سوءاستفاده از طرح رجیستری

هشدار وزیر ارتباطات در مورد سوءاستفاده از طرح رجیستری

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سوءاستفاده از طرح رجیستری و دریافت هزینه اضافه از خریداران گوشی توسط افراد فرصت طلب هشدار داد.

طرح رجیستری به طور رسمی از جمعه 28 مهر شروع شد. به گفته مسئولان، فاز اول رجیستری تنها به مانیتورینگ شبکه و پایش تلفن های همراه موجود در کشور مربوط می‌شود و فعلا قرار نیست جلوی فعال شدن هیچ گوشی در بازار گرفته شود. در همین حال متاسفانه شاهد سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب از اجرای طرح رجیستری هستیم و برخی فروشنده‌ها به بهانه رجیستری، هزینه‌های اضافی از مشتریان دریافت می‌کنند.

پست اینستاگرامی جهرمی در مورد سوءاستفاده از طرح رجیستری

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، پستی را در صفحه شخصی اینستاگرام خود در رابطه با سوءاستفاده از طرح رجیستری منتشر کرد:

همزمان با اجرای فاز نخست طرح رجیستری که صرف به پایش تلفن های همراه موجود در شبکه می‌پردازد، شاهد سوءاستفاده و فضاسازی عده‌ای از فرصت‌طلبان در بازار تلفن همراه بودیم. هموطنان محترم توجه داشته باشند که طرح رجیستری تاکنون هیچ هزینه‌ای برای بازار تلفن همراه نداشته و نباید ریال اضافه‌ای بیش از ارزش واقعی گوشی به فرصت‌طلبان پرداخت نمایند. از سویی نظام عرضه و تقاضا نیز تغییری نکرده است.

هرچند در این باره نقش دستگاه‌های نظارتی در کنترل و نظارت بر بازار بسیار حائز اهمیت است اما بهترین پاسخ به این موضوع، عدم خرید گوشی برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا به نفع مشتری است. تاکید می‌کنم اجرای رجیستری نباید باعث افزایش قیمت برای مصرف کننده نهایی شود.

ضمن تشکر از برادران صدا و سیما، انتظار بود ضمن انعکاس اشکال به وجود آمده، به این که این موضوع حباب بی جا است اشاره می‌کردند. نحوه پخش گزارش، توزیع شک حباب قیمتی در جامعه را رقم خواهد زد. اگر قاچاق بد است و قاچاقچی دزد و این شرایط ضد اقتصاد مقاومتی، بایستی همه با هم در برابر آن‌ها یکپارچه عمل کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*