کارت گرافیک جدید انویدیا

کارت گرافیک جدید انویدیا یک سلاح مخفی در زمینه هوش مصنوعی دارد

کارت گرافیک جدید انویدیا با معماری Volta و هسته‌های پردازشی Tensor، اطلاعات مربوط هوش مصنوعی را به شکل بهتری مدیریت کرده و آینده بزرگی را برای انویدیا رقم می‌زنند.

زمانی که کارت گرافیک جدید انویدیا رونمایی شد، ارزش سهام آن طی یک روز تا 17.8 درصد افزایش پیدا کرد. حالا فروش اولین چیپ‌ها از این سری به دیتاسنترها آغاز شده است.

“Mark Lipacis”، تحلیلگر موسسه “Jefferies” طی یادداشتی، وجه تمایز کارت‌های گرافیک مبتنی بر Volta با دیگر محصولات را هسته‌های Tensor می‌داند که به کارت اجازه می‌دهد عملیات ضرب ماتریس را با روشی بسیار کارآمد پردازش کند.

در حال حاضر، این کارت‌ها به دیتاسنترها فروخته می‌شود چرا که این مراکز، اصلی‌ترین مکان‌ها برای حوزه در حال رشد هوش مصنوعی هستند. کارت‌های گرافیک همچون محصولات سری Volta، با توان محاسباتی بالاتر، به پروسه یادگیری سیستم‌های هوش مصنوعی سرعت می‌بخشند.

کارت های گرافیک از نظر داشتن صدها یا هزاران هسته پرداشگر کوچک‌تر که توانایی انجام وظایف کوچک‌تر را دارند، با پردازنده‌های موجود با چهار تا هشت هسته که در بسیاری از ماشین‌های مدرن پیدا می‌شوند، تفاوت زیادی دارند. در حقیقت، هسته‌های Tensor به منظور سرعت بخشیدن به توانایی‌های یادگیری سیستم هوش مصنوعی طراحی شده و به گفته انویدیا، 12 برابر سریع‌تر از محصولات نسل قبلی این شرکت هستند. این تحلیل‌گر معتقد است انویدیا با عرضه این محولات جدید می‌توانند بخش قابل توجهی از سهم حوزه هوش مصنوعی را به خود اختصاصی دهد.

تحلیل‌گر مرکز Jefferies پیش‌بینی می‌کند درآمد انویدیا در سال 2017، افزایش 30 درصدی نسبت به سال قبل و افزایش 15 درصدی نسبت به سال 2018 خواهد داشت. ارزش سهام انویدیا، امسال 97.5 درصد افزایش داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هوشه مصنویی تو ایفون ۱۰ هم ریختن

  2. هشتار: به سمت هوشه مصنویی نرین ضرر داره بلای جانه

  3. ابهام: نکنه منظور از این هوش مصنوعی ها، هوشمندتر شدن روند فضولی/جاسوسک-بازی باشه؟

  4. به گفته انویدیا، 12 برابر سریع‌تر از محصولات نسل قبلی این شرکت هستند.!!! واقعا بی نظیره محشره