منطقه 51

15 حقیقت مرموز در مورد منطقه 51 ؛ از اسرار این پایگاه فوق سری چه می دانید؟

منطقه 51 یکی از مناطق پر رمز و راز در جهان است که شایعات بسیاری پیرامون آن وجود دارد. در اینجا به بررسی 15 حقیقت مرموز در مورد این منطقه می‌پردازیم.

منطقه 51 (Area 51)، عنوانی است که موج عظیمی از داستان‌های پر رمز و راز و البته فرازمینی را در دل خود دارد. این سایت مرموز، در ایالت نوادا واقع شده و عده بسیاری گمان می‌کنند که ایالات متحده در این ناحیه به انجام آزمایشاتی محرمانه و فرازمینی مشغول است. پیش‌تر، مطلبی را تحت عنوان راز منطقه 51 خدمت شما علاقه‌مندان ارائه کردیم که دامنه‌ بسیاری از شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون منطقه مذکور را تحت پوشش خود قرار می‌داد. اما در این مطلب سعی داریم به معرفی 15 حقیقت مرموز در مورد منطقه 51 بپردازیم. صرف نظر از شایعات و نظریه‌های توطئه، در این باره چه می‌دانید؟

15 حقیقت مرموز در مورد منطقه 51

1- علت نامگذاری منطقه 51 (Area 51)

منطقه 51

نام‌گذاری این منطقه، بر مبنای یک اصطلاح نظامی بوروکراتیک شکل گرفت و همین مسئله، موجب شکل‌گیری شمار بسیاری از نظریه‌های توطئه شد. اولین سوالی که بعد از شنیدن این نام مطرح می‌شود، این است که آیا مناطق 1 تا 50 هم وجود دارند؟ در واقع، انتخاب نام این منطقه بر مبنای طراحی پایگاه آزمایشی نوادا در دهه 50 میلادی انجام شد. منطقه 51، قسمتی از سایت آزمایشی نوادا است که در فاصله 105 کیلومتری شمال لاس وگاس واقع شده و صدها آزمایش سلاح اتمی در آن انجام گرفته و شایعات بسیار زیادی پیرامون آن وجود دارد.

2- آغاز نظریه توطئه

منطقه 51

مسئله آزمایش سلاح‌های اتمی در این منطقه، چندان عجیب و ترسناک نیست. در مقابل، ادعاهای مربوط به آزمایش موجودات بیگانه و فرازمینی در منطقه 51، بیش از همه توجه مردم را جلب می‌کند. تمامی این شایعات، از جولای 1947 آغاز شد؛ زمانی که روزنامه دیلی رازول (Roswell Daily) برای اولین بار در صفحه نخست، گزارشی را در مورد حادثه رازول منتشر کرد. در اوایل تابستان این سال، یک شی نورانی با سرعتی بسیار زیاد در شهر رازول، نیومکزیکو ایالات متحده آمریکا سقوط کرد و رسانه‌ها از این رویداد به عنوان خبر پیدا شدن یک بشقاب پرنده یاد کردند. ارتش آمریکا اعلام کرد که این شی، فقط یک بالون هواشناسی بوده است. ولی نظریه‌پردازان توطئه و شاهدان این ماجرا، به طور قطع بر یقین ادعا می‌کردند که این شی ناشناس پرنده، در واقع وسیله نقلیه موجودات فضایی بوده و دولت سعی بر پنهان سازی ماجرا دارد. بر طبق گزارشات، جسد چند سرنشین یوفو در اطراف این بشقاب پرنده کشف شد که نظریه پردازان توطئه، آن را نژادی از بیگانگان خاکستری می‌نامند. چیزی که بیش از همه شاهدان را به تردید واداشت، این بود که کنترل تمامی شواهد مربوط به این رویداد، تحت اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت و شی ناشناس مذکور به منطقه 51 برده شد. بسیاری بر این باورند که در این سایت محرمانه، تلاش‌های بسیاری برای مهندسی معکوس کردن این بشقاب پرنده صورت گرفته است. آخرین گزارش نیروی هوایی ارتش آمریکا، شی مذکور را یک بالون هوایی برای نظارت بر انفجارهای اتمی توصیف کرد و پرونده این ماجرا را تا به امروز در هاله‌ای از ابهام قرار داد. در جمع‌بندی این رویداد، می‌توان گفت که آغاز شایعات اصلی پیرامون منطقه 51 را باید به حادثه رازول و سقوط این شی ناشناس پرنده نسبت داد.

