پیامک های تبلیغاتی مزاحم

نحوه رسیدگی به شکایات پیامک های تبلیغاتی مزاحم از سیم کارت‌های شخصی

نحوه رسیدگی به گزارش پیامک های تبلیغاتی مزاحم در سامانه 195 توسط حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات تشریح شد.

به تازگی محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از راه‌اندازی سامانه 195 برای دریافت شکایات مردم از پیامک های تبلیغاتی مزاحم خبر داد. حالا حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد این سامانه و نحوه رسیدگی به شکایات، توضیحاتی را ارائه کرده است.

به گفته فلاح جوشقانی، سامانه 195 با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک های تبلیغاتی مزاحم که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شوند راه‌اندازی شده است. بر این اساس، مشترکانی که این پیامک های مزاحم را دریافت می‌کنند می‌توانند شماره فرستنده پیامک را به سامانه 195 ارسال کرده و شکایت خود را در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت کنند.

نحوه شکایت پیامک های تبلیغاتی مزاحم به 195

معاون وزیر ارتباطات در ادامه افزود سامانه رسیدگی به شکایت پیامک های تبلیغاتی شخصی (سامانه پیامکی 195) به صورت آزمایشی از روز دوشنبه 24 مهرماه و با اعلام وزیر ارتباطات آغاز به کار کرده اما از ابتدای آبان‌ماه به صورت رسمی فعالیتش را شروع می‌کند. وی همچنین اظهار کرد:

مشترکان از طریق سیم کارت‌های شخصی باید شماره سیم کارت مورد نظر را به صورت کامل و با فرمت شماره 11 رقمی به سامانه 195 اطلاع دهند. در این روش، بررسی این پیامک در یک بازه زمانی مشخص و با توجه به تعداد پیامک‌هایی که از سمت این شماره به سامانه 195 گزارش شده باشد صورت می‌گیرد. در این مرحله آزمایشی، تعداد شکایات از سیم کارت مد نظر هنوز نهایی نشده و تا زمان راه‌اندازی رسمی این سامانه، فرایند تعداد شکایات سیم کارت مشخص خواهد شد. در صورتی که سیم کارت مزاحم تشخیص داده شود، سرویس پیامکی روی این سیم کارت مسدود خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که بررسی شکایات از سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک تبلیغاتی به صورت محتوایی نیست و ما به محتوای پیامک‌ها ورود نمی‌کنیم بلکه بر مبنای دریافت گزارش‌های مردمی و تعداد پیامک‌هایی که طی چند روز از این سیم کارت ارسال می‌شود آن را مزاحم تشخیص داده و با آن برخورد می‌کنیم.

فلاح جوشقانی در پایان بیان کرد که مشترکان باید شکایت خود را از طریق پیامک به سامانه 195 ارسال کنند و این ارسال پیامک، هزینه‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چندر غاز رفته سیم آرت اعتباری خریده خب مسدودش کنن خب میره یکی دیگه می خره چه فایده، باید جریمه سنگین بزارن، حبس پرداخت وجه سنگین، این کارا که فایده نداره

  2. لطفا شماره +982000015 رو مسدود کنین

  3. سلام مرتب از گوشل من براشت پولی میشه پیام های مزاحم ارم انگار مملکت ول شده از این ای دی مزاحمت تبلیغاتی دارم 185.88.153.244

  4. مگه غیر شخصی هم سیم داریم؟ بازی با الفاز کارشونه که مردمو بپیچونن مطمعننا باز هم تبلیغ میاد برای هممون