کاهش فروش تبلت ها

کاهش فروش تبلت ها برای دوازدهمین دوره مالی متوالی؛ اپل هم‌چنان در جایگاه اول

موسسه IDC از کاهش فروش تبلت ها برای دوازدهمین دوره مالی متوالی خبر داد. هرچند، به نظر می‌رسد شرکت‌هایی همچون اپل و سامسونگ هنوز نبض بازار را در دست دارند.

بر این اساس، عرضه تبلت ها در سه ماهه سوم سال جاری با افت 5.4 درصدی نسبت به همین زمان در سال گذشته همراه بوده است. طی این دوره، شرکت‌های مختلف مجموعا 40 میلیون دستگاه را روانه بازار کردند؛ در حالی که سال گذشته 42.3 میلیون تبلت عرضه شده بود. اگرچه امسال ما باز هم با کاهش فروش تبلت ها رو به رو هستیم، ولی عملکرد شرکت‌های مطرح امیدوارکننده بوده است.

به گفته IDC، رشد 11.4 درصدی عرضه آیپدهای اپل نسبت به همین زمان در سال گذشته، سبب شده این شرکت آمریکایی با عرضه مجموعا 10.3 میلیون آیپد، سهم خود از بازار را از 21.9 درصد به 25.8 درصد برساند. بعد از اپل، سامسونگ با تکیه بر تبلت های ارزان‌تر سری گلکسی تب A و گلکسی تب E موفق به عرضه 6 میلیون تبلت شده است. اگرچه این میزان نسبت به سال گذشته 7.9 درصد کاهش پیدا کرده، اما هنوز هم 15 درصد از سهم بازار تبلت ها به کره‌ای‌ها تعلق دارد.

کاهش فروش تبلت ها

کمپانی آمازون دیگر شرکتی‌ست که به لطف استراتژی قیمت‌گذاری تهاجمی، عرضه محصولات خود از جولای تا سپتامبر را 38.7 درصد افزایش داده است. این یعنی آمازون با عرضه 4.4 میلیون تبلت، سهمی 10.1 درصدی از بازار دارد. هواوی نیز با عرضه 3 میلیون تبلت (افزایش 18.8 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته) و سهم 7.5 درصدی از بازار، دوره خوبی را پشت سر گذاشته است. پس از هواوی، شرکت چینی لنوو با سهم 7.4 درصدی و عرضه 3 میلیون تبلت (افزایش 8.9 درصدی نسبت به سال 2016) در جایگاه پنجم قرار دارد.

بدون شک یکی از عوامل مهم در کاهش فروش تبلت ها را می‌توان افزایش اندازه نمایشگر گوشی های موبایل در نظر گرفت. به علاوه، نوآوری در این حوزه بسیار محدود است. هرچند، گفته می‌شود آیپد پرو 2018 همراه با دوربین TrueDepth و سیستم تشخیص چهره Face ID از راه خواهد رسید. اما آیا این فناوری ها نجات‌‌بخش تبلت ها خواهند بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همینیم دیگه ما اپلیا