اختلال در تلگرام ؛ دلیل مشکل تلگرام چیست؟ (24 آبان 96)

اختلال در تلگرام ؛ دلیل مشکل و قطعی تلگرام چیست؟ (24 آبان 96)

کاربران زیادی از اواخر شب گذشته 23 آبان 96 با اختلال در تلگرام مواجه شده‌اند. اما علت این عدم دسترسی و قطعی تلگرام ، فیلتر تلگرام است و یا دلایل دیگری دارد؟

بروزرسانی : 10 دی 96

 تلگرام قطع شد؛ آیا تلگرام در ایران فیلتر شده است؟

اینستاگرام هم قطع شد؛ فیلتر اینستاگرام و تلگرام در ایران (10 دی 96)

تلگرام اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب ایرانی‌هاست که به نظر می‌رسد در ساعات پایانی 23 آبان و ساعات اولیه 24 آبان 96 دچار اختلال شده و دسترسی به آن در برخی نقاط کشور بدون ابزار تغییر IP غیر ممکن و یا بسیار مشکل است.

دلیل قطعی و اختلال در تلگرام چیست؟

تاکنون کاربران زیادی اختلال در تلگرام و مشکل عدم دسترسی به آن را گزارش داده‌اند که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. همانطور که می‌دانید، حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور و از دست دادن جمع زیادی از هم‌وطنانمان باعث شد تا بسیاری از مردم در اقدامی خودجوش و خیرخواهانه، در کنار کمک‌های دولتی و حکومتی، به یاری همنوعان خود شتافته و در این بین، تلگرام را بستری بسیار مناسب برای اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های خود قرار دهند.

حال باید دید آیا دلیل اختلال در تلگرام در روزهای 23 و 24 آبان 96 ، هجوم کاربران ایرانی به این اپلیکیشن پیام‌رسان در این ساعات بوده و یا دلایل امنیتی باعث ایجاد مشکل در تلگرام شده است. اخیرا صحبت‌هایی در خصوص فیلتر تلگرام در برخی محافل اینترنتی و منابع خبری به گوش رسیده که شاید بی‌ربط به ایجاد اختلال در تلگرام در ساعات گذشته نباشد.

با توجه به اینکه در این شرایط بحرانی، وجود بستری آسان و در دسترس مانند تلگرام می‌تواند کمک شایانی به ایجاد هماهنگی‌های لازم کند، لذا تیم گجت نیوز ضمن ابراز همدردی با هم‌وطنان آسیب‌دیده خود در غرب کشور، پیگیری‌های لازم را جهت اطلاع‌رسانی در خصوص قطعی تلگرام انجام خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. کسی میدونع کی وصل میشه؟؟ اینستا هم ک قطعه
    ای باباااا

  2. چرا تلگرام برطرف نمیشه مشکلش!!!!!!!

  3. سلام،
    موبوگرامم از دیشب قطع و وصل میشه ولی موبوگرام 2و3 وصله نمیدونم چیشده

  4. مشکل خود برنامه است اپدیت کنید درست می شه

  5. احتمالا موضوع مربوط به فیلترینگ نیست
    چون من با نرم افزار های تغییر آی پی هم نتونستم وصل بشم

  6. هر چی که فیلتر برا ماست برا مسئولین که فیلتر نمیشن. برای همینه که همه مسئولین تو توییتر اکانت دارن