نقد و بررسي بازي زيبا و پرطرفدار Far Cry 3

یک روز یک بازی اول شخص  به بازار عرضه شد که توانست دیده بسياري از افراد را نسبت به ژانر اول شخص به کلی تغییر دهد. بازی که باید امسال به عنوان بهترین بازی سال  معرفی می شد بازی Far Cry 3 بود که متاسفانه این اتفاق نیفتد، اما حداقل این بازی توانست مقام بهترین بازی از دید مخاطبین را به خود اختصاص دهد.در ادامه با نقدر و بررسي اين بازي با گجت نيوز همراه باشيد.

 

“خاطرات یک بزرگ مَرد کوچک”

نقد بازی Far Cry 3

 

بازی Far Cry 3 عنوانی  بی نقص از شرکت بازی سازی Ubisoft است که طبق انتظار ها هم فروش خوبی داشت و هم امتیاز های بسیار بسیار خوبی را دریافت کرد. من به عنوان منتقد این بازی از گجت نیوز به این بازی ۱۰ از ۱۰ را می دهم و همینجا اعتراف می کنم که بازی Far Cry 3 حتما همان چیزی است که شما بازی خور ها به آن نیاز دارید.

یک تریلر زیبا از بازی :

یک بازی با ژانر اکشن – اول شخص – جهان باز و ماجراجویی که ماجرای مرموز و داستانی خوب را به تصویر می کشد.

در بازی Far Cry 3 تعدادی جوان پولدار قصد دارند کمی تفریح کنند، به همین منظور به یکی از جزایر در  آمریکا سفر می کنند تا حسابی خوش بگذرانند،‌ اما برنامه ها آن جور که باید باشد  پیش نمی روند و همه چیز بر اثر یک تصمیم کوچک به کلی عوض می شود.

جیسون برودی شخصیتی عجیب و شجاع مهمترین و اصلی ترین شخصیت بازی است که در کنار دیگر شخصیت هایی از جمله : دو برادرش، دوست دخترش و سایر دوستانش، به این جزیره ی اسرار آمیز آمده که توسط یک گروه بزرگ آدم ربایی گرفتار می شود. شخصیت پردازی فوق العاده قوی است و کارگردانی در این بازی بسیار ظریف کار شده.

در مقابل شخصیت خوب یعنی جیسون شخصیتی دیگر قرار می گیرد که واس نام دارد. واس قطعا یکی از آن شخصیت هایی است که خود را خیلی خوب به دنیای باز یهای رایانه ای معرفی کرد. او یک روانی به تمام معناست ! این شخصیت بی رحم گذشته ای تاریک دارد و بسیار خطرناک است. او توسط شیطانی به نام  Hoyt تسخیر شده تا پروسه ی آدم ربایی و تجارت انسان ها را جور دیگری رقم بزند.

اولین قدم برای درک بهتر این شاهکار گرافیک بازی است که با توجه به گزارش های منتشر شده در انجمن رسمی این عنوان، از موتور بازی کرایسیس در بازی Far Cry 3 استفاده شده است.

بازی Far Cry 3 محیط سازی فوق العاده ای دارد و عناصر در این محیط باز، همه به نوعی ایفای نقش می کنند، از گیاهان تا تمام حیوانات اهلی و وحشی در این بازی نقشی را بازی می کنند که به نوعی با گیم پلی و شخصیت شما در ارتباط است. بازی در واقع در محیطی به نام “بهشت” اتفاق می افتد که توسط موجودات جهنمی اداره می شود. زیبایی های جزیر در کنار دزدان دریایی و آدم ربایان جلوه ای متفاوت به خود گرفته و جیسون به عنوان اسطوره ای افسانه ای بر می خیزد تا کاری را انجام دهد که کسی جرات انجامش را نداشته است.

تصاویری از محیط بازی : 

{photo}91/10/23/far-cry-3-1{/photo}

 

  بازی Far Cry 3 شروع فوق العاده ای دارد و پایان آن بی نظیر تر از نقطه ی برخوردش با بازیکن است. همه چیز به جا و دقیقا در جای خود قرار گرفته اند.

دوست دارم در باره ی گرافیک بازی بیشتر صحبت کنم چون بخش بزرگی از این شاهکار بی نقص را شامل می شود. بازی در یک طبیعت وحشی در جریان است و درختان، رود خانه ها، گیاهان، موجودات آبزی و چیز هایی که گفتنش بسیار زمان گیر است در این محیط طوری گنجانده شده اند که شما را مجبور می کنند با آنها مبارزه  و از آنها در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

درست مانند یک زندگی سرخپوستی می ماند، شما حیوانات را می کشید، پوست آنها را از بدنشان جدا می کنید و با آنها کیف، کوله پشتی، تیر و کمان و چیز هایی را می سازید که کارایی بسیار بالایی در استراتژی ها و مگیم پلی بازی دارند.

تریلر دیگری از بازی :

هوش مصنوعی این طبیعت وحشی، از دنیای واقعی گرفته شده است. حیوانات وحشی در پی شکار انسان ها و حیوانات ضعیف تر هستند. آنها احساس خطر می کنند، فرار می کنند، حمله می کنند و عکس العمل های آنها قابل پیش بینی نیست. شما  هم باید خود را برای مبارزه با خطرناک ترین باند آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر و هم برای مبارزه با این بهشت بی رحم آماده کنید،  تعادل در گیم پلی بازی جزو نقاط قوت آن حساب می شود و با توجه به گفته های قبل، بین همه چیز در Far Cry 3 تعادلی قابل لمس بر قرار است.

