گجت های پوشیدنی سونی در IFA 2014 : ساعت هوشمند SmartWatch 3 و دستبند SmartBand Talk

سونی در کنار معرفی اسمارت فون های خود، از دو ابزار پوشیدنی جدید نیز در IFA امسال پرده برداری کرد؛ SmartWatch 3 و SmartBand Talk.

اسمارت واچ 3 بر خلاف نسل پیشین خود، با همکاری بسیار نزدیک گوگل تولید شده و حاصل کار، قرارگیری سیستم عامل دستگاه‌های پوشیدنی گوگل Android Wear در اسمارت واچ سوم سونی است.

 04_SmartWatch_3_White

این اسمارت واچ می‌تواند به وسیله بلوتوث با اسمارت فون جفت شود و یا به شکل جدا به فعالیت بپردازد؛ فعالیت‌های مستقلی از قبیل اجرای اپلیکیشن های گوناگون، میکروفون و استفاده از سنسورهای سرعت سنچ، قطب نما، ژیروسکوپ و جی‌پی‌اس.

صفحه نمایش اسمارت واچ 3 اندازه ای 320×320 پیکسل دارد و از نوع LCD TFT ترنسفلکتیو است که در نور شدید آفتاب نیز وضوح بسیار مناسبی را عرضه می‌کند. علاوه بر این‌ها چهار گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده اسنپ‌دراگون 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز، 512 مگابایت رم و یک باتری 420 میلی آمپر ساعتی نیز از دیگر مشخصات سخت افزاری اسمارت واچ 3 اعلام شده است.

 dsc-3037-1

این ساعت توانسته با اندازه ای 36x10x51 میلی متری وزنی به سبکی 38 گرم را برای خود دست و پا کند. بند آن از جنس سیلیکون است و صفحه پشتی آن نیز از استیل ضدزنگ تولید شده است.

ضدآب و گرد و خاک بودن نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که انعطاف بیشتری در کاربردهای اسمارت واچ سوم سونی ایجاد کرده است. این ساعت هوشمند در دو مدل Classic با رنگ مشکی و Sport با رنگ لیمویی تولید شده و با قیمت 230 دلار به فروش می‌رسد. تاریخ فروش این گجت پوشیدنی فعلا نامشخص است.

در کنار این ساعت هوشمند، سونی از SmartBand Talk نیز رونمایی داشته که علاوه بر زیر نظر گرفتن فعالیت‌های فیزیکی شما، می‌تواند امکان پاسخ گویی به تماس‌ها و کنترل اسمارت فون از طریق فرمان‌بر صوتی (با استفاده از تکنولوژی اختصاصی Voice Control سونی) را نیز امکان پذیر کند.

بند این ابزار پوشیدنی قابلیت جدا شدن از بخش اصلی را دارد و به مدد ساخته شدن از سیلیکون وزنی 26 گرمی را ثبت کرده است.

 13_SmartBand_Talk_White

صفحه نمایش اسمارت بند تاک از نوع e-paper و 1.4 اینچی با رزولوشن 288×128 پیکسل می‌باشد. مغزمتفکر این اسمارت فون را یک پردازنده ARM Cortex-M4 بر عهده گرفته و با حافظه داخلی 2 مگابایتی و باتری 70 میلی آمپرساعتی وظایف محول شده به خود را انجام می‌دهد. این باتری در نگاه اول شاید بسیار کم ظرفیت به نظر برسد، اما وقتی از مصرف پایین انرژی در صفحه نمایش e-paper آن آگاهی داشته باشیم، می‌توانیم وجود چنین باتری کم ظرفیتی را برای آن توجیه‌پذیر بدانیم. این باتری قادر است عمری 3 روزه را برای گجت تأمین کند.

dsc-3051-copy-1

NFC و بلوتوث نیز در این گجت تعبیه شده و به مانند تمامی محصولات سونی مجوز IP68 به معنی مقاومت در برابر گرد و خاک و آب را دریافت کرده است.

dsc-3048-copy-1

اسمارت بند تاک از اپلیکیشن Lifelog سونی نیز بهره می‌برد که به گفته سونی می‌تواند شما را برای رسیدن به اهداف روزانه‌تان یاری و لحظات خاطره انگیز شما را ثبت کند تا هر وقت تمایل داشتید به آن‌ها نگاهی بیندازید. سونی اعلام داشته که API این اپلیکیشن تا انتهای سال در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

این گجت پوشیدنی با قیمت 159 یورو به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*