کاوش در فضا با گوگل مپس

کاوش در فضا با گوگل مپس ؛ امکان بازدید از منظومه شمسی به نقشه گوگل اضافه شد

از این پس امکان کاوش در فضا با گوگل مپس هم امکان‌پذیر است. لذت گشت و گذار در سایر سیارات و اقمار منظومه شمسی را با نقشه های گوگل تجربه کنید!

چند سال قبل، کمپانی گوگل امکان گشت و گذار در میان سایر اجرام فضایی را در دسترس کاربران قرار داد. ولی این قابلیت، محدود به سرویس نقشه‌های سه بعدی گوگل یعنی گوگل ارث (Google Earth) بود.

این هفته، کمپانی گوگل از سرویس جدیدی تحت عنوان «سیارات» (Planets) در گوگل مپس (Google Maps) پرده‌برداری کرد؛ قابلیت جدیدی که به کمک آن می‌توان از جهان‌های دیگر در منظومه شمسی نیز بازدید کرد.

خوشبختانه امکان کاوش در فضا با گوگل مپس ، محدود به بازدید از سیارات نیست. در واقع شما می‌توانید در میان سایر اجرام منظومه شمسی نیز به گشت و گذار بپردازید که از جمله آنان می‌توان به بازدید از سیارات کوتوله، اقمار و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی اشاره کرد.

نکته مهم در مورد سرویس جدید سیارات این است که در حال حاضر، امکان جستجو در جهان‌های خارج از زمین میسر نیست. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید با جستجوی محل فرود ماموریت آپولو، به محل دقیق آن بر سطح ماه دست پیدا کنید. با توجه به اینکه این سرویس به تازگی راه‌اندازی شده، هنوز با محدودیت‌هایی جزئی برای بزرگ‌نمایی و چرخش همراه است. ولی با این حال، امکان کاوش در فضا با گوگل مپس می‌تواند یک تجربه جذاب و منحصر به فرد برای علاقه‌مندان به نجوم و بازدید از سایر اجرام منظومه شمسی باشد.

کاوش در فضا با گوگل مپس و بازدید از 6 جهان دیگر در منظومه شمسی

1- ایستگاه فضایی بین‌المللی

کاوش در فضا با گوگل مپس

اولین چشم‌انداز جالبی که به نقشه‌های گوگل اضافه شده، امکان بازدید از ماژول کاپولا در ایستگاه فضایی بین‌المللی است. در ماژول کاپولا، بسیاری از فضانوردان ایستگاه فضایی زنگ تفریح خود را می‌گذارند و به نظاره‌ی انحنای آبی زمین و درخشش ستاره‌ها می‌نشینند. به کمک سرویس جدید گوگل، شما می‌توانید به صورت مجازی در این ماژول قرار گرفته و از محیط جذاب آن دیدن کنید. نکته جالب در مورد این چشم‌انداز این است که می‌توان سرویس بهداشتی ایستگاه فضایی بین‌المللی را هم دید!

در کنار این سرویس بهداشتی، می‌توان سرویس بازیابی آب آشامیدنی موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی را هم مشاهده کرد. این دستگاه قادر است از ادرار، عرق و حتی رطوبت تنفس فضانوردان، آب آشامیدنی تهیه کند!

کاوش در فضا با گوگل مپس

در قسمت پایینی این ماژول، می‌توان لباس‌های فضانوردان را دید، لباس‌های مخصوصی که از آن برای پیاده‌روری فضایی و یا حضور در فضای بیرون استفاده کرد.

کاوش در فضا با گوگل مپس

2- کره ماه

کاوش در فضا با گوگل مپس

یکی دیگر از مکان‌های جذابی که توسط سرویس جدید گوگل مپس می‌توان دید، امکان گشت و گذار در ماه است. منظره جذاب کره ماه به عنوان یار دیرینه سیاره زمین، به کمک مجموعه‌ای از تصاویر تهیه شده توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا آماده شده و شما می‌توانید از این تجربه پرهیجان لذت ببرید.

