فیس آیدی آیفون 10 اپل

فیس آیدی آیفون 10 اپل از یک ماسک فریب خورد + ویدیو

فیس آیدی آیفون 10 اپل یک سیستم امنیتی فوق پیشرفته و کاملا نوین است. اما در یک ویدیو که به تازگی منتشر شده است، شاهد فریب خوردن فیس آیدی آیفون ایکس از یک ماسک هستیم!

مهمترین قابلیت آیفون 10، که به ادعای اپل توسعه آن چندین سال به طول انجامیده، سیستم تشخیص چهره نوین آن یعنی فیس آیدی است، به همین دلیل طی مدت زمان اخیر افراد زیادی تلاش کردند با به چالش کشیدن آن، میزان دقتش را بسنجند.

اپل مدعی است فیس آیدی می‌تواند شبیه‌ترین دوقلوها را تشخیص داده و امکان فریب خوردن آن توسط یک صورت غریبه و متفاوت از مالک گوشی موبایل، 1 در 1 میلیون است. حتی تست فیس آیدی آیفون 10 توسط دوقلوهای همسان نیز این موضوع را تایید کرد. این دو نفر ادعا می‌کردند حتی برخی اعضای خانواده‌شان قادر به تشخیص آن‌ها نیستند، اما فیس آیدی آیفون 10 اپل به خوبی آن‌ها را تشخیص می‌دهد.

فیس آیدی آیفون 10 اپل

به نظر فیس آیدی آیفون 10 اپل سد امنیتی کاملا محکمی نیست

اما شرکت امنیتی Bkav مدعی است با درست کردن یک ماسک قادر شده فیس آیدی آیفون 10 اپل را فریب بدهد. آن‌ها پی بردن به نحوه کار هوش مصنوعی فیس آیدی را کلید دور زدن این سیستم امنیتی عنوان کرده‌اند. این شرکت برای درست کردن هر یک از بخش‌های صورت ماسک، از ماده‌ای متفاوت استفاده کرده است. به عنوان نمونه بینی ماسک از سیلیکون درست شده است. Bkav برای ایجاد برخی قسمت‌های دیگر صورت از فناوری پرینت سه بعدی کمک گرفت. به عقیده آن‌ها، اپل بیش از اندازه بر روی توانایی‌های هوش مصنوعی حساب باز کرده است.

هزینه ایجاد این ماسک برای تست فیس آیدی آیفون 10 اپل، 150 دلار بوده است. شرکت در ادامه انتشار ویدیو اعلام کرد امکان فریب دادن سیستم امنیتی آیفون ایکس و ورود به آن، سبب می‌شود بتوان با استفاده از این ماسک، اسرار شخصی رهبران سیاسی، مدیران شرکت‌های بزرگ و میلیاردرها را متوجه شد.

فیس آیدی آیفون 10 اپل

به عقیده شرکت Bkav، از نظر بیومتریک، تشخیص چهره روش امنیتی مناسبی نیست و در حال حاضر اثر انگشت بهترین سد امنیتی برای دور نگه داشتن سایر افراد از اطلاعات خود است. اپل هنوز درباره این ادعا و ویدیویی که شرکت Bkav درباره ضعف فیس آیدی آیفون 10 منتشر کرده، هنوز واکنشی نشان نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دوست عزیز سما توجه کنید باید علامت قفل باز بشه وقتی فیس طرف مقابل قرار میگیره این اقا برای تست اصلا نمیزاره قفل باز بشه همینطوری سریع میکشه بالا

  2. این فیلم الکی میخواستن اپل خراب کنن ملت چقدر زود باورن

  3. عجب مثلا سه سال روش کار کردن !!!