خرید گلکسی اس 8

چرا خرید گلکسی اس 8 سامسونگ به جای آیفون 10 اپل عاقلانه‌تر است؟

خرید گلکسی اس 8 سامسونگ می‌تواند از خرید آیفون ایکس (آیفون 10) هزار دلاری بهتر باشد. در این مطلب دلایل عاقلانه‌تر بودن خرید گلکسی اس 8 به جای آیفون 10 اپل را عنوان می‌کنیم.

بعد حدود یک ماه انتظار، رفته رفته به زمان عرضه برترین گوشی آیفون تا به امروز نزدیک می‌شویم. اپل این گوشی را به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی اولین آیفون معرفی کرد و ادعا کرد طراحی و ساخت آن چند سال زمان برده است. آیفون ایکس گوشی منحصربه‌فردی بوده و با قابلیت‌‌های جدیدی همراه شده است، اما آیا واقعا هزار دلار ارزش دارد؟ آیا شما حاضر هستید برای خرید گوشی هوشمند هزار دلار هزینه کنید؟

آیفون 10 برای اولین مرتبه در بین محصولات اپل به طراحی بدون حاشیه مجهز شده است، پس برای پیدا کردن یک جایگزین برای آن، باید از بین سایر محصولات دارای همین سبک طراحی دست به انتخاب بزنیم. گلکسی اس 8 سامسونگ، همانند آیفون ایکس دارای نمایشگری لبه به لبه و 5.8 اینچی است. خرید گلکسی اس 8 با قیمت حدود 625 دلار ممکن است. پس از نظر اقتصادی، بدون شک صرفه با خرید اولین پرچمدار سال 2017 سامسونگ است.

خرید گلکسی اس 8 از یک طرف به خاطر برتری‌های آن نسبت به آیفون ایکس و از طرفی دیگر به خاطر داشتن قابلیت‌های مشابه، که ویژگی‌های گوشی جدید اپل را برآورده می‌کنند، انتخابی عاقلانه است. ابتدا چهار دلیل برتری گلکسی اس 8 در مقایسه با آیفون ایکس را عنوان می‌کنیم.

طراحی

خرید گلکسی اس 8

سامسونگ بعد از معرفی گلکسی اس 6 اج، گلکسی اس 7 اج و سپس گلکسی اس 8 را به یک صفحه نمایش لبه به لبه مجهز کرد، در حالی که آیفون ایکس اولین تجربه اپل در طراحی یک گوشی دارای حاشیه‌های بسیار کم در اطراف نمایشگر است. از طرفی دیگر، نمایشگر آیفون ایکس نیز به دست سامسونگ ساخته می‌شود که نشان‌دهنده قدرت برتر این غول کره‌ای در این زمینه است.

نتیجه دو مرتبه طراحی نمایشگرهای منحنی در پرچمداران سال 2015 و 2016 سری S سامسونگ، ابداع نمایشگر Infinity Display با نسبت ابعاد تصویر عجیب 18.5:9 است، صفحه نمایشی که این شرکت همراه با رونمایی از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس معرفی کرد. Infinity Display فوق‌العاده زیباست و در اطراف آن کمترین میزان حاشیه ممکن به کار رفته است.

از طرفی دیگر با آیفون ایکس مواجه هستیم که با وجود داشتن طراحی بدون حاشیه، همانند تمامی گوشی های موبایل شکلی تمام مستطیلی دارد و از زیبایی نمایشگر دارای انحنای گلکسی اس 8 در آن خبری نیست.

در بالاترین قسمت نمایشگر آیفون ایکس شاهد یک بریدگی برای قرار گرفتن سنسورهای مختلف و دوربین سلفی هستیم که حتی ساختار مستطیلی عادی آن را نیز به هم ریخته است. در نهایت، برای آن دسته از کاربرانی که به زیبایی در طراحی اهمیت زیادی می‌دهند، خرید گلکسی اس 8 بیشتر راضی‌کننده خواهد بود.

حسگر اثر انگشت

خرید گلکسی اس 8

فیس آیدی را باید مهمترین ویژگی آیفون 10 بدانیم. اپل بیشتر وقت ساخت این گوشی موبایل را صرف توسعه این سیستم امنیتی کرده است. این سیستم امنیتی به طور کامل جایگزین حسگر اثر انگشت در پرچمدار جدید اپل شد. شرکت سازنده مدعی است درصد خطای فیس آیدی، یک در یک میلیون است. با وجود اصرار این شرکت به جایگزینی کامل حسگر اثر انگشت، کاربران سال‌هاست به این سد امنیتی عادت کرده و کنار گذاشتن آن کمی سخت به نظر می‌رسد.

