پرفروش ترین خودروها در کشورهای مختلف جهان، چه اتومبیلهایی هستند؟ در ادامه به معرفی پرفروش ترین ماشینها به تفکیک کشورهای سراسر دنیا میپردازیم.
امروزه تولید خودرو در سراسر دنیا به بیشترین میزان خود رسیده و در سال گذشته میلادی، در مجموع بیش از 88 میلیون دستگاه در کل جهان به فروش رسیده است. صنعت خودروسازی بریتانیا در سال گذشته در بخش صادرات خودرو رکوردشکنی کرد. در سال 2016 میلادی، بیش از 1 میلیون و 720 هزار دستگاه خودرو در بریتانیا ساخته شد که بیشترین میزان از سال 1999 تاکنون بوده و رشد 8.5 درصدی نسبت به سال 2015 را تجربه کرده است. از این میزان، 1 میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو توسط 15 شرکت خودروسازی مختلف به کشورهای گوناگون صادر شدهاند که رکورد قابل توجهی به شمار میرود.
با توجه به خودروهای بسیار خوبی مانند فورد فیستا، واکسهال کورسا و فولکس واگن که در خیابانهای انگلیس به چشم میخورند، تشخیص پرفروش ترین خودروها در این کشور خیلی کار سختی نیست. طبق آخرین آمار فروش خودرو در سال 2017، فولکس واگن گلف، پرفروش ترین اتومبیل بریتانیا در یک سال اخیر بوده است. چندین نسل از فولکس واگن گلف از سال 1974 تا به امروز بارها عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین خودرو در بسیاری از کشورها را از آن خود کرد.
در بازار آمریکا به عنوان یکی از مهمترین بازارهای دنیا، پیکاپ فورد F-150 مانند سال قبلی در صدر پرفروش ترین خودروها قرار گرفته است. پیکاپهای سری F فورد با عملکرد پرفورمنس و آفرود، از 40 سال پیش تاکنون دارای محبوبیت بسیار زیادی به خصوص در بین آمریکاییها است.
برند تویوتا نیز مثل همیشه حرف اول را در آمارهای فروش کشورهای مختلف میزند. این خودروساز ژاپنی که بزرگترین خودروساز دنیا محسوب میشود نمایندگان زیادی در بین پرفروش ترین خودروها در کشورهای مختلف جهان دارد.
در ایران نیز باز هم پراید بیشترین آمار فروش را داشته است. این مقایسه زمانی دردناکتر میشود که بدانیم تویوتا کرولا در افغانستان و پاکستان، تویوتا پرادو در کویت، مرسدس کلاس C در ترکمنستان، هیوندای اکسنت در عربستان، نیسان پاترول در امارات، هیوندای توسان در سوریه و تویوتا لندکروز در بحرین این لقب را در اختیار دارند. در پایان لیست کامل پرفروش ترین خودروها در کشورهای مختلف جهان را مشاهده میکنید:
جدول پرفروش ترین خودروها در کشورهای مختلف
کشور | خودرو |
آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی | |
ایالات متحده آمریکا | فورد سری F |
کانادا | فورد سری F |
مکزیک | نیسان ورسا |
جاماییکا | تویوتا کرولا |
نیکاراگوئه | تویوتا هایلوکس |
پاناما | کیا ریو |
کاستاریکا | تویوتا هایلوکس |
هندوراس | تویوتا هایلوکس |
دومینیکن | هیوندای توسان |
کلمبیا | رنو ساندرو |
ونزوئلا | تویوتا هایلوکس |
پرو | تویوتا یاریس |
بولیوی | سوزوکی ویتارا |
گینه بیسائو | تویوتا پرادو |
برزیل | شورولت اونیکس |
آرژانتین | تویوتا هایلوکس |
پاراگوئه | تویوتا هایلوکس |
شیلی | شورولت سیل |
اروپا | |
هلند | رنو کلیو |
ایسلند | تویوتا یاریس |
سوئد | ولوو XC60 |
نروژ | فولکس واگن گلف |
بلژیک | فولکس واگن گلف |
فنلاند | اشکودا اکتاویا |
استونی | اشکودا اکتاویا |
دانمارک | پژو 208 |
اسکاتلند | واکسهال موکا |
انگلیس | فولکس واگن گلف |
ایرلند شمالی | فورد فیستا |
ایرلند جنوبی | هیوندای توسان |
ولز | واکسهال موکا |
لوکزامبورگ | فولکس واگن گلف |
پرتغال | رنو کلیو |
آندورا | بی ام و ایکس 5 |
اسپانیا | داچیا ساندرو |
فرانسه | رنو کلیو |
جمهوری چک | اشکودا اکتاویا |
لتونی | کیا اسپورتیج |
لیتوانی | فیات 500 |
اسلواکی | اشکودا فابیا |
بلاروس | فولکس واگن پولو |
اوکراین | تویوتا راو 4 |
لهستان | اشکودا اکتاویا |
آلمان | فولکس واگن گلف |
اتریش | فولکس واگن گلف |
مجارستان | سوزوکی ویتارا |
رومانی | داچیا لوگان |
مولداوی | داچیا لوگان |
صربستان | فیات 500 ال |
بلغارستان | داچیا داکر |
ایتالیا | فیات پاندا |
سوئیس | اشکودا اکتاویا |
کرواسی | فولکس واگن گلف |