3- ادعای همکاری در مهندسی معکوس بشقاب پرنده حادثه رازول

منطقه 51

با وجود اینکه حادثه سقوط بشقاب پرنده در سال 1947 رخ داد، ولی منطقه 51 تا اواخر دهه هشتاد میلادی به شهرت چندانی دست نیافته بود. رابرت اسکات لازار (Robert Scott Lazar)، فردی بود که ادعا می‌کرد دوره‌های آموزشی خود را در موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech‌) و دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) گذرانده و در پایگاهی تحت عنوان اس-4 (S-4) با ارتش آمریکا همکاری می‌کرد. او در ادامه سابقه فعالیت خود را در آزمایشگاه ملی لس آلاموس (Los Alamos National Laboratory) توصیف کرد؛ در حالی که بعدها مشخص این ادعاها، تماما کذب بوده و هیچ سند معتبری برای اثبات آنان وجود ندارد. با این حال، طرح این ادعای جنجالی به خودی خود سبب شد که ماجرای مرموز منطقه 51 مجددا به موضوعی داغ برای نظریه‌ پردازان توطئه تبدیل شود.

4- عدم امکان بازدید از منطقه 51

منطقه 51

منطقه 51 به کمک یک حصار سراسری محافظت شده و محافظان مسلح در اطراف آن دائما در حال گشت‌زنی هستند. این حجم وسیع از ملاحظات امنیتی، نظریه پردازان را به طرح این ادعای جنجالی تشویق می‌کرد. دولت آمریکا، چه چیزی را از سایر مردم پنهان می‌کند؟ گفته می‌شود که بخشی از نگهبانان این منطقه، از دسته افرادی هستند که در معرض تشعشعات ناشناخته این بشقاب پرنده فضایی قرار داشته و به همین خاطر، از دولت ایالات متحده غرامت دریافت می‌کنند.

5- سفر به ماه یا دروغ بزرگ؟

منطقه 51

آیا فضانوردان آپولو 11، واقعا بر سطح ماه قدم گذاشتند؟ این سوالی بود که طرح آن برای اولین بار توسط نظریه پردازان توطئه صورت گرفت. به عقیده این گروه، سفر به کره ماه دروغی بیش نبوده و تمامی تصاویر و فیلم‌های مربوط به این ماموریت، در منطقه 51 انجام شده است. در سال 1974، کتابی تحت عنوان «ما به ماه نرفته‌ایم؛ کلاه‌برداری سی و سه میلیارد دلاری» (We Never Went to the Moon: America’s Thirty Billion Dollar Swindle) از سوی نظریه پردازان توطئه منتشر شد که ادعا می‌کرد فضانوردان ناسا، هرگز بر روی ماه قدم نگذاشته و تمامی تصاویر نیل آرمسترانگ و باز آلدرین، در منطقه 51 به ثبت رسیده‌اند.

البته که سفر به ماه دروغ نبود! آژانس فضایی ناسا، ماموریت آپولو را 6 مرتبه تکرار کرد و 382 کیلوگرم از سنگ‌های کره ماه، به عنوان سوغات به زمین بازگردانده شد. با این حال، برخی از تجهیزات مربوط به این ماموریت، پیش از اجرا در نزدیکی سایت آزمایشگاهی هسته‌ای در منطقه 51، مورد تست و بررسی قرار می‌گرفت.

6- وابستگی به نیروی هوایی

منطقه 51

به طور رسمی، منطقه 51 بخشی از محدوده آموزشی و آزمایشی نوادا (Nevada Test and Training Range) و وابسته به پایگاه نیروی هوایی نلیس (Nellis Air Force Base) است. بنا بر ادعای رسمی نیروی هوایی ایالات متحده، این محدوده آموزشی بزرگ‌ترین منطقه‌ای است که در آن عملیات نظامی در زمان صلح انجام می‌گیرد. مساحت این مجموعه نزدیک به 13 هزار کیلومتر است که بخشی از فضای کلی این محدوده را به خود اختصاص می‌دهد.

7- اهداف واقعی در نظر گرفته شده برای منطقه 51

منطقه 51

محدوده آموزشی و آزمایشی نوادا، صرفا جهت تعلیم خلبانان هواپیما در عرصه‌های نظامی و همچنین تست عملیات مربوط به آن احداث شد. در گذشته، از این پایگاه برای آزمایش و توسعه هلیکوپترهای جدید، هواپیما، پهباد و سایر تکنولوژی‌های نظامی و محرمانه استفاده می‌شد. یکی از آن‌ها، هواپیمای جاسوسی یو-2 (U-2) بود که از دسته هواپیماهای فوق‌سریع به شمار می‌رفت. اولین پرواز این هواپیما، در آگوست 1955 در منطقه 51 انجام گرفت.

8- بهشت در بیابان

منطقه 51

گفته می‌شود که در طول سال‌های اوج منطقه 51 که طی آن، هواپیمای جاسوسی یو-2 و سایر دستاوردهای نظامی محقق شدند، کلی جانسون (Kelly Johnson) به عنوان یکی از اولین مهندسان این منطقه با کمی‌ چرب‌زبانی، کارکنان دولت و خانواده آنان را برای نقل مکان به این منطقه متقاعد کرده بود. وی نام این منطقه را «بهشت روستایی» نهاد. این منطقه درست همانند بهشت واقعی است؛ البته اگر شما از علاقه‌مندان حرارت 38 درجه سانتی‌گراد در فصل تابستان باشید!

9- زمینه‌های طرح نظریه توطئه

منطقه 51

بسیاری از نظریه‌های توطئه که پیرامون منطقه 51 مطرح شده‌اند، نتیجه نیاز دولت به حفظ اسرار آزمایشات مخفی این ناحیه است. شاید شاهدان حادثه رازول، حقیقتا فقط یک بالن هواشناسی را دیده باشند، اما تلاش دولت برای مخفی نگاه داشتن توانایی‌های نظامی سبب شد که این نظریه‌ها شروع به شکل‌گیری کنند. شمار دیگری از ادعاهای موجود در رابطه با مشاهده یوفو (UFO) در نزدیکی این پایگاه، در بیشتر موارد به آزمایشات هواپیمای یو-2 ارتباط دارند. به عنوان مثال، خلبانان هواپیماهای مسافربری، از مشاهده اشیای پرنده‌ای گزارش می‌کردند که در ارتفاعی نزدیک به زمین مانور می‌داد. پاسخ نیروی هوایی این بود که چیزی با نام اشیای ناشناس پرنده وجود ندارد و تمامی این اظهارات، ناشی از مشاهده پدیده‌های طبیعی هستند.

10- فعالیت مداوم در منطقه 51

منطقه 51

پس از موفقیت‌آمیز بودن برنامه پرواز یو-2، این منطقه محرمانه همچنان به فعالیت خود ادامه داد. از سایر دستاوردهای مهندسان در این منطقه، می‌توان به هواپیمای جاسوسی لاکهید ای-12 (Lockheed A-12) و لاکهید دی-21 (Lockheed D-21) اشاره کرد. در حال حاضر، منطقه 51 را هنوز می‌توان در نقشه‌های گوگل ارث مشاهده کرد. در تازه‌ترین تغییرات، سازه‌های جدیدی در این پایگاه برپا شده که احتمالا در یک دهه گذشته احداث گردیده‌اند.

11- تله‌های توریستی

منطقه 51

غیرنظامیان می‌توانند از دروازه‌های جلو و یا عقب منطقه 51 به این ناحیه نزدیک شوند، ولی امکان وارد شدن به آن هرگز ممکن نیست. هریک از افرادی که به هر نحوی برای ورود به این منطقه تلاش کنند، به پرداخت جریمه 1000 دلاری محکوم و به مدت 6 ماه راهی زندان می‌شوند. گردشگران در هنگام ورود به ریچل، نوادا (Rachel, Nevada) با یک تابلوی عجیب رو به رو می‌شوند که در قسمت زیرین آن درج شده: جمعیت مردم: 98 درصد – جمعیت موجودات فضایی: ؟؟ درصد! علاوه بر این، منطقه ریچل، نوادا فاقد پمپ بنزین است و به نظر می‌رسد که بسیاری از این کمبود‌ها، از روی عمد بر منطقه حکم‌فرما هستند.

