فروش گوشی هوشمند در چین

انتشار گزارش فروش گوشی هوشمند در چین؛ سهم اپل از بازار چین باز هم افزایش پیدا کرد

سومین گزارش فروش گوشی هوشمند در چین در سال 2017 منتشر شد. طبق گزارش 3 ماهه سوم سال جاری، هواوی همچنان در صدر پرفروش‌ترین برندهای موبایل در چین قرار دارد.

شرکت Canalys گزارش مربوط به فروش گوشی هوشمند در چین طی سه ماهه‌ی سوم سال جاری را منتشر کرد. بر اساس داده‌های این شرکت، در حال حاضر هواوی، اوپو و ویوو در بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا پرچمداری می‌کنند. سهم این سه شرکت از بازار گوشی هوشمند چین بسیار به یکدیگر نزدیک است و آن‌ها رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. سهم هواوی، اوپو و ویوو به ترتیب 19 درصد، 18 درصد و 17 درصد است.

در ربع سوم 2017 شاهد کاهش 5 درصدی فروش هستیم، به طوری که اکنون آمار به 119 میلیون دستگاه رسیده‌ است. بعد از این سه شرکت شیائومی قرار دارد. وضعیت این چهار شرکت چینی در بازار داخلی تغییر چندانی نداشته است، اما بزرگترین برنده در 3 ماهه سوم سال جاری اپل است. بعد از عرضه آیفون 6 اس در حدود دو سال قبل، این نخستین مرتبه‌ای است که فروش اپل در بازار چین به یک‌باره 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

فروش گوشی هوشمند در چین

در بازه زمانی مشابه سال گذشته، اپل 8 میلیون دستگاه گوشی آیفون به بازارهای چین صادر کرده بود. با گذشت یک سال، این میزان به 11 میلیون دستگاه رسید. استقبال خوب کاربران چینی از دو گوشی موبایل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دلیل این موفقیت بوده است. انتظار می‌رود به خاطر عرضه آیفون 10، در 3 ماهه چهارم سال 2017، سهم بیشتری از فروش گوشی هوشمند در چین نصیب اپل شود.

به عقیده شرکت Canalys Research با وجود قیمت بالای آیفون 10، روز به روز به میزان محبوبیت آن نزد کاربران چینی افزوده شده و انتظار می‌رود این گوشی موبایل فروش بسیار خوبی را در بازارهای چین تجربه کند.

فروش گوشی هوشمند در چین

داشتن رتبه پنجم پرفروش‌ترین برندهای بزرگترین بازار گوشی هوشمند دنیا، از جمله دلایل موفقیت اپل است. اما کاهش 5 درصدی فروش گوشی هوشمند در چین طی ربع سوم سال جاری، همه گوشی‌سازان را نگران کرده است. آن‌ها امیدوارند با آغاز فستیوال خرید آنلاین در روز یازدهم نوامبر (بیستم آبان)، جهشی بزرگ در میزان فروش گوشی هوشمند در این کشور مشاهده شود.

طبق پیش‌بینی Canalys، شیائومی به زودی پرچمداری و یکه‌تازی سه‌گانه هواوی، اوپو و ویوو در چین را خواهد شکست، چرا که به سرعت در حال پیشرفت است. شیائومی اکنون چند قدم تا به دست گرفتن رتبه اول پرفروش‌ترین برند گوشی موبایل در هند فاصله دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، هند به زودی تبدیل به دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند در دنیا شده و با تصاحب جایگاه آمریکا، پشت سر چین قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه