مشکلات آزاردهنده iOS 11

8 مورد از مشکلات آزاردهنده iOS 11 و راه حل آنها ؛ عجیب‌ترین باگ های آی او اس جدید کدامند؟

آپدیت کردن آیفون و آیپد به نسخه جدید iOS قطعا قابلیت‌های جدیدی را برایتان به ارمغان می‌آورد. اما چگونه مشکلات آزاردهنده iOS 11 را برطرف کنیم؟

همیشه نسخه‌های جدید از iOS شامل آپدیت‌های امنیتی متعدد است که امنیت فضای گوشی کاربر را تامین می‌کنند. علاوه بر این قابلیت‌های جدید در این بسته‌های آپدیت هر کاربری را وسوسه می‌کند. با این حال تجربه نشان داده که هر نسخه جدید از سیستم عامل‌های مختلف شامل باگ‌های متعددی است که در طی زمان و با بازخورد کاربران برطرف می‌شوند. مشکلات آزاردهنده iOS 11 از همان زمان انتشار کاربران زیادی را کلافه کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی 8 مورد از عمومی‌ترین مشکلات آی او اس 11 راهکاری برای حل آنها ارائه کنیم.

تبدیل خودکار حرف i به A

مشکلات آزاردهنده iOS 11

یکی از عجیب‌ترین مشکلات آی او اس 11 مربوط به کیبورد می‌شود؛‌ بسیاری از کاربران این مورد را تجربه کرده‌اند و پس از تایپ حرف i، کیبورد به صورت خودکار آن را به حرف A به همراه یک کارکتر عجیب ویرایش می‌کند! هنوز مشخص نیست چرا این مشکل برای برخی از کاربران به وجود آمده است. احتمالا در سیستم هوشمند ویرایش خودکار iOS اختلالی به وجود آمده است اما اپل در حال بررسی این مشکل و حل آن است. تا زمان انتشار آپدیتی برای حل این مشکلات آزاردهنده iOS 11 ، پیشنهاد می‌کنیم قابلیت ویرایش خودکار (Autocorrect) را غیر فعال کنید.

به ترتیب به بخش Settings> General> Keyboards رفته و گزینه مربوط به Autocorrect را پیدا کنید. سپس با غیرفعال کردن این قابلیت مشکل شما حل خواهد شد. علاوه بر این اگر نمی‌خواهید قابلیت ویرایش خودکار غیرفعال شود، پیشنهاد می‌کنیم در بخش Text Replacement، گزینه + را انتخاب کرده سپس حرف I را به عنوان عبارت (Phrase) و حرف i را به عنوان میانبر آن انتخاب کنید. سپس گزینه Save را جهت اعمال تغییرات لمس کرده و به کیبورد خود مراجعه کنید.

گفته می‌شود اپل در آپدیت iOS 11.1.1 این مشکل را حل کرده است و احتمالا مشکل اکثر کاربران با نصب این بسته حل شود، اما اگر کماکان این مشکل شما را رها نمی‌کند. حتما از روشی که ارائه شد استفاده کنید.

عملکرد کند

مشکلات آزاردهنده iOS 11

این نسخه از سیستم‌ عامل اپل حتی بر روی گوشی نسبتا قدیمی آیفون 5s پشتیبانی می‌شود و ممکن است پس از نصب آن عملکرد گوشی شما به نسبت گذشته کند شود. بسیاری از کاربران آیفون‌ این مشکل را گزارش کرده‌اند.

خبر خوب اینجاست که خوشبختانه این مشکلات آزاردهنده iOS 11 در نسخه 11.1 تا حد زیادی حل شده است، با این حال شاید هنوز هم به سرعت iOS 10 نرسد. جهت بالا بردن سرعت عملکرد گوشی پیشنهاد می‌کنیم به بخش General > iPhone/iPad Storage رفته و حافظه داخلی دستگاه خود را خلوت کنید. همچنین تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات و سپس ریست فکتوری دستگاه یکی دیگر از گزینه‌های روی میز محسوب می‌شود.

