سونی Xperia Z3 Tablet Compact : باریکترین و سبک ترین تبلت 8 اینچی جهان

سونی با معرفی سبک وزن‌ترین و باریک‌ترین تبلت ضدآب 8 اینچی دنیا تحت عنوان اکسپریا Z3 تبلت کامپکت، بار دیگر آوازه خود را به گوش همگان رسانده است.

2

Z3 تبلت کامپکت به مانند Z2 تبلت کامپکت، تنها 6.4 میلی متر ضخامت دارد تا بدین ترتیب در صدر باریک ترین تبلت های دنیا جای بگیرند. سونی تا امروز نماینده ای در بخش تبلت های کوچک نداشته و با ورود این تبلت، کالکشن این شرکت در بخش تبلت ها تکمیل می‌شود.

dsc-2984-1

اما Z3 تبلت کامپکت در این نقطه نیز متوقف نشده و با دریافت گواهینامه IP58 و 68 به ضدآب و گرد و خاک‌ترین تبلت دنیا نیز مشهور شده؛ دریافت این نشان بدین معنی خواهد بود که حضور 30 دقیقه ای این تبلت در عمق 1.5 متری نمی‌تواند خللی در فعالیت این تبلت ایجاد کند.

3

تبلت 8 اینچی جدید سونی رزولوشنی معادل 1920×1200 پیکسل را در یک صفحه نمایش Triluminos با بالاتری میزان درخشندگی فراهم آورده است. در کنار این درخشندگی موتور X-Reality سونی نیز توانسته بازتولید رنگ و کنتراست فوق‌العاده‌ای را برای این صفحه نمایش به اجرا بگذارد.

Sony-Xperia-Z3-Tablet-Comp4

چیپست تعبیه شده در این تبلت فوق باریک، اسنپ دراگون 801 چهار هسته ای با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی است که یک رم سه گیگابایتی آن را همراهی می‌کند. این تبلت دارای حافظه داخلی 16 گیگابایتی است با این حال اسلات کارت میکرو اس دی آن، امکان افزایش حافظه تا 128 گیگابایت را امکان پذیر کرده است.

4

در پشت Z3 تبلت کامپکت دوربین 8 مگاپیکسلی Exmor RS سونی دیده می‌شود که این دوربین در جلو به 2 مگاپیکسل تقلیل پیدا کرده است.

به منظور ایجاد هرچه بهتر صدایی با کیفیت، سونی از یک اسپیکر استریو با تکنولوژی جدید DSEE HX در این تبلت رونمایی کرده که قادر است با افزایش وسعت صداهای معمولی آن‌ها را در کیفیت بالاتری پخش کند.

sony-xz3-383-photoessay_verge_super_wide

باتری تبلت مذکور مدلی 4500 میلی آمپر ساعتی است که طبق ادعای سونی تا 15 ساعت پخش ویدیوی HD را ممکن می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از PS4 Remote Play تبلت خود را به یک صفحه نمایش ریموت جهت کنترل بازی‌های PS4 نیز مبدل کنید. بنابراین وقتی به هر دلیلی تلویزیون در دسترس شما نیست، می‌توانید تبلت را با وای فای به PS4 متصل کنید و با کنترولرهای DUALSHOCK4 به بازی در تبلت خود بپردازید.

5

سونی چون دیگر محصولات خود زمان دقیقی برای آغاز فروش این تبلت اعلام نکرده و از طرفی قیمت آن نیز در حال حاضر مشخص نیست. با این حال می‌دانیم که زمانی در پاییز اکسپریا Z3 تبلت کامپکت را در فروشگاه‌های سراسر دنیا خواهیم دید.