چرا نباید پژو 207i بخریم؟

چرا نباید پژو 207i بخریم؟ از بی‌مهری پژو فرانسه تا قطعات چینی بی‌کیفیت!

پژو 207i جدید ایران خودرو یکی از ثمره‌های برجام است. اما ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ضعف‌ها و معایب این هاچ بک فرانسوی/ایرانی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید

چندین سال پیش بود که شرکت ایران خودرو درست در زمان اوج محبوبیت خودش تصمیم گرفته یک نسخه جدیدتر از پژو 206 را تولید کند. اتومبیلی که پژو 207i نام گرفت و پس از کسب موافقت‌های لازم از سوی خود کمپانی پژو، ایران خودرو نیز تولید و فروش آن را به اجرا درآورد.

کیفیت این اتومبیل ایران خودرو مناسب بود و موفق شد خیلی زود نظر مشتریان بازار داخلی را به خود جلب کند، اما متاسفانه با تحریم صنعت خودروسازی کشورمان شرکت پژو در تصمیم جنجالی به صورت یک طرفه تولید اتومبیل‌هایش در ایران را نیز متوقف کرد. پس از آن،‌ ایران خودرو دیگر اجازه‌ی تولید خودرو پژو 207i را نداشت و با عبور از مشکلاتی فراوان تنها می‌توانست اقدام به تولید محصولات قدیمی برند پژو همچون پژو 405 و پژو پرشیا کند. علاوه بر عدم صدور مجوز تولید، پژو حتی قطعات مهم محصولات پیشین خود را نیز به ایران ارسال نکرد تا باعث شود ایران خودرو با مشکلات زیادی مواجه شود و از این رو دست به دامان قطعه‌سازان چینی شود.

اما سرانجام سند «برجام» امضا شد تا بار دیگر کمپانی‌های خارجی همچون پژو فرانسه به ایران بازگردد. این کمپانی که به یکباره پشت ایران را خالی کرد، با استقبال زیادی از سوی مسئولان مواجه شد و برای جبران مافات خود با هزینه‌ای بیش از 10 میلیون یورو، خط تولید خودرو پژو 207i جدید را راه اندازی کرد. مدل جدیدتر این خودرو حالا از تغییرات ظاهری بسیار ناچیز و آپشن‌هایی اضافه‌تر نسبت به نسل پیشین خود مجهز شده است،‌ اما ذکر این نکته بسیار مهم است که 207i قابل عرضه در ایران بسیار متفاوت از نسخه فرانسوی خودرو پژو 207 است و بیشتر از آنکه باید آن را یک اتومبیل اروپایی بدانیم، باید پسر کوچک ایران خودرو را محصولی با رنگ و شکل چینی بدانیم.

هر چه که هست، پژو 207i ایران خودرو موفق شده است نزد مشتریان ایرانی محبوبیت خوبی را به دست آورد و یکی از گزینه‌های محبوب برای خرید یک محصول جدید باشد. اما پیش از آنکه شما تصمیم به خرید هاچ بک نونوار شده‌ی ایران خودرو داشته باشید، ما قصد داریم به بررسی مهم‌ترین معایب آن بپردازیم و شما را از وجود آن‌ها مطلع کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1. فضای ناکافی

چرا نباید پژو 207i بخریم؟

اول از هر چیزی باید به مشکل مشترک فضای داخلی کم پژو 206 و نسخه‌ی جدیدتر آن یعنی 207i بپردازیم که باعث سلب آرامش و راحتی سرنشینانی با قد نسبتا بلند باشد.

در حالی که در طراحی مدرن اتومبیل‌ها فضای کافی داخل کابین و راحتی سرنشینان یکی از مهم‌ترین المان‌ها است، اما متاسفانه پژو 207i‌ ایران خودرو در این مورد کاملا دور از انتظار ظاهر شده است. در این نسخه فیس لیفت ما هیچ تغییری را در حجم داخلی خودرو نمی‌توانیم نسبت به مدل اصلی پژو 206 ببینیم که خود یک نکته منفی برای این هاچ بک کوچک است.

اما در مجموع، قطعا این خودرو مشتریان خاص به خودش را دارد که این فضا برایشان کافی است و با تحقیقات انجام گرفته به سمت خرید قدم برمی‌دارند. اساسا این هاچ بک کوچک، گزینه‌ی خوبی برای جوانان است.

2. داشبورد خشک

چرا نباید پژو 207i بخریم؟

اگرچه زمانی که سوار این اتومبیل می‌شوید، طراحی جدیدتر و متفاوت‌تر آن نسبت به مدل اصلی 206 توجه شما را به خودش جلب می‌کند، اما متاسفانه همچنان شاهد استفاده از پلاستیک خشک برای طراحی داشبورد جلویی و بیشتر المان‌های داخلی خودرو هستیم. به واسطه این داشبورد خشک،‌ از خودور شما به مرور زمان صداهای عجیب و غریبی شنیده می‌شود و همین امر باعث نارضایتی شما خواهد شد.

ذکر این نکنه لازم است که داشبود خشک استفاده شده در خودرو پژو 207i به مراتب با کیفیت‌تر از سایر رقبای هم قیمتش است. اما به طور کلی ما انتظار داریم خودروسازان داخلی رفته رفته به سمت استفاده از داشبوردهایی نرم و با کیفیت‌تر در محصولاتشان استفاده کنند.

3. تجهیزاتی علیه مصرف کنندگان

چرا نباید پژو 207i بخریم؟

نسخه فیس لیفت 206 از امکانات و تجهیزات خوبی در رنج قیمت خود برخوردار است، اما خرابی آن‌ها می‌تواند کار دست مشتریانش بدهد.

این یک واقعیت است که در برخی از محصولات ایران خودرو آپشن‌ها و تجهیزات به خوبی عمل نمی‌کنند، بنابراین اگر شما خریدار بدشانسی باشید، رفت و آمد به نمایندگی‌های این کمپانی شما را کلافه خواهد کرد. از عمده‌ترین ایرادهای تجهیزات پژو 207i جدید می‌توان به درست عمل نکردن نمایشگر لمسی و یا کروز کنترل آن اشاره کرد!

4. سواری بد و خشک

چرا نباید پژو 207i بخریم؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که خریداران این هاچ بک جدید با آن سر و کار دارند،‌ سواری خشک آن به ویژه در محور عقب خودرو است. هرچند شایان ذکر است این یکی از عادی‌ترین مشکلات بین اتومبیل‌های تولید داخل است. بنابراین پس از تحویل اتومبیل صفر کیلومتر خود باید تا مدتی با صدای کوبش خودرو دست و پنجه نرم کنید تا پس از مدتی آن‌ها کاهش پیدا کنند. شما همچنین می‌توانید با تنظیمات کمک فنر و استفاده از لاستیک‌های باکیفیت خارجی این مشکلات را کاهش دهید.

5. گیربکس بد

چرا نباید پژو 207i بخریم؟

گیربکس بد پژو 207i می‌تواند برای مشتریان دردسرساز شود

یکی دیگر از قطعاتی که می‌تواند مشتریان خودرو پژو 207i را به دردسر بی‌اندازد، گیربکس به کار رفته در این اتومبیل است. در این بخش نیز باید شانس با شما یار باشد تا گیربکس خودرو شما با مشکل مواجه نشود و به خوبی به کار خودش ادامه دهد، اما اگر اینگونه نباشد شما به صورت مداوم با صداهای عجیب و غریبی در هنگام عوض کردن دنده خواهید شنید!

گیربکس مدل اتوماتیک این خودرو نیز حاوی کمی تاخیر بوده و دنده‌ها را با فاصله زمانی تعویض می‌کند.

6. قطعات چینی بی کیفیت

چرا نباید پژو 207i بخریم؟

دیگر خبری از قطعات فرانسوی در خودروهای پژو 206 و 207i نیست و حالا قطعات چینی بی کیفیتی جای آن‌ها را گرفته‌اند. بنابراین ممکن است حتی پس از مراجعه به نمایندگی‌ها و تعویض قطعات نیز مشکلات خودرو شما حل نشده باقی بماند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خیلی این خودرو ساز ها خلافکارن

  2. نه تنها پژو 207 بلکه کلیه محصولات پژو در ایران از سال 91 به بعد با قطعات بی کیفیت چینی به ملت قالب میشه و این در حالیه که برجام باعث برداشته شدن تحریم های پژو شده ولی خودروسازان داخلی همچنان به استفاده از قطعات چینی در محصولات خود نموده و تنها اسم پژو فرانسه رو با خود یدک میکشن

  3. … و بیشتر از آنکه باید آن را یک اتومبیل اروپایی بدانیم، باید پسر کوچک ایران خودرو را محصولی با رنگ و شکل چینی بدانیم.

    * عاشق این یه جمله ام *

    واقعا ملت پول پای چی میدن ؟

  4. کامن پاک میکنین حالا
    این ملتو مظلوم گیر اوردین؟
    ملت ماشینه المانی بخرین به جای این اشغالای منتاج