اجرای رجیستری

طرح رجیستری و ضوابط فروش گوشی های موبایل در بازار پس از اجرای رجیستری

مدیر کل فناوری و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مورد اجرای طرح رجیستری و ضوابط فروش گوشی های موبایل در بازار پس از اجرای طرح رجیستری، توضیحاتی را ارائه داد.

حمیدرضا دهقانی نیا، مدیر کل فناوری و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت هر فردی که از روز شنبه 29 مهرماه برای خرید گوشی موبایل به بازار می‌رود، باید از ثبت آن در سامانه طراحی شده مطمئن شود و حتما کد گوشی را چک کند. وی اعلام کرد که طرح رجیستری از 28 مهرماه آغاز می‌شود اما در عمل، مشتریانی که برای خرید گوشی به بازار مراجعه می‌کنند از روز شنبه 29 مهرماه با اجرای رسمی آن مواجه خواهند شد.

اجرای رجیستری

دهقانی نیا در ادامه اظهار کرد:

اجرای طرح رجیستری به گونه‌ای تدارک دیده شده که به تدریج مدل‌های اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشمول اجرای ضوابط قرار می‌گیرند. در این میان طبق مدل‌هایی که اعلام می‌شود، هر خریدار باید کد IMEI که در داخل گوشی و پشت باتری نوشته شده را با کد درج شده بر روی جعبه تطبیق داده و سپس اصالت آن را با سامانه مربوطه مطابقت دهد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید فروشندگانی که در اجرای رجیستری همکاری و همراهی لازم را به عمل آورند سود بیشتری دریافت می‌کنند و افرادی که همکاری نکنند متضرر خواهند شد و اجازه فروش کالا را نخواهند داشت. البته این طرح به نحوی پیش‌بینی شده تا وضعیت بازار و نظم آن به هم نریزد. اجرای رجیستری به صورت مدل به مدل و برند به برند انجام می‌شود تا افرادی که در حلقه آخر فروش گوشی های تلفن همراه قرار دارند زیر پای قاچاقچیان له نشوند. به این ترتیب، مدل‌های مشمول این طرح به غیر از فرایند اعلام شده، اجازه فروش نخواهند داشت.

قیمت گوشی پس از اجرای طرح رجیستری افزایش پیدا نمی‌کند

وی همچنین تاکید کرد که تدابیری اندیشیده شده تا طرح رجیستری منجر به افزایش قیمت موبایل در بازار نشود و گام به گام پیش برود. مردم هم باید اصالت کالا را چک کنند تا از خرید کالاهایی که در فهرست خاکستری قرار دارند یا فروش آن‌ها ممنوع است جلوگیری شود.

دهقانی نیا در ادامه افزود:

گوشی های تلفن همراهی که به صورت مسافری یا انفرادی وارد کشور می‌شوند یک ماه زمان دارند تا در سامانه رجیستر شوند اما مردم عادی که برای خرید کالا به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند باید حتما از اصالت کالا مطمئن شده و اجازه ندهند حتی آن گوشی در فهرست خاکستری که یک ماه مهلت برای انطباق با شرایط جدید دارند قرار بگیرد.

اجرای رجیستری

مدیر کل فناوری و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد گوشی های آیفون نیز عنوان کرد با توجه به این که برند اپل در ایران هیچگونه نمایندگی رسمی ندارد و تولید نمی‌شود و حتی این نمایندگی هم هیچگاه به ایران ارائه نخواهد شد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به موضوع ورود کرده و به تعدادی از شرکت‌ها مجوز واردات گوشی های این برند را داده است. بر این اساس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز این نمایندگی‌ها را به رسمیت می‌شناسد و در حال حاضر 30 شرکت نمایندگی برند اپل در ایران فعالیت دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. صد در صد قیمتا بالا میره ..چون به نظر من تا الان کسی توجه به این که حتما این طرح اجرا میشه یا نه نکرده و اگر اجرا بشه ….یه شوک بزرگی به بازار وارد میشه

  2. بوی انحصاری کردن امتیاز واردات موبایل مثل خودروهای خارجی میاد. پناه بر خدا