گوشی پرچمدار اپل در سال 2018 باز هم به ساختار لنز 6P مجهز می‌شود

ساختار لنز دوربین پشتی گوشی پرچمدار اپل در سال 2018 تغییری نخواهد داشت. ساختار دوربین آیفون ایکس (آیفون 10) در جانشین آن نیز رعایت می‌شود.

پیش‌بینی‌های کاملا صحیح آقای مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر مشهور شرکت KGI Securities درباره آیفون‌های سال جاری سبب می‌شود هیچ‌ کدام یک از صحبت‌های وی درباره آیفون‌های سال 2018 را دست کم نگیریم. بر اساس جدیدترین ادعاهای وی، احتمال استفاده از آرایه پلاستیکی هفت لنزی در دوربین جانشین آیفون 10 یا همان گوشی پرچمدار اپل در سال 2018 بسیار پایین است.

باید در نظر داشت اپل در حال حاضر دارای پیشرفته‌ترین پلتفرم دوربین موبایل در دنیاست و از طراحی شش لنزی (6P) استفاده می‌کند. حال طبق گفته‌های مینگ-چی کو این ساختار در دوربین گوشی پرچمدار اپل در سال آینده پیشرفت مجددی نداشته و به همین شکل به کار خواهد رفت.

گوشی پرچمدار اپل

مشخصات فنی کنونی دوربین آیفون 10 به آن کمک می‌کند تعادلی فوق‌العاده میان کیفیت عکس و سبک طراحی دوربین برقرار شود. با تغییر این سبک، مطمئنا عملکرد دریچه دیافراگم دوربین نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از دلایل عدم تغییر ساختار لنز دوربین پشتی گوشی پرچمدار اپل در سال 2018، درس گرفتن این شرکت از تجربه‌های خود است. اپل هم‌اکنون نیز برای تامین قطعات مورد نیاز ساخت آیفون 10 به مشکل برخورد کرده است. پس تغییر سبک طراحی یکی از حساس‌ترین بخش‌ها، بدون شک به تاخیر در ارائه محصول آتی ختم خواهد شد.

گوشی پرچمدار اپل

دوربین گوشی پرچمدار اپل در سال 2018 با دوربین آیفون 10 یکسان خواهد بود

دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور دارای زاویه باز و یک سنسور تله فوتو، برای اولین مرتبه در آیفون 7 پلاس به کار رفت و سپس در آیفون 8 پلاس نیز تکرار شد. دوربین دوگانه این دو مدل از نظر سخت افزاری تفاوتی با یکدیگر ندارد، اما گشودگی دریچه دیافراگم سنسور تله فوتو دوربین آیفون 10 به f/2.4 افزایش یافته است. همچنین برای اولین مرتبه سنسور تله فوتو نیز به قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) مجهز شده است. به این ترتیب باید آیفون 10 را صاحب پیشرفته‌ترین دوربین در بین محصولات اپل بدانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*