کامیون الکتریکی تسلا

کامیون الکتریکی تسلا معرفی شد؛ 800 کیلومتر حرکت با یک مرتبه شارژ!

کامیون الکتریکی تسلا معرفی شد. در ادامه بیشتر با کامیون برقی تسلا (Tesla) آشنا شده و توانایی آن برای رقابت با سایر کامیون و کامیونت های خودران را بررسی می‌کنیم.

کامیون الکتریکی تسلا با تاخیر تقریبا زیاد، طی یک رویداد در شهر هاوتورن کالیفرنیا آمریکا معرفی شد. این محصول با تمامی اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه برقی که تسلا تاکنون تولید کرده تفاوت دارد. ایلان ماسک در برنامه کلی خود قصد دارد حمل و نقل زمینی را متحول کرده و گسترش بدهد. تسلا در تلاش است با استفاده از تکنولوژی‌های رانندگی خودکار و همچنین ساخت وسایل نقلیه برقی، حمل و نقل را ایمن‌تر کرده و هزینه‌ها را کاهش بدهد. به عقیده ایلان ماسک، این شیوه نوین، جذابیت بسیار زیادی دارد.

ظرفیت باتری کامیون الکتریکی تسلا هنوز به طور دقیق مشخص نیست، با این حال به ادعای شرکت، این وسیله می‌تواند با یک مرتبه شارژ، حین داشتن بیشترین بار ممکن و بیشترین سرعت حرکت، 500 مایل (800 کیلومتر) حرکت کند. نیروی مورد نیاز برای حرکت توسط چهار موتور الکتریکی تولید می‌شود. بر روی هر محور پشت کابین، دو موتور قرار گرفته است.

کامیون الکتریکی تسلا

حداکثر باری که می‌توان با کامیون الکتریکی تسلا جابه‌جا کرد 36 تن است. این کامیون را می‌توان در اتوبان‌ها بر روی حالت خودران قرار داد و همه چیز را به سیستم هوشمند وسیله سپرد. این وسیله مجهز به یک باتری توانمند است، به طوری که طی سی دقیقه شارژ می‌توان آن را برای 400 مایل (650 کیلومتر) جابه‌جایی آماده کرد. اگرچه این محصول اکنون رونمایی شده است، اما تولید آن از سال 2019 آغاز خواهد شد.

تسلا رونمایی از این محصول را با آوردن دو کامیون بر روی صحنه آغاز کرد. همانطور که با توجه به طراحی سایر محصولات تسلا انتظار داشتیم، این یک کامیون زیبا و بسیار جذاب است. موقعیت مرکزی راننده، نخستین چیزی است که در ظاهر این کامیون جلب توجه می‌کند. به عقیده ایلان ماسک، این سبک از طراحی کمک زیادی به افزایش میان دید راننده خواهد کرد.

کامیون الکتریکی تسلا

کامیون الکتریکی تسلا حتی حین داشتن یدک‌کش قادر است طی پنج ثانیه، از سرعت 0 به 100 کیلومتر برسد. وقتی حداکثر ظرفیت بار ممکن یعنی 36 تن بر روی آن قرار داشته باشد، رسیدن از 0 تا 100 کیلومتر چیزی حدود بیست ثانیه زمان خواهد برد. کامیون الکتریکی تسلا قادر است حین حمل این میزان بار، با سرعت 65 مایل بر ساعت (104 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند که حتی در مقایسه با کامیون‌های دیزلی نیز بیشتر است.

به عقیده ایلان ماسک، بیشتر مسیرهایی که راننده‌ها توسط کامیون برای حمل بار طی می‌کنند چیزی حدود 400 کیلومتر است. پس با یک مرتبه شارژ کامیون الکتریکی تسلا می‌توان با آن به مقصد رفت و سپس بازگشت، بدون اینکه به شارژ مجدد در مسیر نیازی باشد. با این حال شرکت تصمیم دارد در ابتدا، در مسیرهای پرتردد کامیون‌ها، ایستگاه‌های شارژ قرار بدهد. با توجه به فراهم شدن امکان 650 کیلومتر جابه‌جایی طی 30 دقیقه شارژ، وجود این ایستگاه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

کامیون الکتریکی تسلا

تسلا مدعی است کامیون الکتریکی این شرکت سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به سوخت و نگهداری خواهد شد. یک کامیون دیزلی در مقایسه با کامیون الکتریکی تسلا، به ازای هر مایل حرکت، 20 درصد هزینه بیشتری دارد. به عقیده سازنده، شرکت‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های سوخت، به ازای هر یک میلیون مایل (یک و نیم میلیون کیلومتر) جابه‌جایی می‌توانند 200 هزار دلار صرفه‌جویی کنند.