کار نکردن دکمه‌های موزیک پلیر

مشکلات آزاردهنده iOS 11

یکی دیگر از مشکلات آزاردهنده iOS 11 که توسط برخی کاربران گزارش شده مربوط به پخش‌کننده موزیک آن است. به گفته این کاربران اپلیکیشن معروف اسپاتیفای با کنترل سنتر iOS 11 مشکل داشته و امکان کنترل آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد با آپدیت کردن اپلیکیشن مذکور مشکل کاربران حل شود. برخی اوقات مشکل با ریستارت گوشی، پاک کردن و نصب دوباره نرم‌ افزار حل می‌شود.

البته گاهی باگ‌های درون برخی اپلیکیشن‌ها موجب به وجود آمدن این مشکلات می‌شوند. در اینجا باید منتظر عکس‌العمل توسعه‌دهندگان و انتشار نسخه‌های جدید از برنامه‌هایشان باشیم.

عمر شارژدهی کم

مشکلات آزاردهنده iOS 11

برخی کاربران از عمر باتری ضعیف در این نسخه از سیستم عامل iOS خبر داده‌اند. طبق معمول هر نسخه جدید از iOS باید مصرف باتری دستگاه را کاهش دهد و به بهینه شدن روند کاهش باتری در گوشی کمک کند، چرا که اپل کدهای مربوط به این بخش را ویرایش کرده و به بهترین حالت ممکن تغییر می‌دهد. منتظر انتشار نسخه‌های جدید از سیستم عامل باشید و پس از دریافت، به سرعت آنها را نصب کنید. علاوه بر این همیشه اپلیکیشن‌های گوشی خود را آپدیت نگه دارید، چرا که توسعه‌دهندگان نیز تغییراتی در خدمت شارژدهی بهتر گوشی در برنامه‌های خود اعمال می‌کنند.

علاوه بر این موارد به ترفندهای همیشگی کاهش مصرف باتری توجه داشته باشید؛ گوشی را در حالت Low Power Mode قرار دهید، این گزینه در بخش Battery در تنظیمات تعبیه شده است. میزان روشنایی صفحه را کاهش دهید و زمان خاموش شدن صفحه را کم کنید. این گزینه نیز در بخش Display and Brightness قرار گرفته است.

خاموش نشدن وای‌فای و بلوتوث

مشکلات آزاردهنده iOS 11

این یک قابلیت جدید است و باگ محسوب نمی‌شود؛‌ با این حال اکثر کاربران چنین چیزی را یکی از مشکلات آزاردهنده iOS 11 در نظر گرفته‌اند و پیرامون آن بازخورد منفی می‌دهند. گزینه وای‌فای و بلوتوث در کنترل سنتر آیفون قابلیت غیر فعال کردن این دو گزینه را ندارند؛ در واقع بلوتوث و وای‌فای خاموش نمی‌شوند! به کمک کنترل سنتر تنها می‌توانید از اتصال وای‌فای و بلوتوثی که به آن وصل هستید خارج شوید. بنابراین جست‌وجو برای اتصالات دیگر هنوز فعال است و عمر شارژدهی گوشی را کاهش می‌دهد.

جهت خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث باید حتما وارد بخش تنظیمات شده و آنها را در بخش مربوط به خود خاموش کنید.

نتایج اشتباه در ماشین حساب

مشکلات آزاردهنده iOS 11

یکی از عجیب‌ترین مشکلات آزاردهنده iOS 11 برای کاربران مربوط به اپلیکیشن ماشین حساب آن می‌شود. گاهی اوقات در این بخش شاهد ارائه نتایج اشتباه هستیم و دلیل آن نیز عدم سرعت کافی آن جهت شناسایی کلیدهای لمس شده است. ببینید نتیجه 1+2+3 در ماشین حساب 6 می‌شود یا 24 تا مشخص شود این مشکل برای شما نیز وجود دارد یا خیر!

در این زمینه نمی‌توان کار خاصی صورت داد و باید منتظر اپل باشیم تا مشکل را حل کند. هیچکس انتظار دریافت پاسخ‌های غلط از ماشین حساب گوشی خود را ندارد و این اولین باری است که چنین مشکلی گزارش شده است! در حال حاضر می‌توانید محاسبات خود را در گوگل انجام داده و یا از اپلیکیشن‌های دیگری همچون Calcbot بهره گیرید.

