وان پلاس 5 تی

وان پلاس 5 تی معرفی شد؛ نمایشگر کم حاشیه و دوربین دوگانه قدرتمند

گوشی وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) معرفی شد. این گوشی چینی از نمایشگر 6 اینچی 18:9 کم حاشیه، دوربین دوگانه قدرتمند و قیمت زیر 500 دلاری برخوردار است. در ادامه بیشتر با پرچمدار جدید وان پلاس آشنا خواهید شد.

کمپانی چینی وان پلاس پس از معرفی گوشی وان پلاس 5 در اوایل امسال، خیز بلندی را برای جهانی کردن برند خود برداشته است. این کمپانی پرچمدار پیشین خودر ا به بازارهای مختلف جهان عرضه کرد و حالا مراسم معرفی وان پلاس 5 تی را در خاک ایالات متحده، بروکلین نیویورک برگزار کرده است.

مشخصات فنی

همانطور که انتظار می‌رفت این گوشی از یک نمایشگر کم حاشیه 6 اینچی و یک سیستم دوربین دوگانه جدید بر روی قاب پشتی خود برخوردار است که می‌تواند در شرایط نوری کم تصاویری شفاف را ثبت کند. در سایر موارد، این گوشی دقیقا شبیه به مدل وان پلاس 5 است. این بدان معناست که وان پلاس 5 تی به رم 6 یا 8 گیگابایتی، حافظه 64 یا 128 گیگابایتی، چیپست اسنپدراگون 835 و یک باتری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر مجهز خواهد بود.

  • صفحه نمایش: 6.01 اینچی آمولد با وضوح 1080×2160، تراکم 401 پیکسل در هر اینچ، پوشش محافظ گوریلا گلس 5
  • تراشه: اسنپدراگون 835
  • حافظه رم: 6 گیگابایت / 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت / 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 16 + 20 مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر (EIS)، فلاش ال ای دی دوگانه، فیلم‌برداری 4K
  • دوربین دوم: 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، اچ دی آر خودکار، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر
  • باتری: 3300 میلی‌آمپر ساعتی
  • شبکه و اتصالات: بلوتوث 5.0، وای فای، یو اس بی نوع C
  • سیستم نرم افزاری: اندروید 7.1.1 نوقا / OxygenOS 4.7
  • رنگ‌بندی: مشکی (Midnight Black)
  • ابعاد: 156.1 در 75 در 7.3 میلی‌متر / وزن: 162 گرم

وان پلاس 5 تی

وان پلاس 5 تی از بدنه‌ی آلومینیومی مشکی رنگ دارای یک منحنی بسیار ارگونومیک است که باعث می‌شود در دست گیری گوشی بسیار آسان باشد. وان پلاس این نسخه مشکی رنگ جذاب را “Midnight Black” نام گذاشته است و ظاهرا گوشی در این زمان تنها در همین رنگ قابل عرضه خواهد بود.

وان پلاس 5 تی

از نظر اندازه، وان پلاس 5 تی درست مشابه مدل اصلی وان پلاس 5 است (آن کمی بلندتر و عریض‌تر شده اما با چشم نمی‌توان تفاوت این دو را دید). نکته جالب اینجاست که کلید هوم به قاب پشتی گوشی منتقل شده است، دکمه‌ای که اینک گرد است اما همچنان سرامیکی باقی مانده تا به سختی بر روی آن خش بی‌افتد. این اسکنر به قدری سریع است که می‌تواند زیر 0.2 ثانیه قفل گوشی شما را باز کند. کلیدهای ناوبری نیز اینک بهروی صفحه آمده‌اند و قسمتی از نمایشگر 6 اینچی گوشی را در اختیار گرفته‌اند.

نمایشگر

نمایشگر جدید، ستاره‌ی بزرگ گوشی وان پلاس 5 تی است. اندازه واقعی این صفحه OLED در اصل 6.01 اینچ است که 80.5 درصد پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. حاشیه‌های بالا و پایین به حداقل رسیده‌اند و در دو طرف نیز تقریبا نامرئی هستند. این صفحه همچنین همراه با نسبت 18:9 و وضوح 1080×2160 پیکسل، بلندتر از مدل اصلی وان پلاس 5 است. وان پلاس حالت‌های مختلف رنگی را برای انتخاب به ارمغان آورده استو شما می‌توانید از استاندارد sRGB برای رنگ‌های بالانس شده‌ی بیشتر، همچنین استاندارد DCI-P3 و یک حالت جذاب به نام Sunlight استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد در زیر نور آفتاب و بیرون از منزل بتوانید دید مناسبی از صفحه گوشی داشته باشید.