12- اسرار بی‌شمار در مورد منطقه 51

منطقه 51

در سال 2016، نقشه گوگل ارث تصاویری از این منطقه را نمایش می‌داد که شایعات بسیاری را در پی داشت. در این تصاویر، مشاهده می‌شد که یک باریکه 19 کیلومتری مخصوص فرود هواپیما، در شمالی‌ترین قسمت از منطقه 51 قرار دارد. در این تصویر، مشخص نیست که دقیقا چه هواپیما و یا تکنولوژی ناشناخته‌ای در حال آزمایش قرار داشته است، ولی با این حال کارشناسان می‌گویند که از این پایگاه خاص، برای تست هواپیماهای جاسوسی و سنسورهای آنان استفاده می‌شود.

13- ردیابی و به زمین نشاندن جنگنده‌های روسی

منطقه 51

ممکن است شواهد چندانی برای به زمین نشاندن یوفوها توسط نظامیان منطقه 51 وجود نداشته باشد، اما در مقابل، اسناد محرمانه منتشر شده در سال 2013 نشان داد که ارتش ایالات متحده آمریکا، در طول دهه 70 و 80 میلادی، چندین جنگنده میگ (MiG) شوروی را به زمین نشانده و آنان را مورد آزمایش قرار داده است.

14- سایر اسرار مخفی

منطقه 51

اسناد دیگری هم وجود دارند که اسرار دیگری از منطقه 51 را بر ملا می‌کنند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که این پایگاه، محلی برای تست هواپیمای جاسوسی لاکهید ای-12 (Lockheed A-12) و و لاکهید اف-117 نایت‌هاوک (Lockheed F-117 Nighthawk) بوده است. اولین آزمایش‌های مربوط به لاکهید اف-117 نایت‌هاوک در سال 1981 آغاز شد، اما تمامی اطلاعات مرتبط با آن، تا سال 1988 به صورت مخفیانه باقی مانده بود. بیشترین نقش این هواپیما در جنگ اول خلیج فارس بود که در طی آن عملیات مهم و زیادی با موفقیت انجام گرفت.

15- ادعای جنجالی هیلاری کلینتون

منطقه 51

هیلاری کلینتون (Hillary Clinton) نامزد انتخابات سابق ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، در آن زمان ادعای جنجالی و پر سر و صدایی را مطرح کرد که بازخوانی آن‌ها، هنوز هم سوالات پیچیده‌ای را در ذهن ایجاد می‌کند. هیلاری کلینتون در طی رقابت انتخاباتی خود با دونالد ترامپ، اظهار کرد که در صورت کسب مقام ریاست جمهوری ایالات متحده، اسرار بسیاری را در مورد منطقه 51 افشا خواهد کرد. وی در آستانه انتخابات سال 2016 تصمیم گرفت که در صورت کسب این مقام، یک بار دیگر تمامی اسناد مربوط به این منطقه را مورد بازبینی قرار دهد و اگر چیزی برای پنهان کردن در این منطقه وجود ندارد، بهتر است که آن‌ها را با سایر مردم نیز به اشتراک گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. لعنت خدا به این آمریکایی ها
    دارن این همه دروغ های چرت و پرت سرهم میکنن که چی بشه؟؟ 🤔🤔
    میخوان یه جو روانی استفاده کنن و درسایر کشور ها حس های سیاه ایجاد کنن قشنگ دروغ و دغل هاشون رو لحظه به لحظه دارن بیش تر میکنن

  2. متاسفانه ما هرچیزی رو نمی تونم انجام بدیم یا درک کنیم میگیم موجودات فضایی درش دست دارند که اینطور نیست همه اینها به خاطر علم شونه نه چیزی دیگر اگه می خواین بهتر بدانید عکس
    آی واس رو ببینین.

