سونی a7R III

دوربین بدون آینه 42 مگاپیکسلی سونی a7R III معرفی شد

سونی a7R III نام جدیدترین دوربین بدون آینه سونی است. در ادامه بیشتر با قابلیت‌ها، مشخصات فنی و قیمت دوربین سونی a7R III آشنا می‌شویم.

جدیدترین دوربین دارای رزولوشن بسیار بالای سونی معرفی شد. سونی a7R III یک دوربین بدون آینه بوده و مجهز به یک سنسور 42.4 مگاپیکسلی فول فریم است. اگرچه در مقایسه با مدل پیشین، سنسور دوربین تغییری نکرده است، اما در عوض شاهد اضافه شدن یک دسته انتخاب نقطه فوکوس و دکمه AF-On به آن هستیم. همچنین این دوربین برخلاف مدل پیشین، دارای دو درگاه کارت حافظه جانبی است.

در دوربین سونی a7R III یک سوکت هماهنگ‌سازی فلاش قرار گرفته و باتری آن ظرفیت بیشتری در مقایسه با قبل دارد. منظره‌یاب الکترونیکی آن نیز دارای رزولوشن به مراتب بیشتری است. پرازنده Bionz X این دوربین در همکاری با شاتر کم‌لرزش آن با طراحی جدید، می‌تواند در هر ثانیه 10 عکس بگیرد که فوق‌العاده است.

سونی a7R III

هم در حالت شاتر مکانیکی و هم در حالت شاتر الکترونیکی فوکوس خودکار فعال خواهد بود. سونی a7R III قادر است 87 فایل RAW فشرده شده و 28 فایل RAW فشرده نشده را پشت سر هم ثبت کند.

سونی a7R III

تثبیت‌کننده پنج محوره‌ی دوربین، به‌روزرسانی شده تا بر اساس استانداردهای CIPA، امتیاز 5.5 را کسب کند. باتری این دوربین همان یونیت NP-FZ100 به کار رفته در مدل a9 است که در مقایسه با مدل a7R II، دو برابر دوام بیشتری دارد. باتری سونی a7R III حین استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی تا 530 عکس و حین استفاده از ال سی دی تا ثبت 650 عکس دوام می‌آورد.

فیلم برداری با سونی a7R III

سونی a7R III می‌تواند با رزولوشن UHD 4K (معادل 3840 در 2160 پیکسل) به صورت فول فریم و یا در حالت سوپر 35 به فیلم‌برداری بپردازد. همانند مدل a7R II سال 2016، در کیفیت این دوربین تفاوت‌هایی وجود دارد. حین فیلم‌برداری به صورت فول فریم، نویز بیشتری احساس شده و وضوح و محدوده دینامیکی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند. اما در حالت فیلم‌برداری سوپر 35 وضوح افزایش پیدا می‌کند.

سونی a7R III

حالت مالتی شات رزولوشن به کار رفته در دوربین سونی a7R III عکاس‌های زیادی را خوشحال خواهد کرد. در این حالت حین جابه‌جا کردن سنسور بین هر شات، چندین تصویر ثبت می‌شود. به این ترتیب در هر موقعیت پیکسل، یک پیکسل قرمز، یک پیکسل آبی و دو پیکسل سبز وجود خواهد داشت. تصویر نهایی که در این حالت ثبت می‌شود وضوح بسیار زیادی داشته و کمترین میزان نویز ممکن در آن مشاهده خواهد شد. اما این دوربین قادر نیست تصاویر را در دوربین ترکیب و تصاویر پس از پردازش را ذخیره کند.

سونی a7R III

در کنار معرفی دوربین سونی a7R III چند لنز جدید نیز معرفی شد. FE 24-105mm F4 G OSS بدون شک تبدیل به لنزی پرطرفدار خواهد شد. این یکی از سبک‌ترین لنزهای 24-105 f/4 فول فریم بازار بوده و به ادعای سونی، در مقایسه با لنزهای رقیب تولید شده توسط کانن و نیکون وضوح بیشتری دارد. این لنز در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم است. سونی همچنین فعالیت بر روی یک لنز 400mm F2.8 را نیز اعلام و عنوان کرد آن را تا تابستان سال دیگر روانه بازار خواهد کرد.

قیمت سونی a7R III

قیمت سونی a7R III بدون لنز 3199 دلار است و خرید آن از انتهای ماه آینده میلادی امکان‌پذیر خواهد بود. اما عرضه لنز FE 24-105mm F4 G OSS از هفته دیگر آغاز می‌شود؛ قیمت این محصول 1299 دلار است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه