خودروهای بورگوارد

خودروهای بورگوارد BX5 و BX7 توسط شرکت کیان موتور وارنا در ایران رونمایی شدند

خودروهای بورگوارد بی ایکس 5 (Borgward BX5) و بوگوارد بی ایکس 7 (Borgward BX7) توسط شرکت کیان موتور وارنا و با حضور مدیران ارشد این برند آلمانی در برج میلاد رونمایی شدند.

برند خودروسازی بورگوارد آلمان، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان است. این شرکت در سال 1919 فعالیتش را آغاز کرد اما تولید آن در سال 1961 متوقف شد. بورگوارد در سال 2008 دوباره با سرمایه‌گذاری‌های جدید به صحنه بازگشت و با تفکری جدید به تولید خودرو پرداخت.

حالا این خودروساز آلمانی با همکاری شرکت کیان موتور وارنا به ایران آمده و قرار است به زودی خودروهای بورگوارد BX5 و BX7 با قیمت‌های حدودی 250 تا 300 میلیون تومان و گارانتی 7 ساله یا 150 هزار کیلومتر در بازار کشورمان عرضه شوند. شرکت کیان موتور وارنا، کراس اوور BX5 را با شعار «آلمانی جوان، پر انرژی و هوشمند» و با پیشرانه 1.8 لیتری توربو با قدرت 190 اسب بخار وارد بازار می‌کند. این خودرو دارای طول 4.5 متر، وزن 1.6 تن، سیستم AWD برای انتقال گشتاور به هر چهار چرخ، مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

خودروهای بورگوارد

همچنین مدل بزرگتر BX7 با شعار «آلمانی لوکس، قدرتمند و با وقار» به بازار عرضه می‌شود و به پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت 224 اسب بخار، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، سیستم AWD، نمایشگر 12.3 اینچی، درب برقی عقب و دوربین 360 درجه مجهز شده است. علاوه بر آن، مسئولان شرکت کیان موتور وارنا در مراسم رونمایی از این دو خودرو اعلام کردند که برای تولید خودروهای بورگوارد در ایران تا پایان سال 1397 برنامه‌ریزی کرده‌اند.

عکس های مراسم رونمایی از خودروهای بورگوارد در ایران