اما با خرید گلکسی اس 8 نه تنها حسگر اثر انگشت را در اختیار خواهید داشت، بلکه می‌توانید از سیستم تشخیص چهره سامسونگ برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. البته تکنولوژی تشخیص چهره سامسونگ به اندازه فیس آیدی مجهز و پیشرفته نیست، اما باز هم می‌توان بر روی آن حساب کرد. اگر در مورد نحوه کارکرد آن شک دارید، بهتر است از همان حسگر اثر انگشت به عنوان سد امنیتی استفاده کنید.

قابلیت باز کردن چند پنجره

خرید گلکسی اس 8

معمولا در مقایسه دو گوشی موبایل، قابلیت تقسیم پنجره به چند قسمت و توانایی آن‌ها در زمینه مالتی تسکینگ مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد. اما با توجه به ابعاد بزرگ نمایشگرهای آیفون 10 و گلکسی اس 8، باید به ویژگی‌های مالتی تسکنیگ در آن‌ها نیز توجه کرد.

سامسونگ پیش از فراهم شدن امکان باز کردن چندین پنجره در کنار یکدیگر در نسخه‌های جدید ویندوز، این قابلیت را در رابط کاربری اختصاص خود فراهم کرده بود. مهمترین کاربرد یک گوشی دارای نمایشگر بزرگ، استفاده از چند اپلیکیشن به صورت همزمان است، قابلیتی که پرچمداران اخیر سامسونگ توانایی خوبی در آن دارند.

قیمت خرید گلکسی اس 8

خرید گلکسی اس 8

برای خرید نسخه پایه آیفون ایکس هزار دلار و برای خرید نسخه مجهز به 256 گیگابایت ظرفیت داخلی آن مجبور به پرداخت هزار و صد و پنجاه دلار خواهید بود، در حالی که خرید گلکسی اس 8 با قیمتی بسیار پایین‌تر امکان‌پذیر است. بعد از معرفی گلکسی نوت 8 کاهش قابل توجهی در قیمت گلکسی اس 8 مشاهده شد. اکنون این پرچمدار حدود 650 دلار قیمت دارد.

برخی قابلیت‌های آیفون ایکس، در گلکسی اس 8 نیز وجود داشته و یا حداقل راهکاری مشابه برای آن ارائه شده است. در ادامه این ویژگی‌ها را مرور می‌کنیم.

شارژ وایرلس

خرید گلکسی اس 8

اپل برای اولین مرتبه در آیفون‌های سال 2017 قابلیت شارژ بی‌سیم را فراهم کرد. درست همانند سبک جدید طراحی، شارژ وایرلس نیز اولین دفعه با معرفی گلکسی اس 6 در سال 2015 به پرچمداران سامسونگ راه پیدا کرد. اکنون گلکسی اس 8 را نیز می‌توان بعد از تهیه پد مخصوص به صورت وایرلس شارژ کرد.

فیلتر نور آبی

خرید گلکسی اس 8

اپل از جمله شرکت‌هایی بود که خیلی زود درباره اختلالاتی که گوشی‌های موبایل در خواب کاربران ایجاد می‌کنند احساس مسئولیت کرد و حالت شب مخصوص به خود را توسعه داد. طی چند آپدیت آی او اس، این قابلیت تقریبا به تمامی آیفون‌ها و آیپدها راه پیدا کرد.

تحقیقات نشان داده نور آبی ساطع شده از صفحه نمایشی گوشی‌های هوشمند، تاثیر بسیار بدی بر روی خواب انسان دارد. از آنجایی که کاربران معمولا پیش از خواب برای مدت تقریبا طولانی از گوشی خود استفاده می‌کنند، اختلال زیادی در خواب آن‌ها به وجود می‌آید. همین موضوع سبب شده بیشتر شرکت‌ها، پرچمداران خود را به حالت‌ شب مجهز کنند تا برای فیلتر نور آبی نیازی به نصب اپلیکیشن به صورت جداگانه نباشد. گلکسی اس 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عکاسی پرتره

خرید گلکسی اس 8

داشتن دوربین دوگانه یکی از برتری‌های آیفون ایکس نسبت به گلکسی اس 8 سامسونگ است. اصلی‌ترین مزیت این دوربین مجهز به سنسور دوم از نوع تله فوتو، قابلیت عکاسی پرتره است. در این حالت عکاسی، با اعمال افکت بوکه، پس‌زمینه محو شده و تمرکز بر روی سوژه قرار می‌گیرد.

به لطف حالت فوکوس انتخابی دوربین گلکسی اس 8 می‌توان چنین کاری را حتی با یک دوربین عادی و تک سنسور انجام داد. پس خرید گلکسی اس 8 برای دوست‌داران عکاسی نیز گزینه مناسبی است.

