خودرو مفهومی مزدا کای ، مزدا 3

خودرو مفهومی مزدا کای ، مزدا 3 در سال 2019 را نشان می‌دهد

خودرو مفهومی مزدا کای (Mazda Kai) در نمایشگاه خودرو توکیو معرفی شد. این خودرو، در واقع نمایی از نسل آینده مزدا 3 است که سال 2019 به عرضه درخواهد آمد.

دراماتیک‌ترین خودرو مفهومی به نمایش درآمده در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 پیش‌نمایشی برای نسل‌های آینده‌ی خودروی مزدا 3 است. خودرو مفهومی مزدا کای نشان می‌دهد که چگونه زبان طراحی Kodo شرکت مزدا می‌تواند تکامل یابد تا حتی با وجود عناصر بصری کمتر، همچنان جذاب و چشمگیر باشد. بلوغ کامل‌تری از طراحی کودو مزدا را می‌توان با این خودرو مفهومی بالغ‌تر از گذشته دانست.

در حال حاضر مزدا هنوز اطلاعات و جزئیاتی از خودرو مفهومی مزدا کای را منتشر نکرده است، اما ما مطلع هستیم که این طرح مفهومی از نسل آینده‌ی پیشرانه اسکای اکتیو ایکس برخوردار است که نخستین پیشرانه بنزینی همراه با احتراق فشرده است. به گفته‌ی مزدا عملکرد این پیشرانه نسبت به نسل پیشین خود 20 الی 30 درصد بهبود پیدا کرده است و گشتاور آن نیز 10 الی 30 درصد با افزایش همراه بوده است. این خودرو از طراحی با ظاهر عضلانی برخوردار است که قوس چرخ‌های گیرایی داشته و چراغ‌های جلوی آن نیز نازک طراحی شده‌اند. یک دیفیزور یکپارچه همراه با خروجی‌های دوگانه اگزوز در قسمت پشتی چشم نوازی می‌کنند که چراغ‌های گرد آن نیز ما را به یاد خودرو مفهومی مزدا آر ایکس ویژن می‌اندازند.

کابین مینیمالیستی مزدا کای ، جذاب‌ترین بخش این خودرو

یکی از نکات جالب توجه کابین داخلی خودرو مفهومی مزدا کای ، طراحی مینیمالیستی آن است که پیشتر نمونه‌ای مشابه آن را در خودروی مفهومی ویژن کوپه مشاهده کرده بودیم.

خودرو مفهومی مزدا کای ، مزدا 3

داشبورد جلو از درب سمت راننده تا امتداد درب سمت مخالف کشیده شده است که چهره‌ای جذاب را به قسمت جلویی بخشیده است. یک اهرم تعویض دنده با طراحی ساده در وسط کنسول میانی خودرو قرار گرفته و به کار گیری از یک سیستم اطلاع رسانی / سرگرمی بر روی این داشبورد باریک نیز به شکل هوشمندانه‌ای انجام گرفته است.

در حالی که خودرو مفهومی جدید مزدا عملکردی قدرتمندتر و بهتر در یک خودرو هاچ بک را نشانه گرفته است، ما همراه آن می‌توانیم آرامش بیشتر سرنشینان و سواری نرم را نیز انتظار داشته باشیم. اگر شما هم از عاشقان اتومبیل مزدا 3 هستید، تا چند سال دیگر می‌توانید نسخه‌ی هاچ بک جدید این خودرو جذاب را از نزدیک ملاقات کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خودروی مفهومی مزدا شبیه خودروی عادی بقیه سازنده هاست.