دومین بازار بزرگ موبایل جهان

آمریکا دیگر دومین بازار بزرگ موبایل جهان نیست؛ شیائومی هند را پیشتاز کرد

آمریکا لقب دومین بازار بزرگ موبایل جهان را طی سه ماهه سوم سال 2017 از دست داده است و حالا پس از دو کشور چین و هند، در جایگاه سوم بازار موبایل قرار گرفته است.

تنها همین چند سال پیش بود که ایالات متحده با فروش میلیون‌ها دستگاه گوشی هوشمند بزرگترین بازار موبایل جهان بود، اما به دلیل رشد سطح زندگی در چین و البته کاهش قیمت تلفن، آن‌ها موفق شدند جایگاه آمریکا را در رده نخست بازار موبایل جهان بگیرند.

پس از آن آمریکا را همچنان به عنوان دومین بازار بزرگ موبایل جهان می‌شناختیم، اما ظاهرا حالا دیگر همه چیز تغییر کرده است. به نقل از کمپانی سنگاپوری Canalys، در سه ماهه سوم سال 2017 میلادی، ایالات متحده از جایگاه خود نزول کرده است و حالا هند صاحب جایگاه دومین بازار بزرگ موبایل جهان شده و پس از چین قرار گرفته است. بی‌تردید این آمار می‌تواند نشان دهد که دیگر آمریکا قطب اول جهان در صنعت تکنولوژی نیست و حالا 2 کشور آسیایی رده‌ی اول و دوم بازار مربوط به گوشی های هوشمند، که روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم را به خود اختصاص دهند.

با این حال به نظر می‌رسد که این پیشرفت تا سه ماهه پایانی سال 2017 ادامه نداشته باشد. طی سه ماهه‌ای که گذشت کمپانی چینی شیائومی موفق شد با گوشی‌های ارزان قیمت خود وارد بازار هند شود و همین قضیه کمک کرد تا مردم بیشتری از سراسر هند بتوانند صاحب یک گوشی هوشمند شوند.

گوشی‌های ارزان شیائومی، هند را به دومین بازار بزرگ موبایل جهان تبدیل کرد

شیائومی به تنهایی موفق به فروش 9.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند طی سه ماهه سوم سال 2017 در هند شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، با افزایش 290 درصدی همراه بود. در حال حاضر سامسونگ با فروش 9.4 میلیون دلاری در دومین بازار بزرگ موبایل جهان ،‌ یعنی هند حکمرانی می‌کند؛ هرچند شکاف بین دو شرکت شیائومی و سامسونگ بسیار باریک شده و به 200 هزار دستگاه رسیده است.

لازم به ذکر است که آمار و ارقام فروش منتشر شده در این مقاله، از سوی کمپانی “Counterpoint Research” مستقر در هنگ کنگ به دست آمده است.