Razer Edge تبلتي قدرتمند مخصوص بازي خور ها

نمایشگاه CES امسال مثل سال‌های گذشته میزبان انواع وسایل بازی شده است و چندین سازنده‌ی مختلف با رونمایی از گجت‌های کوچک و بزرگ بازی سعی کرده‌اند تبلت‌ها یا وسایل مشابه تبلت را وارد دنیای بازی‌های رایانه‌ای کنند. رازر هم یکی از کمپانی‌های موفق در عرصه‌ی وسایل حرفه‌ای بازی است و امروز با معرفی تبلت جدید خود رسماً برای نیل به این هدف کوشیده است. در ادامه به بررسی تبلت بازی رازر که Razer Edge نام‌گذاری شده می‌پردازیم.

اگر بگوئیم تبلت رازر ادج ابداعی تازه است حرف درستی نزده‌ایم چرا که نسخه‌ای از این تبلت در سال گذشته و در نمایشگاه CES 2012 رونمایی شده بود. پروژه‌ی فیونا که سال گذشته از آن صحبت می‌شد برای ساخت یک تبلت بازی شروع شده بود و حالا با مشخص شدن دقیق سخت‌افزار و عرضه‌ی انواع وسایل جانبی، بالاخره به نتیجه رسیده و تبلتی به نام ادج رونمایی شده است.
مجموعه  پایه‌ای تبلت ادج را با پرداخت 999 دلار هزینه می‌توان تهیه کرد. البته توجه کنید که واژه‌ی پایه‌ای به معنی یک محصول ضعیف و رده پایین نیست چرا که همین بسته‌ی پایه‌ای برای خودش غولی به حساب می‌آید. بهتر است به مشخصات این بسته‌ی به ظاهر پایه‌ای بپردازیم تا خودتان قضاوت کنید.

نسخه پایه ادج دارای یک پردازنده‌ی نسل سوم Core i5 اینتل با معماری آیوی‌بریج با سرعت 1.7 گیگاهرتز می‌باشد. حافظه‌ی رم آن 4 گیگابایت است و برای کارت گرافیک از پردازنده‌ی گرافیکی GT640M LE انویدیا استفاده شده است. فضای ذخیره‌سازی نیز از نوع SSD با ظرفیت 64 گیگابایت می‌باشد.
با پرداخت 1299 دلار پردازنده‌ی گرافیکی تفاوتی نخواهد کرد اما سرعت پردازنده‌ی اینتلی به 1.9 گیگاهرتز افزایش می‌یابد و مقدار رم 8 گیگابایت می‌شود و فضای ذخیره‌سازی نیز 128 یا 256 گیگابایت خواهد شد.
هر دو مدل 999 دلاری و 1299 دلاری دارای درگاه USB 3.0 و بلوتوث 4.0 هستند.

البته یادتان باشد که وسایل جانبی مختلفی برای این تبلت قدرتمند در نظر گرفته شده که شامل داک صفحه‌کلید برای انجام بازی‌هایی با ماوس و صفحه‌کلید می‌شود. یکی دیگر از وسایل جانبی جالب داک کنترلری است که در پروژه‌ی فیونا دیده بودیم و هزینه‌ی آن 249 دلار است. بسته‌ی 40 وات ساعتی باتری نیز با قیمت 69 دلار در دسترس است و عمر باتری تبلت را دو برابر می‌کند. در نهایت باید به ایستگاه داکی اشاره کرد که دارای درگاه‌های USB 2.0، HDMI و صدای استریو است. قیمت ایستگاه داک 99 دلار تعیین شده است. متأسفانه قیمت داک صفحه‌کلید هنوز اعلام نشده است چرا که فعلاً برای عرضه آماده نشده است.

{photo}91/10/20/razer-edge-1{/photo}

رازر بسته‌ی دیگری به نام ادج پرو را ارائه کرده که شامل تبلت و داک کنترلر آن می‌شود و 1499 دلار هزینه به همراه خواهد داشت. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و البته وجود داک کنترلری قیمت آن خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد. در حال حاضر از طریق وب‌سایت کمپانی رازر می‌توان هر دو تبلت را سفارش داد. به زودی اخبار بیشتری در مورد این تبلت منتشر می‌شود و اگر پیش‌بینی ما درست باشد، Edge دنیای تبلت‌های مخصوص بازی را کمی تغییر خواهد داد.

جهت مشاهده کليه اخبار و مقالات مرتبط با نمايشگاه CES به صفحه اختصاصي  گجت نيوز مراجعه کنيد.

منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*