فریز شدن یا توقف اپلیکیشن‌ها

مشکلات آزاردهنده iOS 11

گزارشات فراوانی پیرامون کندی و یا توقف برنامه‌ها در iOS 11 منتشر شده‌اند و در گذشته نیز شاهد چنین موضوعی در نسخه‌های جدید از این سیستم عامل بودیم؛ به عنوان مثال برخی کاربران ایرانی خبر از مشکلات اپلیکیشن محبوب تلگرام و فریز شدن آن در iOS داده‌اند. تنها راه حل این مشکل آزاردهنده iOS 11 حذف و نصب دوباره برنامه است. اگر این راه نیز مشکل شما را برطرف نکرد، احتمالا باید منتظر باشید تا اپل یا توسعه‌دهنده مربوطه دست به کار شده و مشکل را حل کنند.

با این حال ذکر چند نکته مهم در اینجا مهم است: سیستم عامل iOS 11 بالاخره پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 32 بیتی را به خط پایان رساند و شاید برخی اپلیکیشن‌های قدیمی به همین خاطر دیگر کاربرد مناسبی ندارند. اگر برنامه‌ای به همین دلیل دیگر کار نکند، پیامی مبنی بر این موضوع را در صفحه مشاهده خواهید کرد.

دوم اینکه این نسخه فرمت‌های ویدیو و تصاویر جدیدی را با پسوند HEIF و HEVC مورد استفاده قرار داده است. احتمال دارد دلیل مشکل شما با برخی برنامه‌های ویرایش تصاویر و ویدیو همین موضوع باشد. باید منتظر بود تا این مشکل آزاردهنده iOS 11 نیز به واسطه توسعه‌دهنده برنامه حل شود. می‌توانید فعلا این موارد را به صورت موقت غیرفعال کنید؛‌ به بخش Camera> Formats رفته و از گزینه Most Compatible استفاده کنید.

مشکل مربوط به صداهای خش‌دار

مشکلات آزاردهنده iOS 11

اگر یکی از کاربران دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هستید و مشکل قطعی و وصلی صدا را دارید، باید بگوییم که تنها نیستید؛ تعدادی از کاربران چنین مشکلی را گزارش کرده‌اند.

این مشکل آزاردهنده در iOS 11 را نمی‌توان به سادگی برطرف کرد و قطعا باید منتظر آپدیت‌های آینده اپل باشیم. آپدیت iOS 11.0.2 شامل فایلی است که این مشکل را به همراه برخی موارد دیگر برطرف کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مشکلات اپل :هوای سرد هنگ می کنه . صفحه نمایشش می سوزه. روی صفحه نمایشت خط سبز میاد یا اپل استورت فیلتره .ایفون8 منفجر می شه . ایفون ایکس 2ساعتو 40 دقیقه زمان می بره تا شازژ شه .فریز شدن یا توقف اپلیکیشن‌ها.صداهای خش‌دار.نتایج اشتباه در ماشین حساب.خاموش نشدن وای‌فای و بلوتوث.کار نکردن دکمه‌های موزیک پلیر.عملکرد کند.تبدیل خودکار حرف i به A.مقدار رم کم 3گیگ. دوربین سلفی ضعیف 2یا 7 مگاپیکسل. صفحه نمایش با رزولوشن پایین (720در1100)باطری ضعیف 1900ma.محدودیت سیستم عامل . ضعیف بودن بدنه نسب ب ضربه عدم پشتتیبانی از جک 3.5میلیمتری (برای کسانی که اهنگ گوش می کنند مهم است نه همه)عدم پشتیبانی کارت حافظ در صورت خرید گوشی با حافظه ی پایین راهی برای ارتقای حافظه وجود ندارد. تک سیم کارت بودن .

    . نکات مثبت : توانایی پز دادن با گوشی

  2. وای فای اگه میخوای اتوماتیک کار نکنه باید از خود ستینگ اقدام کنید تا دیگه خود به خود روشن نشه ، بعد از کنترل سنتر نگاه کنید متوجه غیر فعال شدنش میشید

  3. همش دروغه بجز wifi boolootoos که از کنترل سنتر خاموش نمیشه و بده واقعا