گجت های پوشیدنی

اپل بار دیگر رهبری بازار گجت های پوشیدنی را در دست گرفت

بازار گجت های پوشیدنی اکنون در دست اپل قرار دارد. کاربران بیش از همه به ساعت های هوشمند اپل روی خوش نشان داده و آن‌ها را خریداری می‌کنند. شیائومی و فیت بیت در این بازار در تعقیب اپل هستند.

بر اساس گزارش فروش سومین 3 ماهه سال جاری، اپل باز هم در صدر جدول پرفروش‌ترین برندهای گجت های پوشیدنی قرار دارد. شرکت سازنده ساعت‌ های هوشمند محبوب اپل اچ، در اولین ربع سال 2017 نیز در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت، اما در ربع دوم این جایگاه را از دست داد و به شیائومی و فیت بیت سپرد. اکنون اپل رتبه اول را یکبار دیگر پس گرفته است. با این حال شیائومی و فیت بیت با اختلافی کم در تعقیب آن هستند و احتمال جابه‌جایی رتبه‌ها در 3 ماهه‌های بعدی باز هم وجود دارد

گجت های پوشیدنی

اپل، شیائومی و فیت بیت در سه ماهه بین جولای و سپتامبر به ترتیب 3.9 میلیون، 3.6 میلیون و 3.5 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی به بازارهای مختلف در سراسر جهان ارسال کردند.

گجت های پوشیدنی

این سه شرکت با اختلافی کم نسبت به یکدیگر و با اختلافی بسیار بالا با سایر شرکت‌ها، رهبری بازار گجت های پوشیدنی را در دست گرفته‌اند. اپل اکنون 23 درصد، شیائومی 21 درصد و فیت بیت 20 درصد بازار گجت های پوشیدنی در سراسر دنیا در اختیار دارد. رتبه چهارم در اختیار هواوی است، اما سهم 6 درصدی آن نشان می‌دهد این شرکت تهدیدی برای سه‌گانه اپل، شیائومی و فیت بیت محسوب نمی‌شود. سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا، در بازار گجت های پوشیدنی در رتبه پنجم قرار دارد.

گجت های پوشیدنی

اپل واچ 3 به افزایش سهم اپل در بازار گجت های پوشیدنی کمک کرد

عرضه اپل واچ 3 که برای اولین مرتبه به پشتیبانی از سیم کارت آن هم تحت شبکه LTE مجهز شده است، به افزایش میزان فروش این شرکت کمک زیادی کرد. از 3.9 میلیون دستگاه فروخته شده طی ربع سوم سال، 800 هزار دستگاه متعلق به نسخه LTE اپل واچ 3 بوده است. با وجود این فروش خوب، به عقیده تحلیلگران اپل واچ 3 می‌توانست فروش بیشتری نیز داشته باشد، اما متاسفانه زنجیره تامین با میزان درخواست بازار هماهنگ نبود. انتظار داریم با افزایش میزان تولید، فروش این مدل در ربع چهارم سال افزایش پیدا کند. پس اپل در 3 ماهه بعدی، به احتمال زیاد باز هم در صدر جدول قرار خواهد داشت.

با وجود افزایش فروش کلی ساعت های هوشمند، دستبندهای سلامتی دیگر همانند گذشته به خوبی خریداری نمی‌شوند، به همین دلیل میزان فروش کلی بازار گجت های پوشیدنی در مقایسه با قبل 2 درصد کاهش پیدا کرد و در ربع سوم سال  به 17.3 میلیون دستگاه رسید.