کیفیت ویدیو های آیفون 10

مقایسه کیفیت ویدیو های آیفون 10 با دوربین حرفه‌ ای پاناسونیک GH5

آیفون های اپل همواره از دوربین خوبی برخوردار بوده اند. در این مطلب به مقایسه کیفیت ویدیو های آیفون 10 با دوربین حرفه‌ ای پاناسونیک GH5 پرداخته ایم تا توان دوربین پرچم دار جدید اپل را بیشتر مورد سنجش قرار دهیم.

این روز‌ها اخبار زیادی در مورد آیفون 10 به گوش می‌رسد. مقایسه‌ها و ویدئو‌های زیادی از ویژگی‌های مختلف این گوشی منتشر می‌شود. یکی از ویژگی‌های شاخص آیفون های اپل دوربین آن‌ها است و آیفون ایکس نیز از این قضیه مستثنی نیست و توانسته در بنچمارک DxOMark بهترین امتیاز را دریافت کند. عکس‌های گرفته شده با آیفون 10  از کیفیت بسیار خوبی برخورداراند و کیفیت ویدیو های آیفون 10 نیز در سطح بالایی قرار دارد. آیفون 10 اولین گوشی موبایل است که توانایی ضبظ ویدئو 4k با سرعت 60 فرم بر ثانیه را دارد.

حال اگر نمرات و امتیازات را کنار بگذاریم، یکی از کاربران یوتیوب در ویدیوی که در این شبکه منتشر کرده است مقایسه‌ای بین‌ کیفیت ویدیو های آیفون 10 و دوربین پاناسونیک لومیکس جی 5 اچ (Panasonic Lumix GH5) انجام داده است. البته این بدان معنا نیست که برای کاربرد‌های حرفه‌ای به جای خرید دوربین، آیفون ایکس بخرید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کیفیت ویدیو های آیفون 10 تا چه میزان خوب است. ممکن است کمی تعجب کنید که چرا باید دوربین یک موبایل را با یک دوربین حرفه‌ای مقایسه کرد. پاسخ این است که عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای در بسیاری از اوقات از گوشی هایشان برای تصویر‌ برداری استفاده می‌کنند.

در حالت عادی که عکس‌های آیفون 10 و پاناسونیک GH5 را می‌بینید تفاوت چندانی را حس نمی‌کنید، اما برتری دوربین پاناسونیک هنگامی که روی تصاویر زوم می‌کنید خود را نشان می‌دهد. سنسور دوربین آیفون ایکس توانایی ثبت تصاویر با جزئیات بالا را دارد، هر چند در پلتفرم هایی مانند یوتویب که ویدیوها فشرده می‌شوند این قضیه تفاوتی ندارد.

هنگامی که برای ثبت تصویر از پایه استفاده می‌کنید و در فضای باز با نور کافی باشید تصاویر هر دو دستگاه خیلی خوب به نظر می‌آیند، اما هنگامی که در فضایی با نور کم هستیم سنسور کوچک آیفون 10 در مقابل دوربین پاناسونیک حرفی برای گفتن ندارد.

کیفیت رنگها در ویدیو گرفته شده با GH5 به مراتب بهتر از آیفون 10 است، البته در ویدیو این نکته نیز ذکر می‌شود که رنگها در آیفون 10 از کیفیت بالایی برخوردار است و ویدیو‌های گرفته شده با گوشی پس از ضبط  نیاز به  تنظیمات خاص و بهبود یافتن ندارند.

ما انتظار نداریم که آیفون ایکس عملکرد بهتری از پاناسونیک GH5 داشته باشد ولی با توجه به ویژگی‌هایی که گوشی‌های هوشمند دارند، استفاده از آیفون ۱۰ مزیت‌های خودش را برای فیلم‌برداری کردن دارد.

نظر شما در مورد ابن مقایسه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اقا این چه مقایسه کردنه اخه خوب معلومه یه چی واضح هست که دوربین دیجیتال بهتر از ایفون x هست با اون لنز موتور پردازشگر حسگری که رو دوربن دیجیتال کار میشه معلومه دوربین بهتره ایفون. X عالی هست ولی قرار نیست که توی فیلم برداری و عکس بهتر از دوربین دیجیتال باشه شاید کیفیت ال سی دی اپل x بهتر باشه ولی توی زوم کردن عکس چاپ کردن انداختن رو تلوزیون معلومه دوربین عکاسی بهتره کاش با دوربن نیکن کنن سونی مقایسه میشد فکر کنم بهتر بود ?????? واقعا اینجور مقایسه کردن جالبه هر چی می خوان تبلیغ کنن دیگه هر ادم فهمیده ای میدونه درکش رو داره که دوربین دیجیتال بهتر هست

  2. عا لی بود تشکر محترم

  3. اگه آیفون ۱۰‌ شبیه پاناسونیک بوده
    گوگل پیکسل ۲ یا خود پاناسونیکه یا بهتره
    چون مسلم که آیفون به گوگل نمیرسه باتوجه به داگزومارک

  4. تبلیغاتی بیش نیست