وان پلاس 5 تی

دوربین

یکی دیگر از تغییرات بزرگ وان پلاس 5 تی پس از نمایشگر، دوربین آن است. وان پلاس 5 نخستین گوشی دو دوربینه این کمپانی بود که از یک ماژول دوربین دوگانه مجهز به یک لنز اصلی عریض و لنز ثانویه تله فوتو بهره می‌برند. این سیستم در وان پلاس 5 تی تغییر کرده است؛ در واقع لنز اصلی با‌قی‌مانده و لنز تله فوتو جای خودش را به یک لنز با عمق دید یکسان 27 میلی‌متری، اما وضوح بالاتری 20 مگاپیکسلی داده است که می‌تواند 4 پیکسل را در یک پیکسل ترکیب کرده تا نویز در تصاویری با نور کم را کاهش دهد. هر دو این دوربین‌ها از گشودگی دیافراگم f/1.7 برخوردارند. وان پلاس می‌گوید این گوشی نور کم را تشخیص داده و در مواقع مورد نیاز دوربین دوم را فعال می‌کند.

وان پلاس 5 تی

و اما حالت پرتره…

دوربین‌های این گوشی به لطف یک تکتیک نرم افزاری و الگوریتم‌های هوشمندانه می‌توانند تصاویری همراه با سوژه‌ی شفاف و پس زمینه‌ای تار تهیه کنند تا نمای تصاویر شما زیبا و شبیه به عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های دی اس ال آر شود.

وان پلاس 5 تی همچنین نخستین گوشی شرکت وان پلاس است که به تکنولوژی قفل‌گشایی توسط چهره مجهز شده است. این روش از دوربین جلو به منظور شناسایی چهره شما استفاده خواهد کرد. البته مشخص نیست که آیا در این روش از نقشه سازی سه بعدی، درست همانند آیفون ایکس استفاده شده یا نه، اما این تنها روش قفل‌گشایی گوشی نیست و شما می‌توانید از اسکنر اثر انگشت پشتی نیز استفاده کنید. برای استفاده از تکنولوژی قفل‌گشایی توسط چهره ابتدا نیازمند روشن کردن نمایشگر گوشی هستید.

از دیگر تغییرات کوچک می‌توان به بهبودهای حاصل شده در رابط کاربری OxygenOS اشاره کرد که به شرح زیر هستند:

  • Parallel Apps: به شما اجازه می‌دهند از روی اپلیکیشن‌ها کپی کنید، بنابراین می‌توانید دو تلگرام کنار یکدیگر داشته باشید و از آن‌ها به صورت همزمان استفاده کنید.
  • گالری جدید: همراه با ظاهر بازطراحی شده و یک نقشه که به شما مکان تصاویر گرفته شده را نشان می‌دهد.
  • گزینه‌های سفارشی سازی: شما می‌توانید همراه با لانچر پیشفرض گوشی از آیکون‌های سفارشی خود استفاده کنید و جایگاه کلیدهای ناوبری «عقب» و «اخیر» را تغییر دهید.

قابلیت‌هایی نظیر حالت تیره، حالت خواندن (تبدیل صفحه شما به یک صفحه مشابه کتابخوان الکتریکی)، حالت شب (یک فیلتر نور آبی)، حالت گیمینگ همراه با Do Not Disturb و غیره نیز در دسترس کاربران قرار خواهند داشت.

وان پلاس 5 تی

قیمت و زمان عرضه

وان پلاس 5 تی از سه شنبه 21 نوامبر (30 آبان) در ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی همراه با چین، هنگ کنگ و هند رسما به فروش خواهد رسید. گفته می‌شود نسخه‌ی 64 گیگابایتی این گوشی 500 دلار قیمت دارد که در مقایسه با قیمت 480 دلاری نسخه پایه وان پلاس 5 با افزایشی 20 دلاری همراه بوده است.

در قاره سبز نیز قیمت نسخه 64 گیگابایتی این محصول 500 یورو خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به این میگن یه گوشی ارزون و شیک و پرقدرت و زیبا

    یه گوشی باحال چینی