  3. به جایی رسیدم که میخوام ادم فضاییا حداقل ایرانو تصرف کنن شاید همچی ارزونتر شد

  4. به چه کسی توهمی و خیالاتی میگویند.. ب کسی ک هرچیزی را توهم و خیالات میداند. هیچ چیز را نمیتواند درک کند و تنها دلیلی هم ک ب ذهنش میرسد فقط آمریکاست.. طوری نظر میدهد ک انگار همه منتظر تأیید او هستند… ادمین لطفا نظرم را بگذار

  5. خیلی دوست دارم تا قبل از اینکه بمیرم ، این فضایی ها رو ببینم ?

  6. تمام موضوعات گفته شده واقعی میباشد علتش رو میشه در علم وفناوری که در آمریکا هست مشاهده کرد این همه فناوری و پیشرفت در چند ده سال ممکن نیست اینا نشان میده از کسانی که ما بهشون میگم فرامینی استفاده کردن و در حال حاضر قله ی علم بشریت به حساب میان

  7. سلام
    در سال 2004 یک سند فوق سری از اسناد محرمانه ارتش امریکا به اسم sam 1- 01 به دست محققین یوفو رسید که عنوان آن “”راهنمای عملیات ویژه برای جمع آوری موجودات و فن آوری های فرازمینی”” بود که مربوط به یو فو هائی است که سقوط کرده اند سوالی که مطرح میشود اینجا است که اگر یوفوئی وجود ندارد چه دلیلی وجود دارد که دولت یک دستورالعمل با جزئیات کامل به واحدهای ذیربط ابلاغ کند سام یک صفر یک در سال 1954 تهیه و ابلاغ شده است و از آن به بعد بارها به روز رسانی شده است وجود این دستورالعمل فوق سری ثابت میکند که دولت امریکا بیشتر از 50 سال است که از وجود یوفوها اطلاع داشته و سفینه های سقوط کرده را به مکان های نامعلوم انتقال داده و قطعن بر روی آنها از روش مهندسی معکوس استفاده کرده است با یک حساب یر انگشتی متوجه خواهید شد که جهش تکنولوژی و پیشرفت در آن طی 40 – 50 سال گذشته برابر با 500 سال گذشته بوده است طی بررسیهای یوفولوژیست ها روی سند سام یک صفر یک اصالت آن تائید شده است

  8. سؤال بزرگ اینست:
    اگر موهومات فضایی (UFO) واقعیتی داشت، چرا در نوادای امریکاست؟ نه در صحرای افریقا / اقیانوس کبیر؟ ج:
    – چون فرضاً مالی [که خودش مالی نیست] چطور میتوانست چنین دروغ بزرگی را ادّعا کند؟
    – وانگهی امکان رفتن و جُستن (دروغ‌سنجی) برای کشورها/شرکتها/نهادهای ملّی و بین‌المللی فراهم بوده، مُشتِ پوک دروغگو بازشده، و افسانه‌اش به این درازی نمیشد.

  9. یک مسئله دیگر هم هست که جا انداختید…شرکت نورثروپ گرومن در سال ۲۰۱۳ پهباد RQ_180 را در این پایگاه هوایی آزمایش کرد و بعد از انجام تست ها پهپاد RQ_180 در سال ۲۰۱۵ وارد خدمت شد…
    پ.ن: البته به دلایل امنیتی هیچ عکسی از آن پهپاد منتشر نشده است و تمام عکس های موجود در اینترنت هم فقط عکس های خیالی است…گفته شده این پهپاد برای عملیات در کره شمالی ،چین و روسیه ساخته شده است…

  10. هشمتی دوکون وا کردن

  11. درود به آمریکا مرگ بر روسیه جاسوس موزى

  12. مطلب جالبی بود تنها دلیلی که حقیقت رو نمیگن وحشت کردن مردمه و شاید هیچوقتم نگن ولی خب آدم دوست داره بدونه حقیقت رو مخصوصا تو همچین موضوع های جالبی

  13. از پوچ چه بتی ساختن واسه مردم این دول امریکا