آیفون 8 پلاس

آماری جالب از فروش آیفون 8 پلاس اپل و شکست برادر کوچکتر در بازار

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل در کنار گوشی آیفون 10 در مراسم ماه سپتامبر رونمایی شدند. امروز آمار جالبی پیرامون آمار فروش این دو گوشی منتشر شد.

نسخه پلاس از آیفون‌های کمپانی اپل اولین بار چند سال قبل با نام آیفون 6 پلاس روانه بازار شد. طبق گزارشات و آمار فروش این محصولات، آیفون‌های کوچک‌تر همیشه به نسبت نسخه پلاس فروش بیشتری داشتند. با این حال جدیدترین آمار منتشر شده از Canalys نشان می‌دهد که امسال برای اولین بار مدل پلاس آیفون بیشتر از نسخه معمولی آن فروش داشته است؛ آمار فروش آیفون 8 پلاس در سه ماهه سوم سال 2017 از آیفون 8 بیشتر بوده است.

با این حال طبق آمارهای موجود، مدل‌های قدیمی‌تر آیفون بیشترین فروش را در بازارهای جهانی داشته‌اند. گوشی آیفون 7 اپل با 13 میلیون در رتبه اول و آیفون 6s (در کنار گلکسی J2 پرایم) در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. حتی میزان تقاضای آیفون SE نیز با افزایش همراه بوده است.

تقاضای بازار برای مدل‌های جدید آیفون به نسبت سال قبل کمتر بوده است؛ آیفون 8 و 8 پلاس در مجموع با آمار 11.8 میلیون نتوانستند به رکورد 14 میلیونی آیفون 7 و 7 پلاس در سال قبل برسند. علاوه بر این، آیفون 8 پلاس که به نسبت نسخه معمولی گرانتر است، با تقاضای بیشتری مواجه بوده است؛ 6.3 میلیون در برابر 5.4 میلیون.

کارشناسان Canalys معتقدند خیل عظیمی از کاربران منتظر بودند تا با معرفی سری آیفون 8، از کاهش قیمت مدل قبلی استفاده کرده و آن را بخرند. تنوع محصولات اپل به نسبت سال 2015 که آیفون 6 اس معرفی شده بود، بیشتر شده و حالا خریداران بین 5 گوشی حق انتخاب دارند.

آیفون 8 پلاس

در نهایت سامسونگ هنوز هم پرفروش‌ترین برند در دنیای گوشی های هوشمند به حساب می‌آید و شاهد رشد 8.2 درصدی در آمار فروش این شرکت بوده‌ایم؛ کره‌ای‌ها این پیشرفت را به خانواده گلکسی اس 8 و همچنین فروش سری مقرون به صرفه J در بازار هند و آسیای شرقی مدیون هستند.

گلکسی نوت 8 نیز آمار 4.4 میلیون فروش را به خود اختصاص داده است؛ به نظر می‌رسد خریداران هنوز مشکلات مربوط به گلکسی نوت 7 این شرکت را فراموش نکرده‌اند و کره‌ای‌ها باید برای جلب اعتماد خریداران بیشتر تلاش کنند.

با این حال کارشناسان معتقدند حالا که اکثر تولیدکنندگان، گوشی‌های کم‌حاشیه خود را روانه بازار کرده‌اند، شاهد رقابت تنگاتنگی بین آنها باشیم. علاوه بر این گفته می‌شود دو بخش هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، آینده بزرگی برای تلفن‌های همراه رقم خواهند زد و سامسونگ در این زمینه هنوز به پیشرفت اپل و هواوی نرسیده است.

آیفون 8 پلاس

در نهایت رشد 86.9 درصدی شیائومی به نسبت پاییز سال قبل، یکی دیگر از نکات جالب توجه این گزارش است. این برند حالا در جایگاه پنجم پرفروش‌ترین شرکت تلفن‌ هوشمند در جهان قرار گرفته‌ است و کم کم به اوپو که با 30 میلیون فروش در جایگاه چهارم قرار دارد نزدیک می‌شود؛ شایان ذکر است که چهارمین و پنجمین گوشی محبوب در این گزارش مربوط به کمپانی اوپو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه