خرید کوالکام

برودکام در حال مذاکره برای خرید کوالکام به ارزش 130 میلیارد دلار است

برودکام در حال مذاکره برای خرید کوالکام به ارزش 130 میلیارد دلار است. اگر مدیران دو شرکت به توافق برسند، آن‌گاه شاهد بزرگ‌ترین خرید در حوزه تکنولوژی خواهیم بود.

بسیاری از کاربران، کوالکام را با تولید تراشه‌های اسنپدراگون می‌شناسند. اما فعالیت‌های این شرکت بسیار گسترده‌تر بوده و می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان مودم‌ها نیز معرفی کرد. ولی حالا برودکام با پیشنهاد 70 دلار به ازای هر سهم، قصد خرید کوالکام را دارد. در صورتی که این معامله به مرحله اجرایی برسد، کمپانی جدید به سرعت در جایگاه سوم دنیا، بعد از اینتل و سامسونگ قرار خواهد گرفت.

درآمد سالانه کوالکام، برودکام و NXP در سال 2017، در حدود 51 میلیارد دلار و درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک آنها نیز 23 میلیارد دلار خواهد بود. هرچند، این در صورتی است که خرید NXP توسط کوالکام به ارزش 47 میلیارد دلار نهایی شود. در حال حاضر، سهام‌داران NXP از این پیشنهاد ناراضی بوده و معتقدند 110 دلار به ازای هر سهم بسیار پایین است. همین موضوع نیز باعث مداخله سازمان‌های نظارتی اروپایی شده است.

برودکام تلاش زیادی برای خرید کوالکام داشته و اعلام کرده این شرکت را همراه یا بدون NXP می‌خواهد. در این صورت، معامله 47 میلیارد دلاری مذکور چندان حیاتی نخواهد بود. هرچند، به نظر می‌رسد سهام‌داران کوالکام هم از قیمت پیشنهادی راضی نیستند.

مشکلات اخیر کوالکام همچون طرح دعوی 1 میلیارد دلاری اهالی کوپرتینو، سبب تضعیف این کمپانی آمریکایی شده است. به علاوه، اپل دیگر تمایلی به استفاده از مودم‌های کوالکام در چیپ‌های آینده خود نداشته و همین حالا هم برخی محصولات این شرکت از مودم‌های اینتل بهره می‌برند.

در گذشته، برودکام نیز از مهره‌های مهم کسب و کار مودم‌های موبایل بود. اما بعد از پایان دادن به فعالیت‌های خود در این حوزه، توسط کمپانی سنگاپوری Avago Technologies به ارزش 37 میلیارد دلار خریداری شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*