی کند.

بدیهی است که هیچ تغییر بزرگی در این گوشی نسبت به مدل پیشین اعمال نشده و وان پلاس زبان طراحی پرچمداران خودش را همانند اپل به جلو پیش می‌برد. در حالی که بدنه‌ی تمام فلزی گوشی نمای یک محصول باکیفیت را به خود گرفته است، اما هیچ خبری از طراحی ضد آب و پشتیبانی از شارژ بیسیم نیست که رقبای آن ارائه می‌کنند. به جای این‌ها، هنوز جک 3.5 میلی‌متری هدفون بر روی گوشی دیده می‌شود.

نمایشگر

نمایشگر، جذاب‌ترین بخش بررسی اولیه وان پلاس 5 تی

پیرو گوشی‌هایی با نمایشگر کم حاشیه که طی چند ماه اخیر روانه‌ی بازار شده‌اند،‌ وان پلاس 5 تی نیز از همین راه پیروی می‌کند. این گوشی از یک نمایشگر 6.01 اینچی فول اپتیک آمولد با وضوح Full HD برخوردار است که همراه با یک محافظ گوریلا گلس 5 بر روی پنل جلویی جای گرفته است. نسبت ابعاد این نمایشگر 18:9 است و 80.5 درصد کل صفحه را در بر گرفته است، اما از نظر وضوح در مقایسه با یک پنل Quad HD قطعا تفاوت‌ها آشکار است.

بررسی اولیه وان پلاس 5 تی

ما در بررسیه اولیه وان پلاس 5 تی دریافتیم که نمایشگر آن درست شبیه به نمایشگر دیگر محصولات مدرن بازار است. اطلاعات بیشتری بر روی آن قابل مشاهده است، رنگ‌ها هماهنگ‌تر دیده می‌شوند و زاویه‌دید گسترده‌ی قبل قبولی نیز وجود دارد. در واقع این صفحه نمایش آمولد خاص به نظر نمی‌رسد و شبیه به تمامی نمایشگرهای همسان با خود است. با این تفاوت که دیگر پرچمداران از وضوح Quad HD برخوردارند و این نمایشگر با وضوح Full HD به کاربران ارائه تجربه دیداری می‌کند.

رابط کاربری

آخرین نسخه از رابط کاربری OxygenOS مبتنی بر اندروید 7.1.1 نوقا توسعه پیدا کرده است، هرچند در آینده‌ای نزدیک به لطف یک برنامه آزمایشی کاربران می‌توانند طعم اندروید اوریو را نیز بر روی آن بچشند. به طور کلی رابط کاربری این گوشی از سبک طراحی مینیمالیستی لایه‌بندی شده برخوردار است. در اینجا یک قابلیت جذاب به نام “Parallel Apps” نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از هر اپلیکیشن، یک کپی ایجاد کنید تا به طور مثال بتوانید 2 اکانت اینستاگرام یا تلگرام را به صورت همزمان اجرا کنید. این قابلیت مناسب افرادی است که می‌خواهند اکانت شخصی و کاری خود را جدا کنند. هرچند ما چنین قابلیتی را پیشتر بر روی دیگر رابط کاربری‌های اندرویدی دیده بودیم، اما هیچ یک از آن‌ها به خوبی OxygenOS وان پلاس عمل نمی‌کردند.

با چهره خود قفل وان پلاس 5 تی را باز کنید

علاوه بر این، یک قابلیت جذاب دیگر به نام “Face Unlock” نیز وجود دارد. همانطور که از نامش پیداست این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا از طریق تشخیص چهره‌ی خود اقدام به قفل گشایی گوشی کنید. فراتر از این، پلتفرم OxygenOS ارائه کننده‌ی قابلیت‌های محبوبی نظیر حالت خواندن، اسکرین شات گسترده، حالت گیمینگ، شیفت شب خودکار و غیره است.

در حالی که بسیاری از این قابلیت‌ها را می‌توان بر روی دیگر رام‌های سفارشی سازی شده‌ی اندروید نیز مشاهده کرد، متاسفانه آن مبتنی بر اندروید 7.1.1 نوقا به جای پلتفرم جدید اندروید 8 اوریو طراحی شده است.

پردازنده

وان پلاس 5 تی درست همانند مدل اصلی خود که چند ماه پیش عرضه شده بود از یک چیپست اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرد. ترکیب چیپست و OxygenOS به طور شگفت انگیزی مناسب بوده است تا گوشی به نرمی اجرا شود. و یک رم 6 گیگابایتی نیز می‌تواند کمک کند تا تقریبا تمامی اپلیکیشن‌ها بدون آنکه نیازی به بازخوانی باشد در پس‌زمینه اجرا شوند. این امر در مدل 8 گیگابایتی وان پلاس 5 تی آسان‌تر نیز خواهد بود.

بررسی اولیه وان پلاس 5 تی

با توجه به گزینه‌های ذخیره سازی، شما می‌توانید حافظه داخلی 64 گیگابایتی را همراه با یک رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی را همراه با یک رم 8 گیگابایتی انتخاب کنید. بی‌تردید از آنجایی که امکان افزایش فضا توسط کارت حافظه میکرو اس دی وجود ندارد، این دو گزینه فضای ذخیره سازی برای انتخاب کاربران کافی نیستند.

