هوندا از ابر خودرو مفهومي Acura NSX 2013 در نمايشگاه ديترويت پرده برداشت

سوپر اسپرتی که سالهاست طرفداران هوندا انتظار آن را می کشند، سرانجام در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. NSX اولین خودروی ژاپنی بود که توانست پورشه و کوروت را به چالش بکشد. پس از آن بود که مزدا و نیسان نیز به ساخت خودروهای اسپرت روی آوردند. اما پس از  بازنشستگی این خودروی محبوب، سالیان زیادی خبری از جانشینی برای آن نبود. حالا انتظار از نسل جدید این خودرو فراتر از انتظار خواهد بود.

{photo}91/10/30/2013-Acura-NSX-Concept-2{/photo}

  قوای محرکه هایبریدی شامل یک موتور شش سیلندر و یک جفت موتور الکتریکی به همراه گیربکس هفت سرعته و کلاچ اتوماتیک و انتقال نیرو به هر چهار چرخ، از مواردیست که در مورد این خودرو اعلام شده اند. بنابراین می توان انتظار داشت که قدرت بالا با مصرف سوخت پایین و کارایی و راندمان مناسب در این خودرو جمع گردند.

هوندا از مشخصات و عملکرد این خودرو چیزی بروز نداده است اما گفته می شود نیرو در حد 400 اسب بخار و شتاب صفر تا صد زیر 5 ثانیه خواهد بود. مشخصات مدل به نمایش در آمده در نمایشگاه که نمونه مفهومی NSX است شامل طول 4.33 متر و عرض 1.89 متر و ارتفاع 1.16 و فاصله بین دو محور 2.57 متر و با اندازه چرخهای 19 اینچ در جلو و 20 اینچ در عقب می باشد.
انتظار می رود تا سه سال آینده این خودرو آماده و برای فروش به بازار عرضه شود. محل ساخت این ماشین در اوهایو و قیمت آن احتمالا همانند نسل پیشین بسیار قابل رقابت و جذاب خواهد بود.

{photo}91/10/30/2013-Acura-NSX-Concept-1{/photo}


 

  منبع : gtspirit

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*