کامیون الکتریکی تسلا قادر به حمل 36 تن بار است

به لطف سیستم هوشمند کامیون الکتریکی تسلا، راننده از زمان نیاز به تعمیر قسمت‌های مختلف پیش از خراب شدن آگاه شده و می‌تواند از پرداخت هزینه‌های زیاد ناشی از خرابی قطعه جلوگیری کند. مهمتر از آن، زمان مورد نیاز برای تعمیر به شدت کاهش پیدا خواهد کرد که خود سبب افزایش بازدهی می‌شود. سیستم ترمز احیاکننده وسیله قادر است بخشی از انرژی مصرف شده را جبران کند. ساخت این کامیون برقی برای تسلا نیز به‌صرفه است، چرا که شرکت از همان موتورهای اتومبیل Model 3 در آن استفاده کرده و پک باتری نیز با واحدهای ذخیره‌سازی پیشین شرکت یکسان است؛ به این ترتیب زمان و هزینه ساخت کامیون کاهش پیدا می‌کند.

ایلان ماسک به حدی از ایمنی کامیون الکتریکی شرکت خود مطمئن است که اعلام کرد این وسیله می‌تواند از یک انفجار هسته‌ای جان سالم به در ببرد! در غیر این صورت مشتری پولش را پس خواهد گرفت. شرکت سازنده چندین دوربین در اطراف کامیون کار گذاشته است که به راننده کمک می‌کند حین رانندگی، بیش از پیش به محیط اطراف اشراف داشته باشد. با 5 هزار دلار می‌توانید یک کامیون الکتریکی تسلا را برای خود رزرو کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. میگیم تسلا شرکته خوبیه باز میپرن به اپل اصلا ایفونو ایپد واسشون عقده شده

  2. سعید دقیقا این دو شرکت از بقیه ١٠ سال جلوترن

    • یعنی اپل با تکنولوژی ک از بقیه 10 سال جلو تره این همه مشکل داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مشکلات اپل :هوای سرد هنگ می کنه . صفحه نمایشش می سوزه. روی صفحه نمایشت خط سبز میاد یا اپل استورت فیلتره .ایفون8 منفجر می شه . ایفون ایکس 2ساعتو 40 دقیقه زمان می بره تا شارژ شه .فریز شدن یا توقف اپلیکیشن‌ها.صداهای خش‌دار.نتایج اشتباه در ماشین حساب.خاموش نشدن وای‌فای و بلوتوث.کار نکردن دکمه‌های موزیک پلیر.عملکرد کند.تبدیل خودکار حرف i به A.مقدار رم کم 3گیگ. دوربین سلفی ضعیف 2یا 7 مگاپیکسل. صفحه نمایش با رزولوشن پایین (720در1100)باطری ضعیف 1900ma.محدودیت سیستم عامل . ضعیف بودن بدنه نسب ب ضربه عدم پشتتیبانی از جک 3.5میلیمتری (برای کسانی که اهنگ گوش می کنند مهم است نه همه)عدم پشتیبانی کارت حافظ در صورت خرید گوشی با حافظه ی پایین راهی برای ارتقای حافظه وجود ندارد. تک سیم کارت بودن . این همه باگ و ایراد و اشکال با تکنولوژی اینده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. آفرین! به این میگن نوآوری.
    بجای اتلاف ثروت ملّی در راه تکنولوژیهای منسوخ، با کمی آینده‌نگری میشود پله‌های ترقی را دوتا یکی بالارفت.

  4. تسلا رو دوست دارم چون مسه اپل تکه

    • … امّا این کجا و آن کجا؟
      5000$=20ملیونt ≠ آیفنx ات را 23ملیونt خریدی.
      Elon Musk تریلی میسازه به قیمت موبایل ≠ Tim Cook موبایل میسازه به قیمت تریلی!