اگر نواحی مختلف کره ماه را به خوبی بشناسید، امکان تشخیص نقاط مختلف به سادگی امکان‌پذیر است. به عنوان مثال، در زیر تصیری از منطقه فرود ماموریت آپولو 15 را مشاهده می‌کنید.

کاوش در فضا با گوگل مپس

3- سیاره مریخ

کاوش در فضا با گوگل مپس

سیاره سرخ، مکانی جذاب و بسیار پراهمیت برای فضانوردان به شمار می‌رود. به لطف تصاویر متعددی که توسط ماهواره‌ها، کاوشگرها و … به ثبت رسیده، سرویس نقشه‌های گوگل امکان کاوشی دقیق در نقاط مختلف سیاره مریخ را برای شما فراهم آورده است.  علاوه بر این، به کمک تصاویری که در طول دهه گذشته توسط ماهواره‌ها به ثبت رسیده، می‌توانید سفری پرهیجان به ژرف‌دره‌های مریخ را تجربه کنید.

کاوش در فضا با گوگل مپس

ژرف‌دره‌های مریخی، از عمیق‌ترین دره‌ها در منظومه شمسی هستند. دانشمندان امیدوارند تا در آینده‌ای نزدیک، امکان بازدید واقعی از آنان نیز فراهم شود.

4- قمر انسلادوس

کاوش در فضا با گوگل مپس

این کره یخی که یکی از اقمار سیاره زحل است، به عنوان یکی از اصلی‌ترین نامزدهای کشف حیات فرازمینی در منظومه شمسی به شمار می‌رود.

آژانس فضایی ناسا در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به این قمر داشته و تاکنون تصاویر متعددی از آن به ثبت رسیده است. در آخرین تصاویر، دانشمندان 101 آبفشان در قمر یخ‌زده زحل را کشف کرده‌اند. ناسا در نظر دارد که در طی سال‌های آتی، یک فضاپیمای جدید را برای کاوش در اقیانوس‌های زیرسطحی این قمر به فضا پرتاب کند.

کاوش در فضا با گوگل مپس

5- سیاره کوتوله سرس

کاوش در فضا با گوگل مپس

سرس نخستین سیاره کوتوله کشف‌شده و بزرگ‌ترین سیارک در کمربند سیارکی و بین مدار مریخ و مشتری است.

سرس دارای نقاط جذاب و جالب توجهی است که از مهم‌ترین آنان می‌توان به نقطه درخشانی تحت عنوان دهانه اوکاتور اشاره کرد. دانشمندان ناسا معتقدند که این نقطه درخشان، توسط نمک‌های باقی مانده از یخ‌های ذوب شده در این قمر شکل گرفته‌اند.

کاوش در فضا با گوگل مپس

یکی دیگر از ویژگی‌های عجیب در مورد این سیاره کوتوله، وجود یک ساختار هرمی شکل عجیب و غریب بر سطح آن است.

6- سیاره کوتوله پلوتو

کاوش در فضا با گوگل مپس

تا جولای 2015، هیچ‌کس از ویژگی‌های سطحی این سیاره کوتوله خبر نداشت. اما ماموریت افق‌های نو توانست پرده از ویژگی‌های این جهان دوردست و اقیانوس‌های زیرسطحی آن بردارد.

کاوش در فضا با گوگل مپس

در حال حاضر، تصاویر دقیقی از ارتفاعات این سیاره کوتوله در سرویس جدید گوگل وجود ندارد. با این حال، همچنان سفر به سیاره کوتوله پلوتو نیز به عنوان یکی از موارد جذاب کاوش در فضا با گوگل مپس به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. از این بهتر نمیشه بهترین خبر برای منجمان حرفه ای و آماتور و عاشقان فضا ???????????

  2. با این قیمت حجم فروشی تو ایران من بیام کاوش گردیم بکنم

  3. لطفا تهیه اب از ادرار فضانوردا در ایسگاه فضایی رو نشون بدین ممنون