عذرخواهی تویوتا موتور از آمریکا

عذرخواهی تویوتا موتور از آمریکا برای فروش یک خودرو به سفارت ایران در هند!

شرکت تویوتا موتور ژاپن به خاطر فروش یک خودرو به سفارت ایران در هند مجبور شد از ایالات متحده آمریکا عذرخواهی کند!

تویوتا موتور ژاپن به جهت فروش یک خودرو در هند که به سفارت ایران به تولید رسیده بود، مجبور شد از تنظیم کننده بازار اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا عذرخواهی کند. این اتومبیل توسط تویوتا کرلوسکار، شعبه رسمی تویوتا در هند به سفارش سفارت ایران در این کشور به تولید رسیده است.معامله‌ی مذکور مرتبط به سال مالی منتهی به 31 مارس 2017 شرکت تویوتا است.

از فوریه 2013، کاخ سفید انجام هرگونه معاملات با ایران را به عنوان بخشی از تحریم های اقتصادی پیش روی شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در کشور هند قرار داده است که خود نقض قوانین حقوق بشر است! نکته جالب اینجاست که حتی پس از امضای سند برجام در سال 2015 نیز این تحریم‌های اقتصادی به قوت خود باقی هستند و با روی کار آمدن دونالد ترامپ در راس حکومت ایالات متحده نیز این رویه سفت و سخت‌تر ادامه پیدا کرده است.

طبق بخش 13 قانون مبادله اوراق بهادار ایالات متحده که در سال 1934 به ثبت رسید، شرکت‌هایی که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) همکاری دارند،‌ از تاریخ 6 فوریه سال 2013، تا زمانی که این بخش قابل اجرا باشد ناچارند قراردادها و معاملات خود با هر یک از شرکت‌های ایرانی یا شرکت‌های مرتبط با ایرانیان را برای این کمیسیون شرح دهند.

تویوتا موتور: این معامله تحریم‌ها را نقض نمی‌کند، اما فروش را متوقف می‌کنیم

تویوتا موتور در جلسه‌ای که با مسئولان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا داشته، اعلام کرده است که فروش این اتومبیل تویوتا به سفارت ایران توسط یکی از شرکت‌های هندی تابعه خود این کمپانی انجام گرفته است. درآمد ناخالص به دست آمده توسط این شرکت نزدیک به 2 میلیون ین ژاپن، معادل 1 میلیون و 140 هزار روپیه هند است. تویوتا معتقد است که مقدار مبلغ جابجا شده توسط این معامله ناچیز بوده و نمی‌تواند بر روی تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا تاثیر گذار باشد. این شرکت همچنین اضافه کرده است که کمپانی تویوتا کرلوسکار قصد دارد با محدود سازی فعالیت‌هایش، تولید محصولات منجر به این بازخواست را متوقف کند. مشخص نیست، والدین ژاپنی این شرکت چنین دستوری را برای آن ارسال کرده‌اند یا خیر! تویوتا کرلوسکار صاحب دو کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون دستگاه از اتومبیل‌های برند تویوتا ژاپن است.