گوشی های سری هواوی میت 10

گوشی های سری هواوی میت 10 چه نقاط مشترکی با هم دارند؟

گوشی های سری هواوی میت 10 شامل مدل‌های میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که آن‌ها را از سایر گوشی های رقیب موجود در بازار متمایز می‌کند.

هواوی دوشنبه گذشته در مونیخ از گوشی های پرچمدار جدید خود در سری 10 Mate رونمایی کرد. در برنامه روز دوشنبه، سه گوشی میت 10 (Mate 10)، میت 10 پرو (Mate 10 Pro) و میت 10 پورشه دیزاین (Mate 10 Porsche Design) معرفی شد. در این بررسی قصد داریم به نقاط مشترک بین این گوشی‌ها بپردازیم تا فارغ از تفاوت‌های این گوشی‌ها با هم، از قابلیت‌های مشترک تعریف شده در آن‌ها که کل سری Mate 10 را از سایر رقبا در بازار متمایز کرده آگاهی پیدا کنیم.

هواوی میت 10

هواوی از زبان طراحی مشترکی در این گوشی‌ها بهره گرفته است و با طراحی آن‌ها با شیشه سه بعدی یکپارچه شده با حاشیه‌های کناری فلزی همراه انحناهای حساب شده، تمام این مدل‌ها را بسیار زیبا و خوش دست طراحی کرده است.

چیپست کایرین 970 در گوشی های سری هواوی میت 10

فصل مشترک بعدی گوشی های سری هواوی میت 10 پردازنده قدرتمند آن‌ها یعنی Kirin 970 است که برای اولین بار هوش مصنوعی را به دنیای تلفن همراه وارد کرده است. این پردازنده با 5.5 میلیارد ترانزیستور و معماری ساخت 10 نانومتری، از یک واحد پردازش عصبی یعنی NPU یا Neural Processing Unit برای پردازش هوش مصنوعی خود بهره می‌برد. هوش مصنوعی یا AI سطح جدیدی از هوشمندی را در بخش‌های مختلفی چون دوربین، رابط کاربری و مدیریت مصرف انرژی در سری Mate 10 وارد کرده که نمونه آن در گوشی‌های رقیب تاکنون دیده نشده است.

نکته مشترک دیگر در گوشی های پرچمدار جدید هواوی، صفحه نمایش Full View آن‌هاست. هواوی در هر سه مدل Mate 10 که در مونیخ معرفی کرد از صفحه نمایش FullView با کیفیتی بهره گرفته است که علاوه بر زیبایی گوشی‌ها، موجب سادگی و لذت بیشتر کار کردن با آن‌ها شدن شده است چرا که در دو طرف صفحه نمایش تقریبا هیچ حاشیه‌ای دیده نمی‌شود و کل پهنای این گوشی‌ها به صورت مفید به مانیتور آن‌ها تخصیص پیدا کرده و لبه‌های صفحه نمایش تقریبا با لبه کناری گوشی یکی شده است. گوشی های سری هواوی میت 10 دارای صفحه نمایش 5.9 و 6 اینچی هستند.

هواوی میت 10 پرو

همچنین اندازه حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش هم در سری Mate 10 به خوبی کم شده است به شکلی که گوشی قبلی سری Mate یعنی Mate 9 با مانیتور 5.9 اینچی، 156.9 میلی‌متر ارتفاع داشت ولی ارتفاع Mate 10 با همان اندازه صفحه نمایش به 150.5 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

هر سه گوشی Mate 10 معرفی شده توسط هواوی به آخرین نسخه سیستم عامل اندورید یعنی نسخه 8.0 مجهز شده‌اند که این امر یکی دیگر از نکاتی است که این سری را از رقبای اندوریدی دیگر خود متمایز کرده است. همچنین رابط کاربری کارآمد اختصاصی هواوی یعنی EMUI 8.0 هم در Mate 10 در اختیار کاربران قرار گرفته که با ارتقای عملکرد اندروید و افزودن بسیاری بخش‌های مفید به رابط کاربری این سیستم عامل، تجربه کاربری Mate 10 را به سطح متمایزی از رقبای اندرویدی ارتقا داده است.

باتری پرظرفیت در سری میت 10

گوشی های سری هواوی میت 10 از باتری پرظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند که با این وجود میزان زمان شارژدهی این سری نسبت به سایر گوشی های پرچمدار بازار بیشتر خواهد بود. همچنین کل مکانیزم شارژ و تمام اجزای دخیل در شارژ گوشی های Mate 10 توسط شرکت صاحب TÜV Rheinlan از گواهینامه ایمنی معتبری برای مبنای آزمایش‌های مختلف برخوردار هستند.

هواوی میت 10 پورشه دیزاین

دوربین تمام گوشی های Mate 10 با همکاری شرکت Leica طراحی و ساخته شده‌اند. علاقه‌مندان به حوزه عکاسی حرفه‌ای قطعا با شرکت لایکا که از رهبران بازار در حوزه طراحی و تولید لنزهای حرفه‌ای هستند آشنایی دارند. دوربین اصلی گوشی های Mate 10 از لنز دوگانه بهره می‌برند که یکی از این لنزها 20 مگاپیکسلی و تک رنگ و لنز دیگر 12 مگاپیکسلی و RGB می‌باشد. امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K و همچنین شاخص دیافراگم بسیار قابل توجه و بی‌رقیب f/1.6 در این دوربین‌ها در کنار بسیاری ویژگی‌های دیگر، بخش ثبت فیلم و عکس با این گوشی‌ها را از رقبای خود متمایز نموده است.

هواوی همه گوشی های سری Mate 10 را مجهز به دو جای سیم کارت کرده است و برای اولین بار این گوشی‌ها این امکان را دارند که قابلیت ارتباطی 4G در هر دو سیم کارت همزمان فعال باشد و این ویژگی در هیچ یک از گوشی‌های رقیب این سری وجود ندارد.

با توجه به ویژگی‌های قدرتمندی که در همه گوشی های Mate 10 وجود دارد به خوبی ملاحظه می‌شود که اصلی‌ترین نقطه مشترک کلی در گوشی‌های این سری ارتقای توانمندی‌های آن‌ها به سطح جدیدی است که نمونه آن در رقبای پرچمدار این سری مشاهده نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. Mate 10 pro تو بازار فبلت های الان برای جایگاه اول دندون تیز کرده

  2. یکی از سه فبلت برتر اندرویدی بازار huawei mate 10 pro

  3. گرانیگاه سرسام آور