خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران

واکنش وزیر ارتباطات به خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران

خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران سبب شد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با ارسال یک پست اینستاگرامی واکنش نشان دهد. قربانی دادن بازی چالش نهنگ آبی در ایران باورنکردنی است.

بازی نهنگ آبی در یک دوره زمانی کوتاه توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ متاسفانه نوجوانان شدیدا به ورود به این چالش مشتاق شدند و همین موضوع سبب شد والدین احساس خطر کنند. اخبار زیادی درباره چالش نهنگ آبی منتشر و تلاش شد با اطلاع‌رسانی گسترده، مخصوصا والدین به آگاهی کافی دست پیدا کنند، چرا که قربانیان این بازی از زمان ساخته شدن آن اغلب افراد کم سن و سال هستند و باید توسط افراد بزرگتر تا رسیدن به بلوغ فکری کنترل شوند. در حالی که تصور می‌کردیم دنیا از شر بازی نهنگ آبی خلاص شده، خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران شدیدا خبرساز و سبب ناراحتی شد.

در روز شنبه بیست و نهم مهر ماه، دو دختر نوجوان که به ترتیب 15 و 16 سال سن داشتند، تحت تاثیر بازی نهنگ آبی از پل روگذر چمران در شهر اصفهان به پایین پریده و اقدام به خودکشی کردند. این پل به اندازه‌ای بلند است تا یکی از این دختران در ادامه سقوط از آن در دم جان سپرده و دیگری به شدت مصدوم شود، به طوری که در روز گذشته، حال دختر نوجوان 16 ساله شدیدا وخیم اعلام شد.

خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران

نه تنها فرد زنده مانده به خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی اعتراف کرده است، بلکه آن‌ها پیش از پریدن، با یک ضبط صوت صدای خود را ضبط کرده و علت کارشان را این چالش مرگبار عنوان کرده بودند.

خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران

در حالی که همچنان باور نداشتیم خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران واقعیت داشته باشد، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان صحت این خبر را تایید کرد. شفاف شدن موضوع سبب شد محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، طی انتشار یک پست اینستاگرامی نظرش را درباره این حادثه تلخ عنوان کند.

وی انتشار خبر خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران که توسط دو دختر نوجوان صورت گرفت را برای مردم بهت‌آور خطاب کرد. به عقیده آذری جهرمی، این‌ها جزوی از رفتارهای شیطان‌گونه در فضای مجازی هستند که شنیدن آن‌ها وی را نیز شدیدا ناراحت کرده است. همه می‌دانیم با وجود مزایای بسیار زیاد دنیای مجازی، آفات زیادی نیز در آن وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران

نکته جالب در واکنش وزیر ارتباطات نسبت به حادثه خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران، اشاره وی به عدم تشویق فرزندان خود به عضویت در شبکه‌های اجتماعی است. آن‌ها نیز تاکنون عضویتی در رسانه‌های اجتماعی نداشته‌ و در زمان لزوم به دسترسی به فضای مجازی، این کار را تحت کنترل و با حضور یک فرد بزرگتر انجام می‌دهند.

به ادعای وی یکی از اولین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم، ترویج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی است. همچنین برنامه‌های زیادی برای آموزش نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی برای کودکان و نوجوان در نظر گرفته شده است. تولید محتواهای آموزشی زیاد و مخصوصا توسعه سرویس‌های مناسب و متناسب با سن آن‌ها، از جمله راه‌ حل‌های پیاده‌سازی این ایده است.

وی در انتها اشاره کرد اگر از حوادثی همچون خودکشی به خاطر بازی نهنگ آبی در ایران درس گرفته نشود و شیوه‌های نادرست حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تغییر نکند، متاسفانه باز هم امکان بروز حوادثی مشابه وجود دارد. ما در قبال کودکان خود در فضای حقیقی و مجازی مسئولیم.

تیم گجت نیوز نیز در زمان داغ شدن بحث بازی چالش نهنگ آبی، هدف خود از انتشار محتوا درباره این چالش را افزایش آگاهی اعلام کرد. والدین تنها با آگاهی از چیستی این بازی و نحوه درگیر شدن با آن می‌توانند رفتارهای فرزند نوجوان خود را شناسایی کرده و در زمان صحیح، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بنظر من نباید محدودیت ایجاد کرد چون بامحدودیت گرایش افراد ب موضوع بیشترشدهوکنجکاوی افراد بیشتر میشه باید خانواده ها احساس مسولیت داشته باشند واینکه نوجوانی اینقدر درک وفهم این مسایلو نداره ک این جوری بدام این بازیها میفته تنها نتیجه بی اگاهی است اگاهیهارو زیاد کنید وهشدارها روبدید مشکلات کم میشه اینم مثل اعتیاد ب مواد مخدره ک افراد ناگاه وخودکم بین گرفتارش میشن

  2. عزیزم سعی کن قبل از حرف چرت زددن قبلش اطلاعات داشته باشی و مثل تو داهاتتون صحبت نکنی
    چه آدم های بی شوعوری پیدا میشه

  3. این مردک یک مسعولی هست ک بجا زیاد کردن امکانات و رفاه میاد همینم ک هست کم میکنه
    مث طرح نامحدود اینترنت خونگی .مث حذف دانلود رایگان شبانه اینترنت خونگی .بستن سایتای فیلم ….