سوختن صفحه نمایش آیفون ایکس

در صورت سوختن صفحه نمایش آیفون ایکس آثار آن باقی می‌ماند

اپل در بخش پشتیبانی صفحه نمایش آیفون ایکس (Apple iPhone X) اشاره کرده است که در صورت سوختن این پنل، آثار باقی خواهند ماند. هرچند این صفحه نمایش OLED طوری طراحی شده که خود تا حدودی رمیم شود.

آیفون ایکس، نخستین گوشی هوشمند کمپانی اپل است که برخلاف سایر گوشی های دیگر این کمپانی این بار از یک نمایشگر اولد استفاده می‌کند. این پنل‌های نمایشگر از ساختار متفاوتی برخوردارند و در حالی که ارائه کننده عملکرد بهتری هستند، در واقع احتمال دارد پس از سوختن، آن‌ها برخلاف ال سی دی‌ها هیچگاه به حالت اول برنگردند. به همین خاطر است که اپل با به‌روزرسانی صفحه پشتیبانی نمایشگر آیفون ایکس، به خریداران این گوشی توصیه‌هایی کرده است. از آنجایی که آیفون ایکس هم حاوی یک نمایشگر اولد است، باید مراقب همه چیز باشید.

شما احتمالا شنیده‌اید که به تازگی در تست‌های مقاومت انجام گرفته از گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال، نمایشگر این گوشی در برابر آتش گرفتن تاب نیاورده است. در واقع برخلاف نمایشگرهای ال سی دی که چند ثانیه پس از سوختن به حالت اول بازمی‌گردند، نمایشگر این گوشی هیچگاه به شکل اولیه خود درنیامده است و با حفظ حالت خود تصاویر را به شکل سوخته نشان می‌دهد.

صفحه نمایش آیفون ایکس نیز همچنین از نوع OLED‌ است. هرچند ساخت پنل این گوشی بر عهده‌ی سامسونگ بوده است و در گوشی پیکسل 2 ایکس ال از پنل POLED ال جی استفاده شده است، با این حال هر دو این نمایشگرها اولد بوده و امکان سوختن آن‌ها کم یا زیاد وجود دارد.

مراقب سوختن صفحه نمایش آیفون ایکس باشید

اپل در صفحه پشتیبانی مربوط به صفحه نمایش آیفون ایکس به این نکته اشاره کرده است که پنل استفاده شده از استانداردهای فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و اگر سوختگی رخ دهد، موارد قابل مشاهده بر روی نمایشگر نوعی قابل مشاهده هستند که گویی شما یک تصویر را با کنتراست بالا مشاهده می‌کنید. بنابراین، چنین قضیه‌ای به ما اجازه نمی‌دهد تا بگوییم صفحه نمایش آیفون ایکس «بهترین نمایشگر اولد است که تا به حال بر روی یک گوشی هوشمند تعبیه شده است». کمپانی اپل همچنین اضافه کرده است که نمایشگر گوشی طوری طراحی شده است که به مرور زمان می‌تواند اثرات سوختگی را کاهش دهد.