فولکس واگن در ایران

خودروهای فولکس واگن در ایران باید داخلی سازی شود؛ منتفی شدن حضور سئات در ایران

قرارداد حضور فولکس واگن در ایران به مراحل پایانی خود رسیده و داخلی سازی خودروهای این برند در کشورمان نیز یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این قرارداد است.

امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد مذاکرات یک شرکت ایرانی با کمپانی خودروسازی فولکس واگن آلمان همچنان ادامه دارد و داخلی سازی خودروهای فولکس واگن در ایران از اصلی‌ترین مباحث مطرح شده در این مذاکرات است. به گفته قناتی، مذاکرات بین یک شرکت خصوصی ایرانی و کمپانی فولکس واگن به خوبی در حال پیگیری است و هر دو شرکت در کلیات به توافق رسیده‌اند و تنها برخی جزئیات قرارداد باقی مانده که پس از رفع، قرارداد نهایی به امضا خواهد رسید.

فولکس واگن در ایرانمدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که داخلی سازی، بخش اصلی قرارداد همکاری فولکس واگن در ایران است و دو کمپانی نیز در این رابطه به توافق کامل رسیده‌اند.

ماجرای حضور زیرمجموعه های فولکس واگن در ایران

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که اخیرا باخبر شدیم شرکت خودروسازی اسپانیایی سئات (SEAT) به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن از حضور در ایران منصرف شده و دیگر قرار نیست به طور رسمی وارد کشورمان شود. مسئولان این خودروساز اسپانیایی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در بازارهای پربازده با سوددهی بالاتر مثل بازارهای اروپایی سرمایه‌گذاری کنند.

سئات

البته هنوز مجوز نمایندگی رسمی سئات در ایران معتبر بوده و اجازه واردات خودروی سئات تولدو به ایران نیز در سایت ثبت سفارش صادر شده بود. در ماه‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های ایرانی برای دریافت نمایندگی شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن اقدام کردند اما هر بار با در بسته آلمانی‌ها مواجه شدند. گفته می‌شود فولکس واگن، حتی همکاری زیرمجموعه‌های خود با شرکت‌های ایرانی را منوط به تولید در کشورمان کرده است.

طولانی شدن روند مذاکرات و به ثمر رسیدن داخلی سازی فولکس واگن در ایران در حالی اتفاق افتاده که این خودروساز بزرگ به تازگی خط تولیدش در الجزایر را راه‌اندازی کرده است. از سوی دیگر در فضای پسابرجامی باید به گونه‌ای عمل شود که ایران تنها به یک بازار فروش برای شرکت‌های خارجی تبدیل نشود و خودروسازان خارجی با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت به بازار کشورمان ورود کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*