همکاری ناسا و اوبر برای توسعه ماشین پرنده و تاکسی هوایی + ویدیو

همکاری ناسا و اوبر برای توسعه‌ی پروژه ماشین پرنده و تاکسی هوایی + ویدیو

همکاری ناسا و اوبر (Uber) که به تازگی برای توسعه پروژه ماشین پرنده شرکت اوبر یا همان “UberAir” صورت گرفته،‌ توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

اولین قدم در راستای این همکاری، امضای توافق‌نامه‌ای بین آژانس فضایی ناسا (NASA) و اوبر، برای طراحی یک سیستم کنترل ترافیک هوایی توسط مهندسان ناسا بوده است و در صورت درست پیش رفتن برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به زودی آسمان شهرهای بزرگ جهان از ماشین های پرنده این کمپانی حمل ‌و نقل معروف پر خواهد شد.

جف هولدن (Jeff Holden) یکی از مدیران اوبر در این رابطه می‌گوید که پروژه تاکسی پرنده شرکت او که با نام‌های مختلفی از جمله “Uber Elevate” هم شناخته می‌شود، باعث صورت گرفتن پروازهای فراوانی بر فراز مناطق پر رفت و آمد می‌شود و عملی کردن نقشه‌های این کمپانی نیاز به تغییراتی بنیادی در مدیریت تکنولوژی‌های هوافضا دارد. در ادامه شما را به دیدن ویدیوی تهیه‌شده از پروژه UberAir که با همکاری ناسا و اوبر به زودی عملی خواهد شد، دعوت می‌کنیم:

البته ناسا هم پیش از این اقداماتی را برای عملی کردن ایده خودرو پرنده انجام داده است؛‌ در سال 2011 قسمت مدیریت ماموریت‌های تحقیقاتی هوانوردی (ARMD) این آژانس پروژه‌ای با نام سیستم حمل و نقل هوایی خودکار را که بر روی ساخت ماشین های پرنده بزرگ با قابلیت پرواز در ارتفاع 150 متمرکز بود، شروع کرد. پس می‌توان گفت که همکاری ناسا و اوبر به واسطه‌ی تلاش‌های هر دو طرف برای ساده‌تر کردن دسترسی افراد به وسایل جابه‌جایی هوایی بوده است.

در سال 2015 هم پروژه دیگری با نام UTM، از طرف ناسا برای کنترل ترافیک هوایی و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین کوچک‌تر، استارت خورد. ریچ والز (Rich Wahls) یکی از مشاوران آژانس فضایی آمریکا در این رابطه اظهار کرده است که ناسا توانایی ایفا کردن نقشی بزرگ در ایجاد امکانات لازم برای انتقال امن و بدون مشکل افراد به وسیله ماشین های پرنده را دارد؛ مدیران این سازمان هم تصمیم‌گیری‌هایی جدی را در این راستا داشته‌اند.

همزمان با اعلام همکاری ناسا و اوبر، این کمپانی حمل و نقل اعلام کرده است که تا سال 2020 تاکسی‌های هوایی پروژه UberAir با پرواز و فرود به صورت عمودی، بر روی سقف ساختمان‌هایی از پیش تعیین شده، شروع به جابه‌جایی مشتریان شرکت خواهند کرد و سه شهر اصلی لس آنجلس و دالاس در آمریکا و دوبی در امارات متحده عربی، به عنوان اولین مناطق شروع این پروژه معرفی شده‌اند.

البته در دهه‌‌های گذشته هم فعالیت‌هایی برای واقعی کردن ایده ماشین پرنده و تاکسی هوایی انجام ‌شده بود؛ ویدیویی که در ادامه خواهیم دید، مربوط به خودرو پرنده‌ای قدیمی با نام Skycar است:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*