صفحه نمایش همیشه روشن

خرید گلکسی اس 8

لاک اسکرین گوشی‌های آیفون همیشه در زمان دریافت نوتیفیکیشن روشن می‌شود. همچنین هر زمانی که کاربر گوشی را در دست گرفته و به آن نگاه می‌کند، به لطف استفاده از سنسورهای حرکتی، صفحه نمایش روشن می‌شود. این قابلیت جدیدی نیست. از طرفی در صورت از دست دادن نوتیفیکیشن در اولین مرتبه اعلان آن با روشن شدن نمایشگر، دستگاه مجددا اطلاع‌رسانی نخواهد کرد.

اما قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) گلکسی اس 8 سبب می‌شود همواره ساعت و تاریخ را مشاهده کرده و علاوه بر آن، در هر زمان از دریافت نوتیفیکیشن اطلاع پیدا کنید.

اگر کاربری سخت طرفدار محصولات اپل بوده و گوشی موبایل وی نیز طی چند سال اخیر همیشه آیفون بوده باشد، شاید نتوان او را با این موارد به خرید گلکسی اس 8 به جای آیفون ایکس قانع کرد، مخصوصا اگر سفت و سخت تصمیم به پرداخت هزار دلار گرفته باشد.

اما فردی که آی او اس و اندروید برایش آن‌چنان تفاوتی نداشته و خود را پایبند به محصولات اپل نکرده است، شاید با اطلاع از وجود قابلیت‌های ذکر شده در پرچمدار سال 2017 سری S سامسونگ، به خرید گلکسی اس 8 مشتاق شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. اگه سیستم عامل اپل نباشه اصلاگوشی های آیفون ارزش خرید نداره

  2. درود بر سایتتون خسته نباشید
    باید بگم که شارژره ایفون میارزه به شامسون

  3. چون عاقلانه تر نیست

  4. برای بنده که علاقه مندم ، وب گردی ، مطالعه pdf کتاب ، تماشای فیلم و برنامه ریزی ها در نرم افزار s note سامسونگ انجام بدم !
    تمایل دارم دستگاه فوق بزرگ باشه ، بنده تبلت tab s2 دارم ، انتخاب جدیدم tab s3 میباشه .. چرا که قلم و نیز داردو.
    اما به عنوان یک تلفن هوشمند با اینکه سامسونگ اس۸ یا نوت۸ عالیه .. من آیفون ترجیح میدم .. ایفون ۵اس به بعد همه عالین .. مهم نرم افزاره ، اما دوربین و یه گوشی قوی آیفون ۸ عالیه ، آیفون ۱۰ معرکه باید باشه ..
    این نظر برای شخص بنده است ، چرا که قابلیت عالی و کاربردی سامسونگ در تبلتش تجربه میکنم ، برای گوشی که نهایتا تماس و پیام و تلگرامه و ایمیل و چندتا یاداشت و دوربینش و چند مورد نرم افزار مهم بانکی .. آیفون گزینه مناسبیه ..

    البته این نظر ممکنه بعدها تغییر کنه .. ا

  5. بله اگر بحث سیستم عامل نباشه خرید سامسونگ هم میتوه کار درستی باشه.
    ولی متاسفانه یا خوشبختانه مهمترین قسمت یک گوشی سیستم عاملش و نرم افزارهاش هست مثل موتور برای خودرو که این یک مورد به تمامی برتری های گوشی های دیگه می ارزه.

  6. دلیلاتون خیلی بی منطق و بی اساس بود از گجت نیوز انتظار چنین نظریه رو نداشتم

    • سلام و درود
      رامین جان این مطلب ترجمه بود
      اگر مطلبی نظر گجت نیوز باشه، اون را حتما با درج نام گجت نیوز در منبع منتشر می‌کنیم

      • هر ترجمه ی از سایتی خارجی معتبر و درست نیست من خودم از کابران همیشگی گجت نیوزم روزی دوسه بار بهش سر میزنم و مطالبشون میخونم خیلی هم از تون سپاس گذارم بابت بروزیه سایتتون

  7. به نکات خیلی خوبی اشاره کردین با توجه به قیمت 1000 دلاری آیفون x اگه تعصبی در کار نباشه خودم ترجیح میدم سامسونگ s8 plus بخرم با قیمت 700 دلار -هم طراحی جذابتری داره هم حسگر اثر انگشت+قابلیت باز کردن چند پنجره+شارژ وایرلس+فیلتر نور آبی+عکاسی پرتره+صفحه نمایش همیشه روشن رو داره -نظر شخصیم اینه که امسال خرید سامسونگ s8 یا s8 plud بهترین خریده با توجه به قیمتش , اما اگه هواوی میت 10 پرو قیمتش معقولانه تر بود بدون شک سراغ میت 10 پرو میرفتم,

  8. درسته الان s8 ارزش خریدی زیادی نسبت به همه پرچمدارا داره

  9. باوجود میت۱۰ با دوربین وکیفیت صوتی وباتری وسرعت بیشتر خرید هیچ یک از گوشی های بالا توصیه نمی شه