مقدونیه | میتسوبیشی ال 200 |
یونان | تویوتا یاریس |
اسلوونی | رنو مگان |
بوسنی و هرزگوین | اشکودا اکتاویا |
کوزوو | اشکودا رپید |
آذربایجان | لادا |
ترکیه | فیات Egea |
روسیه | هیوندای سولاریس |
قزاقستان | تویوتا کمری |
آفریقا | |
تونس | ایسوزو دی مکس |
الجزایر | رنو سیمبل |
لیبی | زد ایکس اتو گرند تایگر |
مصر | شورولت TFR |
سودان | تویوتا هایلوکس |
مراکش | داچیا لوگان |
سنگال | میتسوبیشی ال 200 |
گامبیا | میتسوبیشی ال 200 |
گینه | تویوتا لندکروز |
سیرالئون | فورد رنجر |
لیبریا | تویوتا هایلوکس |
توگو | تویوتا پرادو |
کامرون | تویوتا هایلوکس |
اوگاندا | تویوتا هایلوکس |
آنگولا | سوزوکی آلتو 800 |
نامبیا | تویوتا هایلوکس |
بوتسوانا | تویوتا هایلوکس |
آفریقای جنوبی | تویوتا هایلوکس |
لسوتو | تویوتا فورچونر |
زیمبابوه | ایسوزو KB |
موزامبیک | تویوتا هایلوکس |
مالاوی | تویوتا هایلوکس |
تانزانیا | تویوتا لندکروز |
کنیا | تویوتا هایلوکس |
آسیا | |
سوریه | هیوندای توسان |
عراق | کیا فرونتیر |
ایران | سایپا پراید |
اردن | کیا فرونتیر |
کویت | تویوتا پرادو |
لبنان | تویوتا پرادو |
عربستان سعودی | هیوندای اکسنت |
یمن | تویوتا لندکروز |
امارات | نیسان پاترول |
عمان | تویوتا هایلوکس |
بحرین | تویوتا لندکروز |
ترکمنستان | مرسدس C کلاس |
ازبکستان | دوو نکسیا |
افغانستان | تویوتا کرولا |
پاکستان | تویوتا کرولا |
مغولستان | تویوتا لندکروز |
قرقیزستان | تویوتا کمری |
چین | وولینگ هونگ گوانگ |
نپال | هیوندای سانترو |
هند | ماروتی آلتو |
میانمار | سوزوکی سوپر کری |
لائوس | تویوتا هایلوکس |
سریلانکا | ماروتی آلتو |
تایلند | ایسوزو دی مکس |
اندونزی | تویوتا آوانزا |
هنگ کنگ | تویوتا هایس |
ویتنام | تویوتا ویوس |
مالزی | پرودوا آکسیا |
ژاپن | تویوتا آکوا |
کره جنوبی | هیوندای گرنجور |
تایوان | تویوتا کرولا |
فیلیپین | تویوتا ویوس |
برونئی | تویوتا ویوس |
اقیانوسیه | |
استرالیا | تویوتا هایلوکس |
نیوزلند | فورد رنجر |
ساموئا | تویوتا هایلوکس |
فیجی | تویوتا هایلوکس |
پاپواگینه نو | تویوتا لندکروز 70 |
درسته که پراید آشغاله ولی بهنظر همین هم خیلی بهتر از کشور های آسیایی یا آفریقایی دیگه هست که مجبورن فقط خود روی خارجی بخرن ، در ضمن شاید بیشتری فروش کیا فرونتیر توی عراق خیلی خیلی کمتر از فروش پراید باشه .
اما به هر حال این خود کفایی دلیل بر امنیت کم و بی کیفیتی قطعات نمیشه .
سالهاست که تو بدترین ها بهترینیم… سایپا پراید… خر و شتر سوار بشیم امن تر و بهتره
افغانستان و ترکمنستان، خودروهای دسته دوم و سوم سوار میشند و نو نمی خرند
با کل دنیا فرق داریم??
*& چرا زد مردمی حرف میزنی بده همه ماشین المانی سوار شن؟ عقلت چی میگه؟ پراید ۳۰ ساله داره تولید میشه ۳۰ تومن پولشه
نقل قول:
اغلب شنیدهایم پراید ماشین بدی است ولی این داوری ناشی از قیاس [مع الفارق] پراید با خودروهای خارجی/ایرانی گرانقیمت است.
معلوم است اگر خرپولی پراید بخرد، ماشین بدی خریده؛ چون میتوانست وسیلۀ بهتری بخرد [به لحاظ آن نقصهای مذکوری که جایشان اینجاست].
ولی همین پراید برای ملیونها هموطنی که یا آویزان اتوبوساند یا موتورسوار جانبرکف، و حتّا برای همان مرفهینی که دم از بدیاش میزنند، بودش بهتر از نبودش است؛ چون هیچکس دلش نمیخواهد با خوردهتصادفِ منجر به مرگ، مواجهشود.
گرچه بدگویی بعضیها از پراید (خودروی ارزان) به شخصّیت متکبّرشان باز میگردد که میخواهند خیابانها برای تشریف فرمائیشان خلوت باشد. زهی خیال باطل که با این سیستم شدیداً متمرکز و انحصارگرا روز به روز بر تراکم جمعیت افزوده میشود.
ahsant
در جوابت دوست عزیز مقصر همه ی اینها سطح درامد مردمه اگه پول ملی ارزش داشت و سطح درامد مردم در سطح خوبی بود هیچ کس سوار پراید نمیشد ولی دولت با این سیاست میخوات سطح درامد مردم کم باشه تا مردم با هر ساز اونا برقصن
چون کم بودن سطح درامد مردم رو به نفع خودشون میبینن و جان و مال مردم براشون مهم نیست.
کاش هیشکی ماشین خز و پر فروشو نمیخرید
همشون اشغالن
پراید در ایران حکم کارت ملی رو داره