دوربین

به عنوان یکی از پیشگامان دیوانه‌وار دوربین دوگانه، جای تعجب نیست که وان پلاس 5 تی نیز همچون نسل پیشین خود از چنین تکنولوژی بهره‌مند باشد. با این حال، دوربین ثانویه از یک لنز تله فوتو بهره‌مند نیست و به یک لنز با عمق دید مشابه 27 میلی‌متری با لنز نخست مجهز شده است. این سنسور 20 مگاپیکسلی است و می‌تواند با ترکیب 4 پیکسل در یک پیکسل،‌ نویز موجود در تصاویر را به مقدار زیادی کاهش دهد. هر دو دوربین گوشی از گشودگی دیافراگم f/1.7 نیز برخوردارند. وان پلاس می‌گوید این گوشی می‌تواند موقعیت‌های کم نور را تشخیص دهد و زمانی که آن‌ها تاریخ بودند، دوربین دوم را فعال کند.

بررسی اولیه وان پلاس 5 تی

بدیهی است که این دوربین دوگانه همانند سایر ماژول‌های دو دوربینه می‌تواند حالت عکاسی پرتره را ارائه کند. این بدان معناست که شما می‌توانید تصاویری با افکت بکه خنثی را به ثبت برسانید. ما در بررسی اولیه وان پلاس 5 تی چندین نمونه تصویر را با دوربین دوگانه آن به ثبت رساندیم که از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، هرچند باید صبر کنیم تا آن‌ها را با تصاویری در شرایط نوری کم مثایسه کنیم. نیازی به توضیح نیست که دوربین سلفی این گوشی فاقد حالت پرتره است، اما ارائه کننده‌ی گشودگی دیافراگم مناسبی است.

باتری

حتی ضخامت بسیار کم 7.3 میلی‌متری این گوشی نیز باعث نشده تا مشکلی بابت جایگیری یک باتری جدانشدنی 3.300 میلی‌آمپر ساعتی در داخل بدنه آن پیش آید. این ظرفیت هرچند به برخی از رقبا نزدیک است، اما همانطور که در گوشی همانند هواوی میت 10 پرو یک باتری با ظرفیت 4.000 میلی‌آمپر ساعت تعبیه شده است، به نظر می‌رسد باتری‌هایی با ظرفیت کمتر از 3.500 میلی‌آمپر ساعت قطعا نمی‌توانند بیش از یک روز شارژ را در خود نگه دارند.

با توجه به ساختار فلزی گوشی، در اینجا هیچ قابلیت شارژ بیسیمی وجود ندارد. با این حال آن حاوی تکنولوژی Dash Charging است که می‌تواند به سبک وان پلاس، گوشی شما را خیلی سریع شارژ کند.

نتیجه گیری

قیمت 500 دلاری نسخه پایه گوشی وان پلاس 5 تی بی‌تردید حمله‌ی سفت و سخت آن‌ها به بازاری است که در اکثر اوقات از قیمتی بین 800 تا 1100 دلار برخوردارند. مطمئنا این گوشی کامل نیست و حتی ممکن است برخی از ویژگی‌ها که در رقبا می‌بینیم را دیگر در آن مشاهده نکنیم، اما قیمت آن چیزی است که به وضوح می‌تواند این مسئله را توجیح کند. اگر المان‌هایی نظیر عملکرد دوربین و عمر باتری را بتوانیم در این محصول ایده آل ببینیم، بی‌تردید این پرچمدار می‌تواند انفجار بزرگی در سال جاری به پا کند.

اما آنچه که مهم است شما با هزینه‌ای 500 دلاری می‌توانید صاحب یک گوشی مدرن مجهز به نمایشگر تمام صفحه 18:9، دوربین دوگانه با کیفیت و بدنه‌ای باریک و پریمیوم شوید و سپس باقی‌مانده‌ی مبلغ خرید یک گوشی پرچمدار در سال 2017 را به جیب خود بازگردانید.

ویدیو بررسی اولیه وان پلاس 5 تی

___

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نمایشگر عالی
    پردازنده هم سطح رقبا
    دوربین هم خوبه
    باطریش متوسط.
    در مقابل مشخصاتش وقیمتش خیلی ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبا داره.مخصوصا نسبت به ایفون メکه اصلا انقد نمی ارزه

  2. باید این را هم در نظر بگیریم که سریعترین گوشی اندرویدی هم هست
    نگفتم بهترین، چون بهترین بودن شامل خیلی چیزهاست که در مقابل وان پلاس گوشی های قدرتمندی همچون هوای میت 10 پرو و گلکسی نوت 8 و … قرار دارند
    ولی اگر قیمت را هم در نظر بگیریم به احتمال قوی بهترین گوشی اندرویدیه بخصوص برای ما ایرانی ها که باید با قیمت رو به افزایش دلار بیدار شویم
    ولی بدون احتساب قیمت باز هم جز 5 گوشی برتر اندرویدی سال است.