وان پلاس 5 تی در مقابل وان پلاس 5 ؛ تفاوت‌ها و ویژگی‌های جدید

وان پلاس 5 تی در برابر وان پلاس 5 ؛ تفاوت‌ها و ویژگی‌های جدید

وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) گوشی جدید وان پلاس است که تا چند روز دیگر معرفی می‌شود. اما تفاوت این گوشی با وان پلاس 5 در چیست و چه مشخصات و امکاناتی دارد؟

سال گذشته بود که کمپانی چینی وان پلاس از گوشی رده‌بالا و اقتصادی وان پلاس 3 (OnePlus 3) رونمایی کرد. اما چند ماه بعد، وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) با امکانات و مشخصات بهتر نسبت به مدل قبل روانه بازار شد. افزایش قابل توجه کیفیت دوربین، پردازنده و باتری از مهمترین تغییرات نسخه T این گوشی پرچمدار بود که البته قیمت آن نیز به همین نسبت بالا رفت.

به نظر می‌رسد امسال هم شاهد عرضه وان پلاس 5 (OnePlus 5) با پسوند T باشیم. اما گوشی وان پلاس 5 تی (یا شاید هم وان پلاس 6) چه تفاوت‌هایی با مدل قبل از خود دارد؟ در ادامه، به بررسی 5 تغییر مهم در مشخصات وان پلاس 5 تی نسبت به وان پلاس 5 خواهیم پرداخت.

مهمترین قابلیت های جدید وان پلاس 5 تی

1- صفحه نمایش بزرگتر در همان ابعاد

به نظر می‌رسد صفحه نمایش 5.5 اینچی وان پلاس 5 جای خود را به پنلی بزرگتر در گوشی جدید وان پلاس خواهد داد. انتظار می‌رود وان پلاس 5T به صفحه نمایش درازتر 6 اینچی و نسبت طول به عرض 18 به 9 مجهز شود؛ همان نمایشگری که در ال جی وی 30 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال به کار رفته است. این صفحه نمایش جدید، همراه با حاشیه‌های اضافی کم در اطراف آن، به وان پلاس 5 تی این امکان را می‌دهد که علی‌رغم بزرگتر بودن نمایشگر، ابعاد کلی مشابهی با وان پلاس 5 داشته باشد.

ضمنا برخلاق شایعات، بعید است ظاهر وان پلاس 5T مشابه گوشی چینی ویوو X20 باشد؛ گوشی هوشمندی که هم‌اکنون در بازار چین به فروش می‌رسد. برندهای OnePlus و Vivo عملا متعلق به کمپانی BBK Electronics بوده و برخی معتقدند گوشی X20 به عنوان مرجعی در طراحی اسمارت فون جدید وان پلاس مورد استفاده قرار بگیرد.

2- حذف دکمه‌های فیزیکی

در زیر صفحه نمایش وان پلاس 5 ، دو دکمه لمسی برای «بازگشت به عقب» و «اپلیکیشن‌های اخیر»، به همراه یک دکمه فیزیکی هوم تعبیه شده که کار اسکنر اثر انگشت را نیز انجام می‌دهد. اما چه دوست داشته باشید یا نه، وان پلاس جهت افزایش اندازه نمایشگر وان پلاس 6 (یا 5 تی)، دکمه‌های فیزیکی این گوشی را حذف خواهد کرد و به جای آن، دکمه‌های مجازی را بر روی صفحه نمایش قرار خواهد داد.

وان پلاس 5 تی در مقابل وان پلاس 5 ؛ تفاوت‌ها و ویژگی‌های جدید

3- قرارگرفتن سنسور اثر انگشت در پشت

در برخی عکس های لورفته از وان پلاس 5 تی ، شاهد حضور اسکنر اثر انگشت در قاب عقب گوشی بودیم. اگرچه قرارگرفتن این ماژول در پایین نمایشگر برای بسیاری از کاربران راحت‌تر است، اما قطعا رفتن آن به بخش پشتی نیز تاثیر چندانی بر کاهش جذابیت طراحی وان پلاس 5 تی نخواهد داشت. به نظر می‌رسد وان پلاس برنامه‌هایی برای جالب‌تر کردن گوشی جدید خود داشته باشد. به عنوان نمونه می‌توان به اضافه‌کردن برخی ژست‌های حرکتی به وان پلاس 5T اشاره کرد.

4- بازکردن قفل گوشی با چهره کاربر

اگرچه وان پلاس اسکنر اثر انگشت گوشی جدید خود را از دید کاربر خارج می‌کند، اما با اضافه‌کردن قابلیت تشخیص چهره، این نقص (به عقیده برخی کاربران) را جبران خواهد کرد. البته تاکنون چند کمپانی سازنده، محصولات خود را به اسکنر تشخیص چهره مجهز کرده‌اند که رضایت کاملی را از سوی کاربران به دنبال نداشته است. به همین دلیل نیز نباید انتظار زیادی از این امکان جدید در وان پلاس 5 تی داشت.

وان پلاس 5 تی در مقابل وان پلاس 5 ؛ تفاوت‌ها و ویژگی‌های جدید

5- قیمت بالاتر

با معرفی وان پلاس 3 تی در سال گذشته، شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت اولیه آن نسبت به مدل قبل بودیم. حال به نظر می‌رسد تاریخ تکرار خواهد شد و قیمت وان پلاس 5 تی بیشتر از وان پلاس 5 خواهد بود. با این حال، احتمالا با اختلاف فاحشی مواجه نشویم. گوشی جدید وان پلاس با هر قیمتی که عرضه شود، قطعا -همانند سایر پرچمداران این برند چینی- ارزان‌تر از دیگر گوشی های رده‌بالای بازار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*