دوربین فیلمبرداری 8K شارپ 8C-B60A

دوربین فیلمبرداری 8K شارپ با قیمت 77 هزار دلار در راه است

دوربین فیلمبرداری 8K شارپ 8C-B60A رسما معرفی شد. شارپ از این دوربین 77 هزار دلاری برای فیلمبرداری از مسابقات المپیک توکیو 2020 استفاده خواهد کرد.

در حالی که هنوز وضوح 4K به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما ظاهرا سازندگان بزرگ دوربین های فیلمبرداری برنامه ویژه‌ای برای سالیان پیش رو تدارک دیده‌اند. در همین راستا شرکت شارپ ساعاتی پیش از یک دوربین فیلمبرداری 8K با هدف تهیه تصاویر المپیک توکیو 2020 به نام 8C-B60A پرده برداری کرد.

درست همانند یک دوربین خبری ENG قدیمی، دوربین 8C-B60A ویدیوی 10 بیتی 8K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای را بر روی یک سنسور بزرگ Super 35mm هم اندازه با سنسور Helium Weapon 8K شرکت Red ضبط خواهد کرد. پک سفارشی 2 ترابایتی SSD نیز با کمک شرکت Astrodesign در کالیبراسیون توسعه پیدا کرده که قادر به نگهداری از یک ویدیوی 40 دقیقه‌ای با وضوح 8K است.

همراه با یک سنسور بزرگ و مانت PL که می‌تواند لنز‌های زایس، لایکا و سایر بزرگان را هندل کند، دوربین فیلمبرداری 8K شارپ قادر است علاوه بر تصاویر ورزشی و خبری، تصاویر سینمایی زیبایی را ضبط کند. برای هندل چنین تصاویر شگفت انگیزی (7680×4320‌ یا حدود 33 مگاپیکسل)، شارپ از کدک HQX کمپانی گرس ولی استفاده کرده است که اندازه فایل‌ها را کاهش می‌دهد در حالی که نیازمند پردازش ساده‌ای است و ذخیره، انتقال و ویرایش را ساده‌تر می‌کند.

تمایز دوربین فیلمبرداری 8K شارپ با سایر رقبا

در حالی که دیگر کمپانی‌ها نظیر رد و سونی دوربین‌های 8K خود را عرضه کرده‌اند، دوربین فیلمبرداری 8K شارپ حاوی ویژگی‌های زیادی است که به وضوح می‌تواند گزینه ایده آلی برای پخش کنندگان تصاویر زنده باشد. این شامل یک دسته بالایی و منظره یاب یکپارچه، ضبط همزمان و ارائه خروجی به یک نوار یا استودیو باشد که با یک پد شانه‌ای تکمیل می‌شود. اما این امکانات جذاب با قیمت کمی به دست نمی‌آید، شرکت‌های پخش کننده بزرگ و تولیدکنندگان محتوی باید برای خریداری دوربین فیلمبرداری 8K شارپ 77 هزار دلار هزینه کنید. شارپ در حال تدارک برای ساخت استودیو مخصوص مدیریت ضبط و پخش محتوای این دوربین در ژاپن است. کمپانی شارپ همچنین تولید تلویزیون‌های 8K خود را نیز آغاز کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. آیا کسی هست که جواب سؤال مراد رو بده؟

  2. فرض بگیریم زمانی یوتیوب بخواد همین ویدئوی ۴۰ دقیقه ای که حجمش ۲دوترابایت هست، با کیفیت 8K که در بالا توضیح داده شده را گذاشته برای دانلود و ضبط برای گوشی های هوشمند! حالا سوالم این هست که چه گوشی هوشمندی با چه مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری قادر به انجام این کارهست و شبکه ارتباط مخابراتی فرض بگیرید 5G باید دارای چه زیرساخت یا ورژن و مشخصاتی باشه که قادر به ارسال و دانلود این حجم سنگین بر روی گوشی های هوشمند در آینده باشد؟

  3. واقعا با وجود ایفن کی دوربین میخره

  4. hbl دوربین ایفون هم در همین حده

  5. بعد میگن ایفون گرونه

    • سعید اصلا عقل داری میایی آیفون را با دوربین یا ps4 یا هر چیز دیگر مقایسه میکنی تو اصلا کاربرد این دور بین رامیدانی که در مورد قیمتش نظر میدهی. خوب آیفون دوست داری برای خودت مبارک اصلا با عقل جور نمی آید که قیمتموبایل را با کنسول بازی یا دوربین یا غیره چیزها مقایسه کنی!

    • سعید کلا مغزت مشکل داره