سیستم پر شدن سلامتی در  بازی  همانند بازی های جدید نیست و به روش کلاسیک، باید میزان سلامتی خود را توسط مسکن ها و تزریق آمپول به روز کنید، به این منظور برای پر شدن سلامتی باید از خاصیت دارویی برخی گیاهان که در جنگل یافت می شود استفاده کنید، علاوه بر قابلیت به روز رسانی و پر کردن درجه ی سلامتی، می توان از فواید گیاهان دیگر که در مناطق مختلف جنگل رشد می کنند نیز استفاده کرد،‌ به طور نمونه برخی گیاهان قابلیت :سریع دویدن، دید قوی جهت شکار کردن، ضد آتش و غیره را به بازیکن هدیه می دهند.

برای استفاده از خاصیت طبیعت وحشی باید از سرنگ های مخصوصی استفاده کنید که ظرفیت آنها با توجه به جعبه ی نگه داری سرنگ ها محدود است و برای گسترش این امر باید به منطقه ی شکار بروید و برای خود یک جعبه و یا کیف بزرگتر بسازید !

سلاح ها هم در بازی بسیار خوب و متنوع هستند،‌ برای بدست آوردن سلاح های مختلف در بازی دو روش نیاز است، یا باز کردن بازه ای از منطقه ی جغرافیایی نقشه (دقیقا همانند بازی Assassin Creed که توسط ارتفاعات انجام می گیرد) و بخش بعدی خرید سلاح است. بستگی دارد شما کدام روش مبارزه را دوست دارید تا با توجه به این موضوع سلاح های خود را بر گزینید، اگر می خواهید کار ها را بدون سر و صدا انجام دهید، راه کار صدا خفه کن ها و انتخاب تیر و کمان است و در غیر این صورت سلاح های مرگبار تعریف می شوند که مبارزه ها را بسیار هیجان انگیزتر کرده اند.

حال که بحث بازی Assassin Creed پیش آمد بگذارید مقایسه ای انجام دهیم. در بازی Far Cry 3 چیز هایی را می بینید که قبلا در بازی Assassin Creed 3 دیده شدند، همانند شکار،‌استفاده از پوست حیوانات و برج ها و ارتفاعات جهت باز شدن بخش هایی از نقشه،  اما این موضوع جزو نقص های بازی نیست بلکه به گونه ای سعی دارد بازی Assassin Creed 3 و تمام بازی های جدید منتشر شده توسط شرکت Ubisoft را با یک لوگوی منحصر به فرد یا به عبارتی بهتر یک امضا مخصوص، ثبت کند.

تصاویری از محیط بازی : 

 

{photo}91/10/23/far-cry-3-2{/photo}

 

  مبارزه ها، نشانه گیری ها و قدرت هر سلاح با دیگری متفاوت است و در کل گیم پلی اکشن بازی جای هیچ عیب و نقصی را برای بیان نگذاشته است و بسیار خوب و قابل قبول برنامه نویسی شده است و با ویژگی های دیگر بازی مطابقت می کند.

داستان اصلی بازی با تقریبا ۱۰ ساعت به پایان می رسد،‌ به شرطی که شما فقط ماموریت های اصلی را انجام دهید و از انجام درخواست ها، چالش ها و ماموریت های جانبی بپرهیزید.

ماموریت اصلی بازی در واقع نجات گروگان ها و فرار کردن از “سرزمین عجایب” است ! اما خب این بخشی از ماجراست که در داستانی دیگر نهفته است و بازی بر روی به تصویر کشیدن خطرناک ترین ویژگی های آدمی تمرکز دارد و سعی می کند که انسان ها را در موقعیت های مختلف قرار دهد و آنها را بیازماید. بازی Far Cry 3  کاگردانی فوق العاده یا دارد و خلاقیت های زیادی باعث شده داستان به بهترین نحو بیان شود.

ماموریت های جانبی نیز شامل شکار حیوان های وحشی، شکار انسان ها، هدف گیری و کمک به محلی های جزیره می شوند (افراد محلی سرزمین عجایب داستان های بسیار شنیدنی برای گفتن دارند ! )

صدا گذاری و موسیقی از دیگر بخش های بازی  که جو و هیجان خاصی به بازی داده است. موسیقی هایی که در پس زمینه ی بازی در حال اجراست، از اتفاق های مرموز و خطرناک حرف می زنند و در قسمت هایی که هیجان و مبارزه به اوج می رسد،‌ ملودی ها به رقص در می آیند و شنیدنی می شوند. صدای سلاح ها، افکت ها و همه یز خوب و به واقعیت نزدیک است.

سیستم مورد نیاز :

Far Cry 3 system requirements minimum

  •     CPU: 2.0 GHz dual core processor
  •     RAM: 1GB of system memory
  •     Graphics: DirectX 9 compatible card with 256 MB RAM. Nvidia 8-series or AMD Radeon 3000 series graphics cards.
  •     Operating system: Windows XP
  •     DirectX compatible audio card
  •     12 GB of hard disk space

Far Cry 3 system requirements recommended

  •     CPU: 2.4 GHz quad core Intel or AMD processor
  •     RAM: 2GB
  •     Graphics: DirectX 11 compatible card with 1GB of video memory, Nvidia 400-series or AMD 5000-series.
  •     Operating system: Windows 7
  •     DirectX compatible audio card
  •     12

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام من توی اون مرحله ای که باید آدم ها رو بسوزونیم گیر کردم خواهشاً بگید چطور ردش کنم